2797
Sök

Funderingar kring bilbyte.

945 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Har fått erbjudande att köpa en V70-98eller 99 med 2,5liters motorn som gått 20500mil. Vad kan vara rimligt att betala för den? Den är välskött i lacken och jag hittade inga större repor eller bucklor.
Får med 8st fälgar med däck.
Jag använder min bil i jobbet och vissa veckor kör jag ca 100mil  så mätaren springer ju nästan iväg.

Min s40 känns mer milkänslig då den är trimmad och så. Eller har jag fel? Jag har tröttnat på att ligga o gasa och nästan få ryggskott i hålorna.

Vad tycker ni? Ska jag satsa på en v70 istället?

Körv
3 535 Inlägg
16 augusti 2007
V70 = Bättre ä S40 smile

Så jag tycker du ska slå till!

Truckdriving Man

375 Inlägg
16 augusti 2007
Ingen koll på priset men kolla blocket mm på likvärdiga bilar så borde du få en uppfattning. Jag skulle ha satsat på V70 om du kör så mkt, otrimmat är pålitligare och drar mindre soppa i de flesta fall.

945 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Beror väl på hur man ser det.
Gubbfaktorn är ju brutal...

375 Inlägg
16 augusti 2007
Äh.. blir väl vad man gör det till. jag tycker V70 kan bli schyssta med rätt fälgar, lite sänkning mm

945 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
aenfors skrev:
Äh.. blir väl vad man gör det till. jag tycker V70 kan bli schyssta med rätt fälgar, lite sänkning mm

Ja det är sant. Men jag tror inte att det ens är aktuellt att byta till andra fälgar. Ska antagligen köpa ny finbil till våren så det får vänta tills dess.

390 Inlägg
16 augusti 2007
Priset är svårt att chansa på med bara den där infon.
Kolla blocket efter liknande, beroende på hur välskött exemplaret du funderar på är, utrusting osv.
Jag hade bytt iaf, V70n känns lite mer robust och pålitlig än V/S40s.
Och den behöver väl inte vara nå gubbigare än den du har?
Med små medel kan få ett schysst cleant utseende iaf, eller så skippar du det helt eftersom du ändå vill byta bil sen igen. Bara använder den som slitvarg och struntar i gubbigheten.

Sök