2728
Sök

Fartkamror regler osv

248 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare, tror jag blev tagen av en fart kamera och har letat genom forumet och hittar olika svar på det hela och många äldra trådar och vet ej om den infon gäller än.  Körde 110-120km/h på en 90 väg och märker kameran och tycker ju klart ner bromsen. Men sog ingen blixt klockan var runt 11 på dagen och läste i en annan tråd att just den kameran fast åt motsatt rikting fungerar så ser man blixten på den under dag tid eller är det bara på kvällen/natten man märker av den?

Hittade även denna infon nedan, då min bil inte är registrerad på mig utan på min mor enligt dom uppgifterna skulle då jag slippa att betala böterna osv?

"
Här är stegen:
Kameran tar bilden.
Bilden skickas till ..vart fan det nu var..??!! Kiruna eller??
Man jämför nu bilden som finns i körkortsregistret på den personen som står som ägare på bilen med det foto som kameran skickat upp.
Inget napp så raderas bilden och "ärendet"
"

Mycket tacksam för svar, bespara er gärna att svara om ni inte har infomation om det jag undrar över! Tack

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

629 Inlägg
20 augusti 2007
Kameran ska blixtra om den är "igång" och dom kollar även foton på personer skrivna på samma adress som bilinnehavaren.

Se även http://www.vv.se/templates/page3____12403.aspx
Senast redigerat av Oxygen (20 augusti 2007)

Sök