5356
Sök

Fel i mozilla ?

1 043 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Hej,

när jag kollar runt på blocket så händer något konstigt, i de annonser med fler än en bild då jag vill växla för att titta på de andra då händer ingenting.. som att den inte tar kommandot, detta hände bara i mozilla men i helgen så formade jag datorn och allt fungerade till en början och idag så har den börjat "spärra" igen.. så jag testade i IE (som jag förövrigt inte gillar) och det var samma där..

någon som har samma fel eller har lösningen till det?

jag har stopzilla som popupblocker men den säger inte att den stoppar det, jag har norton 2005 och har tagit bort popupblockeringen i mozilla samt IE..

Mvh

Administratör
11 968 Inlägg
16 augusti 2007
Växlingen av bild på blocket sker via javascript skulle jag gissa. Det fungerar på samma sätt här. Funkar det för dig i annonserna här på Garaget?

Om det fungerar på Garaget så är det med största sannolikhet nått problem med Blocket och inte webbläsaren (att det är likadant i både IE och FF tyder redan det på att det är något med Blocket).

Mvh

edit: bläddring bland bilderna på blocket fungerar för mig btw, i FF. hm

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 043 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
ja att bläddra blandbilder på garaget funkar utmärkt.. ska ta och kika på om jag kan updatera java eller något..

lite töligt eftersom det funkar i början.. känns som den får för mkt "data" lagrat så den inte vill växla bilder längre eller något sånt..

Administratör
11 968 Inlägg
16 augusti 2007
Det är ju vanligt javascript som styr det där, åtminstone här på Garaget. Jag vet inte om blocket krånglat till det ytterligare. Men Java är ju inte förinstallerat i Windows XP t.ex. så det måste installeras. Javascript är nått annat dock och bör fungera ändå.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 043 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
nu har jag pillat i java inställningar och där visade det sig att java bara var standard för IE och inte mozilla.. ska starta om läsaren och testa..

edit: ingen skillnad..

i felkonsolen i mozilla säger han

"Fel: change_image is not defined"
"Källkodsfil: http://www.blocket.se/"

något som gör saken lättare att lösa? smile

finns även mer rader som lyder:

"varning: väntade sig "," eller "{", men fann "html" regeluppsättning ignorerades pga. ogiltig selektor"
"källkodsfil ... blocket.se"

"Varning: okänd egenskap "behavior". Ignorerad deklaration"
"källkodsfil .. blocket.se"

mycket märkligt hmm
Senast redigerat av axza (16 augusti 2007)

Sök