3481
Sök

Fund. Kring Volvo 960

1 131 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare!
Funderar på att köpa en 960 så har lite funderingar kring bilen då.
Är det någon skillnad i drag i jämförelse med en 940 lätt/fulltrycks-Turbo?
Om inte går det att trimma dem på något sätt? isf för vilken prislapp å hur mkt kan man få ut av det i Hk? Vad görs för att förbättra axet? Drar dem mkt?

Det är axet jag vill åt! smile

694 Inlägg
20 augusti 2007
Rigg0 skrev:
Tjenare!
Om inte går det att trimma dem på något sätt? isf för vilken prislapp å hur mkt kan man få ut av det i Hk? Vad görs för att förbättra axet? Drar dem mkt?

jadu antar då att du vill ha manuell låda för automaten är trött.. skulle ja säga köp en 3,0 a och pilla i m90 h lådan som är i 2,5 an.. och ja det går att chippa den kostar 2500 på funchip.. vet ej om det är något att ha dock..ja märkte ingen skillnad direkt.. men svårt att trimma en motor utan turbo och dyrt.. annars går dom helt ok du hänger med en 940 turbo och 80-160 åker du från dom..

1 131 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
okkar skrev:
Rigg0 skrev:
Tjenare!

jadu antar då att du vill ha manuell låda för automaten är trött.. skulle ja säga köp en 3,0 a och pilla i m90 h lådan som är i 2,5 an.. och ja det går att chippa den kostar 2500 på funchip.. vet ej om det är något att ha dock..ja märkte ingen skillnad direkt.. men svårt att trimma en motor utan turbo och dyrt.. annars går dom helt ok du hänger med en 940 turbo och 80-160 åker du från dom..

A ok! men automaten, e den så jävla trött assÅ? går det inte å fixa grejer så det blir bättre drag i den? (om du bortser från att chipptrimma). Det E en 3,0 a jag kollat på. Hade vart fett najs med manuel dock! Men 30hk skiljer det mkt i axet när det e manuell och automat man väljer mellan?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
20 augusti 2007
Finns 3,0 med manuell men då är de bara 180 hk istället för 204 som de är om de sitter aut-låda.
Hade en 2,5 med manuell å den gick hyffsat jämt mot kompisens 940 turbo, 940in går bättre i början till typ 90-100 sen gick dom jämt upp till 200.
Välj inte en automat bara för hästarnas skull..

Förresten, du kommer inte bli besviken smile Skitbra bil! Kika gärna in min gammla i mitt galleri smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

huh?
10 427 Inlägg
21 augusti 2007
3.0 180hk kom när bilen bytte namn till S90, så kan vara värt att kolla såna på blocket också wink

Det är väl inte många som får ner sin sexa under litern långkörning ens?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
21 augusti 2007
steifan skrev:

Körde långresa på midsommar med min å då tog den litern precis. 5 pers i bilen, ac:n på full fräs, å så va de proppfullt i bagaget ända upp till taket (öl å mat va de mkt av å de är tungt smile ) Å sen så gillar ja den vänstra filen bättre än den högra wink

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

huh?
10 427 Inlägg
22 augusti 2007
Manne skrev:
steifan skrev:

Körde långresa på midsommar med min å då tog den litern precis. 5 pers i bilen, ac:n på full fräs, å så va de proppfullt i bagaget ända upp till taket (öl å mat va de mkt av å de är tungt smile ) Å sen så gillar ja den vänstra filen bättre än den högra wink

Kanon, men starkare motorer kanske inte gör så stor skillnad på lätt och tung last ändå.

Sök