Från högerstyrd till vänsterstyrd!?

Malman
20 augusti 2007 · 3 Inlägg

Hallå!
Skulle bara vilja veta om det går att bygga om en Skyline från högerstyrd till vänsterstyrd!?
Känns ju inte som att man kan fixa det själv.....så jag tänkte att här på Garaget borde nån veta om det finns nån annan som gör det åt en för en summa pengar!?
Minsta lilla ledtråd till vem som skulle kunna göra det är jag tacksam för.
Tack på förhand.
Mvh Malman!

Hunda
20 augusti 2007 · 147 Inlägg

Finns en firma i Dubai (stavning?) som gör det.. smile

Edit: Här har du en länk där du kan få reda på lite mer info: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=303781

Senast redigerat av Hunda (20 augusti 2007)

Roudii Panda killer
20 augusti 2007 · 17 Inlägg

jag har sett att nått företag i stockholm gör det.
kommer dock inte ihåg va det hette.

men dom handlade mycket med krockade bilar o beg. motorer från japan, om det hjälper dig att hitta dom.

kommer ihåg att priset låg runt 25000 för en konvertering från höger till vänster

BMW 320d (2010)
markholm
20 augusti 2007 ·

Roudii skrev:
jag har sett att nått företag i stockholm gör det.
kommer dock inte ihåg va det hette.

men dom handlade mycket med krockade bilar o beg. motorer från japan, om det hjälper dig att hitta dom.

kommer ihåg att priset låg runt 25000 för en konvertering från höger till vänster

Jag tror du menar denna firman http://www.frontbage.se/

Malman
20 augusti 2007 · 3 Inlägg

Så du visste det Björn? smile
Då kunde jag frågat dig från början ju. smile
Tycker du att det är värt att lägga dom 30 000:- på att byta sida på en sån?
För jag hade gärna haft en sån, men man vill liksom inte köra postbil. smile
Tackar er andra också för era svar.
Mvh Malman!

Senast redigerat av Malman (20 augusti 2007)

Mäki Långsam Perfektionist
20 augusti 2007 · 4 800 Inlägg

PBZ bygger väl om från höger till vänster? smile Har för mig att dom håller till i uppsala

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
FireTraXX DFFL
20 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

För att vara lite halvtaskig, så tycker jag inte det är värt att lägga ner de pengarna på den bilen.
Då hade jag hellre satt dit originaldelarna istället och köpt en vänsterstyrd.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mäki Långsam Perfektionist
20 augusti 2007 · 4 800 Inlägg

Men dom är istället mycket dyrare.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
323fSportT "The Stig"
20 augusti 2007 · 390 Inlägg

Tycker inte man ska bygga om en Skyline till V-styrt.Trodde i början hur man skulle klara av det,men sitter nu mycket hellre på höger sida och kör än på Vänster.Finns nåt företag i Dubai och sen fanns det nån i Finland som byggde om också.Tycker inte det är värt det.Man har hört att det inte blir nå vidare bra med passformen osv,uppkommer mycket gnisslande i inredningen.

Ne så Skyline sitter man på höger sida smile

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
MilleN
20 augusti 2007 · 9 108 Inlägg

30.000 låter väldigt billigt med tanke på hur mycket jobb det är, och allt som måste bytas. Har för mig dom tar ca 100.000 i Dubai men orkar inte kolla upp det.

Det är en bättre affär att lära sig köra högerstyrt wink

Aerodynamik ...
20 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Vet att det finns en firma i Tyskand nånstans som tar 50k.

Men men, tycker det är så j-vla onödigt. Sen ska man ju sitta på högersidan i Skyline.
Punkt slut.

wrazxc
20 augusti 2007 · 65 Inlägg

Finns absolut inte någon anledning att bygga om.......

Det enda skulle vara om du vill ha en sämmre byggd bil plus en mer SVÅRSÅLD skyline!

Kan du inte lära dig växla med vänstern så har du antagligen problem att räkna till tre också

Jag kanske låter lite bitter men de e jag inte men det finns absolut ingen anledning att bygga om....

Själv skulle jag nog inte ens bygg om min till vänsterstyrd om ens fick 10 lök........

Nissan Skyline R33 GT-R
I sammarbete med:
WWW.ADVAN.SE - APP - Officiell återförsäljare av produkter från Rays wheels, Top Secret och Robson!
Erick
20 augusti 2007 · 4 767 Inlägg

Håller med wrazxc 100% smile

Lite av charmen med sky är att den är just högerstyrd, dessutom är det underbart att köra på höger sida. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Almgren Stressad fläkt
21 augusti 2007 · 93 Inlägg

vad är det som e underbart med högerstyrt? smile Vad gör ni för procedur när ni ska köra om  en bil/lastbil om det inte är aoutobanh ni kör på? wink

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
wrazxc
21 augusti 2007 · 65 Inlägg

Almgren skrev:
vad är det som e underbart med högerstyrt? smile Vad gör ni för procedur när ni ska köra om  en bil/lastbil om det inte är aoutobanh ni kör på? wink

Inga problem att köra om med högerstyrt.......har tillräckligt med mos i motorn att det inte behövs många meter för att dra om en tradare.....

ligger inte 2 meter från röven, sen behöver 2 km för att köra om vettu wink

Nissan Skyline R33 GT-R
I sammarbete med:
WWW.ADVAN.SE - APP - Officiell återförsäljare av produkter från Rays wheels, Top Secret och Robson!
Sushikocken Sleeper
21 augusti 2007 · 3 084 Inlägg

Det är ju en sak att ha högerstyrt i sthlm där det är 2 filigt och man kan ligga och brumma i 240 i vänsterfilen hela tiden desto jobbigare om man bor i norrland och man ska om en lastbil,husvagn, plogbil en snöslunga och tjockisen med en bandvagn på krogiga småvägar. sen ser man inte ett skit eftersom vägarna går som sinuskurvor med vacker skog runtom.

Senast redigerat av Sushikocken (21 augusti 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Stoffeman84 Dra räva i grus...
21 augusti 2007 · 52 Inlägg

Malman skrev:
Så du visste det Björn? smile
Då kunde jag frågat dig från början ju. smile
Tycker du att det är värt att lägga dom 30 000:- på att byta sida på en sån?
För jag hade gärna haft en sån, men man vill liksom inte köra postbil. smile
Tackar er andra också för era svar.
Mvh Malman!

Om man är en riktig sportbilsfantast spelar det ingen roll vilken sida man sitter på och kör!
tycker inte det är värt 30000:- för att byta sida.. att sitta på högersidan och köra är ju faktiskt lite av tjusningen med en Skyline.

//stoffeman

twin_cam Smålänning
21 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

Hört vad lokala nissanverkstaden tar?
Dom kan definitivt göra det, och med originaldelar med så att det blir skrammelfritt... Men priset...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Aerodynamik ...
21 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

twin_cam skrev:
Hört vad lokala nissanverkstaden tar?
Dom kan definitivt göra det, och med originaldelar med så att det blir skrammelfritt... Men priset...

Det tvivlar jag på.

Supratok Toker
22 augusti 2007 · 491 Inlägg

Skyline ska vara högerstyrda!

Toker Jr 081102
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang