Projekt Mondeo "Anger" '93 [NU : Projektet avslutat, bilen ska säljas]

liquisole
17 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

satte även igång med mina plåtfälgar då vintern närmar sig med stormsteg hmm , tänkte piffa upp dem på de är lite slitna samt rostiga ...

före
http://www.fuskbugg.se/pub/misc/___PIC_0009.JPG

efter slipas samt ett lager lack
http://www.fuskbugg.se/pub/misc/PIC_0010.JPG

har även tänkte måla med vit däcktusch texten "good year" vilket kommer ge en snygg rally effekt ;D

VolvoDanne_
17 oktober 2007 · 324 Inlägg

Det blir ju skit bra ! smile

Eh? Jaha! Okej!
fish Allfixare
17 oktober 2007 · 1 475 Inlägg

liquisole skrev:

Darkie skrev:
gillar inte placeringen av reg skylten men annars ser det helt okey ut! smile lycka till

hehe mjo, många tycks vara lite skeptiska mot "evo" placeringen av brickan tongue

fish : vilket klistermärke menar du nu, om du menar det som på kofångarn under lampan så är det ett krommat "King Cobra", sitter även ett likadant på andra sidan dock Momo Italy

Nej på vänstersida på det gråa fältet, finns ett blått märke. är det jag menar. ser ut som en sned fyrkant typ. Under mondeo märket.

Senast redigerat av fish (17 oktober 2007)

liquisole
17 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

VolvoDanne_ skrev:
Det blir ju skit bra ! smile

tackar!

fish : ah! det är ford motorsport märke smile

liquisole
20 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

lite mera lyx till bilen skadar aldrig, var och köpte en gps åt mig häromdagen tongue

http://img507.imageshack.us/img507/1361/gpssskr4.jpg

Fredrik_ax
20 oktober 2007 · 161 Inlägg

haha...vad ska det vara bra för? hittar du it:P??

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
liquisole
20 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Fredrik_ax skrev:
haha...vad ska det vara bra för? hittar du it:P??

haha smile bra att ha när man är på roadtrip big_smile

isak90
22 oktober 2007 · 1 997 Inlägg

Ser bra ut!
När du lackar plåtfälgarna, använder du sprayburk eller har du riktiga grejjer? Ser blankt o fint ut!
Mvh/Fredrik

liquisole
22 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

isak90 skrev:
Ser bra ut!
När du lackar plåtfälgarna, använder du sprayburk eller har du riktiga grejjer? Ser blankt o fint ut!
Mvh/Fredrik

Gjorde det faktist med sprayburk, blev mycket bättre än förväntat smile

empe
22 oktober 2007 · 230 Inlägg

Har du lackat plastgrejerna med blank färg? Jag skulle lacka plastgrejer då sa farsan att jag skulle lacka dom med matt färg och sedan ha ett par lager klarlack på, annars skulle de visst spegla så mycket tongue Bara lite nyfiken smile

Second place is the first loser
liquisole
23 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

empe skrev:
Har du lackat plastgrejerna med blank färg? Jag skulle lacka plastgrejer då sa farsan att jag skulle lacka dom med matt färg och sedan ha ett par lager klarlack på, annars skulle de visst spegla så mycket tongue Bara lite nyfiken smile

de är målade med motip metallfärg samt motip klarlack, ville ha dem så blanka som möjligt tongue gillar blankt hehe ^^

liquisole
23 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

då hade man sina bromsar fixade, gick på 1k.. snyft att äga bil är dyrt hmm

liquisole
25 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

miniupdate :

har nu påbörjat målande av "good year texten" på däcken, målar det med "tyre marker" dvs däcktusch, dock undrar jag nu ifall denna färg hålls bra kvar eller om man borde typ lacka ovanpå texten eller något för att de ska hålla bättre tongue

http://www.fuskbugg.se/luftposta/PIC_0009.JPG

Fredrik_ax
25 oktober 2007 · 161 Inlägg

det där blev ju bra:p

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
liquisole
25 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Fredrik_ax skrev:
det där blev ju bra:p

mjo tackar, nu är frågan bara om det håller tongue så ge gärna tips på hur jag skulle få det att hållas bättre..? tongue

Fredrik_ax
26 oktober 2007 · 161 Inlägg

hehe...ingen aning om  hur det ska hålla bätre:p

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
liquisole
8 november 2007 · 1 237 Inlägg

jahapp då har "projektet" stått stilla ett tag tongue har riktigt haft någon inspiration att göra något efter att jag skulle kapa av en del av grillen och jag inte ens hittade en såg i förrådet tongue

Saker jag har tänkt göra inom kort är följande :

- Lacka om bakkofångare, kanske görs detta veckoslut! smile den måste även spacklas lite
- Köpa röda sparco rallyträcklappar bak
- Limma vingen, den är klar för att limmas dock måste jag göras detta innomhus då den måste torka 1 dygn..
- Funderade på att köpa ett Xenonkit så fort jag fått lite mera pengar.. 8000K

Har lagt på vinterdäcken nu så slänger väl in en bild på det här i något skede smile

Skulle vara kul ifall flera skulle kommentera samt säga sina åsikter samt ge ideér på fortsättning då det skulle ge mig mera motivation att orka fortsätta tongue

//MVH

Acke88
8 november 2007 · 345 Inlägg

Skaffa rallyträcklappar fram också, skulle se bättre ut då tycker jag. Och angående den vita texten tror jag inte att något annat hjälper än att måla om ifall färgen börjar lossa eller slitas för mycket. Intressant projekt tongue

Volvo 940 (1995)
Volvo XC70 (2005)
Darkie dARKiE
8 november 2007 · 5 031 Inlägg

Kan man inte klarlacka på texten?
Det skyddar väl mot slitage..
*obs jag vet inte bara ett förslag som kanske fungerar?*

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
liquisole
8 november 2007 · 1 237 Inlägg

Acke88 skrev:
Skaffa rallyträcklappar fram också, skulle se bättre ut då tycker jag. Och angående den vita texten tror jag inte att något annat hjälper än att måla om ifall färgen börjar lossa eller slitas för mycket. Intressant projekt tongue

hehe kanske jag borde, hmm well får se tongue .. texten har hållits rätt så bra hittils så kanske jag inte behöver göra något för att det ska hålla bättre smile tack för din synpunkt

Darkie : verkar inte behövas tydligen smile trodde det skulle slitas mycket mera men nej tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang