2800
Sök

Ang golf 3

377 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Tjena , tänkte kolla på en första bil.
Nämligen en golf 3a. Är det något att ha? Något man bör kolla? Några barnsjukdomar?Fungerar bra dvs. Pålitlig?

Postade här för att Köpråds delen är stängd , tror den ska passa in här.

//Jokk3

Vw trimmare
2 995 Inlägg
17 augusti 2007
Själva chassi/Kaross mk3 eller något speciellt motoralternativ? finns ett antal versioner av mk3

Mk3:an har väll inga riktiga barnsjukdomar många med rostiga bakluckor säger att det är orginal min 95:a är rikligt omskött inte en rostfläck medans många andra är riktiga rosthögar beror helt på hur man behandlar den mk3 väger lite mer än mk2 och väghållningen är lite "Mjukare"....kolla grill/Baklucka/Trösklar för rost..även bärarmar
drivknutar och allmänt "missljud" från framvagnen mk3 med 1.8L motor är en perfekt
första bil snygg,Billig och rolig den har fin fin väghållning orginal som man kan göra
riktigt extrem om man vill..massa reservdelar på skroten fullt med stylingtillbehör
tror nästan varenda stylingaffär har delar till Golf...

377 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Själva chassi/Kaross mk3 eller något speciellt motoralternativ? finns ett antal versioner av mk3

Mk3:an har väll inga riktiga barnsjukdomar många med rostiga bakluckor säger att det är orginal min 95:a är rikligt omskött inte en rostfläck medans många andra är riktiga rosthögar beror helt på hur man behandlar den mk3 väger lite mer än mk2 och väghållningen är lite "Mjukare"....kolla grill/Baklucka/Trösklar för rost..även bärarmar
drivknutar och allmänt "missljud" från framvagnen mk3 med 1.8L motor är en perfekt
första bil snygg,Billig och rolig den har fin fin väghållning orginal som man kan göra
riktigt extrem om man vill..massa reservdelar på skroten fullt med stylingtillbehör
tror nästan varenda stylingaffär har delar till Golf...

i vilken prisklass tror ni att jag får en hyffsat sjysst Golf mk3 1,8L ?

//Jokk3

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 augusti 2007
Allt mellan 10-30k beroende på utrustning årsmodell osv kolla runt lite på blocket på priser finns fina för 20-30k som gått under 20.000mil...

Sök