Råttor!!!

Digital_Kicker
21 augusti 2007 · 3 721 Inlägg

Fick för ett tag sen reda på att det härjade råttor i granngaraget (4 garage bort). Och fick idag höra av en som har sitt garage ännu närmre mig att råttorna varit i deras garage också. Vad dom små odjuren gör är att dom tar sig in i motorutrymmet och käkar sönder kablar m.m. Nu är jag skit rädd och förbannad på att detta ska just hända mig!!! Hyresvärden säger att Anticimex skall lägga ut gift, men eftersom man sen tidigare inte har något förtroende för hyresvärden så känns det ännu jävligare!!! Har du varit med om något sådant???

Död åt råttorna!!!

Senast redigerat av Digital_Kicker (21 augusti 2007)

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
21 augusti 2007 · 548 Inlägg

Ja kompisens 9-5 hade besök av råttor en natt! Stendöd! inte ett ljud ngnstans! Så gillra fällorna och vaka för det kan kosta mer än det smakar!

Senast redigerat av MikeAero (21 augusti 2007)

-Mike-
BMW 320i (2003)
corradoanna Tokig
21 augusti 2007 · 83 Inlägg

När jag köpte min Bmw så hade råttorna härjat i motorrummet, man ser tydligt vart de varit och gnagt speciellt på gummit. Men som tur var är ingen större skada gjord på kablar å dylikt. Men det kan som sagt bli dyrt om man har otur sad

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)
Emirio
21 augusti 2007 · 81 Inlägg

har hört att man ska lägga i några hörn LÖK! man ska dela på den!.. dom gillar inte lukten av de.Gjorde de i gamla sommarstugan där fanns de inga efteråt! testa de kasnke de hjälper !

RsHutte
21 augusti 2007 · 41 Inlägg

råttfällor, skjut dom me hagelgevär sånt kan va skoj, men de ultimata måste väl ändå va att skaffa katt tonguebig_smile

henkebenke
21 augusti 2007 · 1 703 Inlägg

Enris ska funka tydligen, lägg lite i bilen och runt om.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
ghost_boy83 CREW
21 augusti 2007 · 2 594 Inlägg

ska ge dig ett bra tips råttor springer alltid längs husväggen så om du gräver ner rätt stora burkar i varje hörn så slipper dom komma in i verkstaden tro mig det funkar hade råtter i mitt hus förut, grävde ner burkar å vipps så fans deär minst 3st i varje burk varenda morgon jag kollade där funkar utmärkt, du kan även fylla dom till hälften med vatten så dom drunkar slipper du ta ihjäl dom

blacken
21 augusti 2007 ·

Skaffa en mycket hungrig bonnkatt!. så upphör problemet ganska snabbt.

MrTurbo Better than God \o/
21 augusti 2007 · 1 882 Inlägg

Möss vad...  ^^ Inte alls samma sak ju.

Enris funkar faktisk även råttgift...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang