122 mille ..vad skulle du göra?

Generalen Fritids-designer
4 oktober 2006 · 293 Inlägg

En Charger -69 med 426 Hemi, Impala -60 + några fler, en fet villa i Los Angeles med jäv**gt stor verkstad, startat lite företag och rest runt i världen och resten hade sparats tills jag såg nå mer ja ville ha. wink

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
gekk0
4 oktober 2006 · 14 Inlägg

jag tror jag hade köpt mej ett riktigt stort hus med en massa mark på det! sen en j*vla massa bilar, bygga ett garage med allt du kan tänka dej! sen en riktigt stor bana som man skulle köra bil på! sen skulle jag också köpa mums mums! sen skulle jag bjuda in er alla o åka bil och äta mums mums! big_smile

Tega Yrkesförare
4 oktober 2006 · 1 073 Inlägg

En V70R och en dosa snus;)

THEBADGUY Gorgilus addictus
4 oktober 2006 · 4 736 Inlägg

hm....122 mille...då hade jag köpt en Nissan Skyline R34 NISMO... big_smile....sen hade jag köpt en SCANIA 580 V8 LONGLINE totalt ombyggd, sen hade de nog blivit en hel del mer...te x en fin fin lägenhet med havsutsikt, flera extrema datorer, resa hade de nog oxå blivit.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
4 oktober 2006 · 174 Inlägg

investera 100 miljoner..10 år senare sitter man på en miljard smile
för 22 mille skulle jag nog köpa ett par fina bilar och flytta till varmare breddgrader.

Alla kan köra fort rakt fram...
BBR
4 oktober 2006 · 348 Inlägg

Bygga en sjuhelvetes sleeper saab, enbart för att se alla snopna miner big_smile

Sen skulle jag givetvis unnat mig och min när och kära något, och kanske ett litet sommarställe söderöver med en fin sportbil på uppfarten brevid min hummer och sleeper saaben.

Kul att drömma smile

MilleN
4 oktober 2006 · 9 108 Inlägg

Jag skulle köpa ett stort hus med brutalt stort garage med klinkers-golv och alla verktyg man kan tänka sig.. Dessutom anställa en mekaniker som har jour om man behöver hjälp wink

Bilarna skulle vara:

Busbil: Min Omega 3000, kompressormata igen, ladda på som bara FAN och fixa allt annat jag velat göra länge..

Glidarbil: Koenigsegg CCX

Entusiastbil: Lotus Omega med det lägsta miltalet jag kan hitta och behålla i toppskick original.

Vinterbil: Audi RS6 med 20" vinterdäck, lagom trimmad.

Banbil: Opel Speedster med bättre väghållning än Badster 2 smile


Sedan skulle jag anställa folk som köper alla Volvo 240 och 740 de kan hitta och köra dom till skroten där dom hör hemma!!!!!! big_smile

laazy vorsprung durch teknik
4 oktober 2006 · 886 Inlägg

Här är min lilla lista smile

1. Ett stort hus på ca 1000kvm med några hektar mark till.
2. Bygga ett stort fett garage med lyftar, marmorgolv mm..
3. Fixa till galanten med kaross helt i kolfiber och en sissådär 1000hk under huven big_smile
4. Köpa på mig en massa bilar såsom Skyline r34 GT-R, Evo 9, Hummer H2.......
5. Bygga en liten "Drift Arena" på min mark.
5. Sen om det blir några pengar över så sätter jag nog in dom på banken.

Sist men inte minst skulle jag köpa alla 240/740 som MilleN skickar till skroten och annorda ett destruction derby med dom, sen efter det så blir det skroten igen för dom tongue

Senast redigerat av laazy (4 oktober 2006)

_Erre_
4 oktober 2006 · 117 Inlägg

Jag skulle ha byggt ett garage med klinkersgolv och golvvärme och en massa verktyg och grejer.

sen skulle jag köpa en Volvo 142-71 och en Skyline GTR-34 Vspec eller vad dom heter och lagt skyline motor i volvon och trimmat den till max. och sen köpt en till motor och lagt i skylinen och trimmat den också

Senast redigerat av _Erre_ (4 oktober 2006)

tobi
4 oktober 2006 · 562 Inlägg

Köpa en en vinter, somamr bil plus en lekbil sedan ett hus, fina presenter till kärringen, golf semester sedan bara leva liver å jobba lite då och då big_smile

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Tzatziki
4 oktober 2006 · 452 Inlägg

För många bilar man velat ha ..
Hade köpt fastigheter, renoverat och sålt.


Sen hade jag köpt en egen, 200 kvm takvåning med massa onödiga plåj-grejer
Stort garage med högglanspolerat golv med massa spotlights med x antal bilar ståendes.
Allt från gammal till nytt ..

Köpt mig 2 båtar, lyx och räser + 2 vattenscootrar

Förhoppningsvis går man på plus inom fastighetsbranschen och inte hamnar i personlig konkurs
i detta extremt beskattade landet.

Spelis
4 oktober 2006 · 1 926 Inlägg

jag skulle gått raka vägen ner till bilhandlaren och köpt mig en Supra smile

sen kanske starta eget.. men med alla dessa pengar skulle jag nog bara glida i supran hela dagarna big_smile

PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
4 oktober 2006 · 271 Inlägg

hehe 122mille... det absolut första hade varit att säga att det måste blivit nåt fel eller så...sen så hade jag  nog pissat på mej eller så....sen berätta för morsan o farsan o fixat dom skuldfri osv... sen ere dags o kanske roa sej lite lagom...ex köpa ett lite mindre kvarter (till o börja med på runt 2000kvm) riva alla hus o slå upp en lagom hus (200kvm enplans villa) fast då har jag inte räknat med min verksa på minst 150kvm...(obs verksta inte garage big_smile men garage i samma storlek) o sen hade man nog åkt till en bil affär o frågat om dom tar kort (vilket dom gör på dom flesta ställen...har frågat big_smile) o köpt sej ett par lika dana bilar för att bara plocka isär o lära sej big_smile

Ronnie.L
5 oktober 2006 · 914 Inlägg

jag hade köpt en stor tomt i monaco. Därpå skulle jag byggt 2 lagom stora villor en åt morsan och en åt mig. Sen självklart eget stort garage med tillhörande mekaniker som kan laga allt som kommer gå sönder när man leker smile
Bilarna man köpt skulle blivit en koneigsegg maxutrsutad som sommarbil och en mitshubishi 3000gt VR4 som vinterbil.
2st 240:s en till varje syster som dom kan leka med när dom precis fått körkortet.
Sen skulle det bli en audi TT till morsan.
Investera ett antal miljoner.
Köpa sig en egen nattklubb så man har ett trevligt ställe att festa på närt man vill och kan neka kändisar och andra rikingar inträde tongue.
Plus en massa andra roliga saker.

Martin 9-3 Fisketokig
5 oktober 2006 · 2 997 Inlägg

Skulle nog inte göra så stora förändringar allvarligt talat.

Kanske inte har drömekonomi men köper det jag vill och kan unna mig saker bara det inte gäller fantasisummor...

Har det finfint nu.

Kanonfin Villa och Bil och inga skulder på banken, bra betalt jobb och trivs kanon, precis träffat den underbaraste tjej man kan tänka sig och lever livet och i dagarna bara 21år fyllda.

Skulle jag vinna så skulle det vara i hemlighet, vill leva som jag gör nu.
Skulle vara svårt att rada upp sjyssta bilar utan avundsjuka och negativt.
Redan nu när jag köpte Saaben som förstabil vid 20 år så fick man höra lite skit.

En sjysst vinterbil vore nice men Saaben duger länge till både ock.

Visst är det lite saker annars som man skulle vilja skaffa direkt men tror det är nyttigt att ta det del för del.

Största kostnaderna i livet är fixade och det är bara jobba på så kan man lätt samla till allt man kan tänkas vilja ha.

122Miljoner är ruskigt mycket pengar och tror det vore omöjligt att kunna behålla sitt gamla liv så det är på 2 vis...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
dusty Living in the fastlane
5 oktober 2006 · 2 616 Inlägg

en skyline helt klart smile sen ett fett hus i sverige och ett minst lika fett i något varmt land tongue

DasAuto
5 oktober 2006 · 2 751 Inlägg

Investera och tjäna ännumer! Kanske köpa ett del av ett företag o tjäna pengar :-D

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
GrebyAxel
5 oktober 2006 · 524 Inlägg

Hade köpt en bungalow å en snygg hora, sen hade jag endast suttit i en hängmatta å dricka paraplydrinkar på nån varm jävl ö tongue

krylle83
5 oktober 2006 · 27 Inlägg

Som sagt, ganska osannolikt, men jag hade ju fan inte velat köpa Zlatan, som där finns vissa människor som vill när dom vinner pengar! Alltså, jag skulle vela ha 122 mille för att bli förknippad med Zlatan för fan..
Jag hade levt ett riktigt "fast & furius liv, bara lekt och lekt.. Men visst, kunde ju lagt undan säg 50 mille o läta dom jäsa på banken lite, dom ska ju oxå lekas upp senare.. smile

Storleken har betydelse...
merl
5 oktober 2006 · 202 Inlägg

Skulle öst pengar på min supra så den blir precis som jag vill ha den.
Köpt en stabil bruksbil också av de dyrare slaget..
Sen skulle jag köpt ett fint hus, betalat mor o fars lån på deras hus m.m

Sen skulle jag ta med min familj och alla mina nära vänner ut o resa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang