Focal 165 K3

TT-Avant
11 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

Ja, som topic lyder så är jag lite inne på att skaffa mej ett sånt (3-vägs-kitt).
Finns det nån som har erfarenhet av dessa och kan säga lite bra eller dåligt om dem?
Theo, du håller ju på endel med ljud..kom igen nu och säg va du tror om dessa wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
rotel
11 oktober 2005 · 136 Inlägg

Tiaz, vilka återförsäljare finns det för Focal?

Vet att hifi kit säljer element för hemma bruk, men om dom säljer för bil är jag osäker på?

TT-Avant
11 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

Det är Bla. DB-Akuten som säljer dem. Vad är det du söker? kanske kan hjälpa dej lite..?

Senast redigerat av Tiaz (11 oktober 2005)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
rotel
11 oktober 2005 · 136 Inlägg

nja.... är ju lite intresserad av att slänga bort mitt rockford system...
Funderade på ett Dls iridium, men anda märken är också av intresse.
Focal element har jag bara hört för hemmabruk, men är rätt övertygad på att dom kan göra grejer till bilen också. smile

TT-Avant
11 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

Ja vad jag hört än så länge så har jag bara hört gott om dem. Att jämföra DLS med Focal verkar vara som att jämföra Saab och Volvo, båda är bra..fast man gillar kanske Saab mer än volvo eller tvärt om.
Därför ville jag se om det kanske finns några som har erfarenhet av detta innan jag testar. Du är välkommen att lyssna i min bil sen i månads skiftet om du vill.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
rotel
11 oktober 2005 · 136 Inlägg

gärna!

Får man fråga vart du bor?

TT-Avant
11 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

rotel skrev:
gärna!

Får man fråga vart du bor?

Jönköping..det kanske är en bit? PM:a mej om du vill veta mera..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
rotel
11 oktober 2005 · 136 Inlägg

hehe.
Så höres vi när du installerat skönheterna! smile

pwilhelm Hewi
12 oktober 2005 · 571 Inlägg

PM-shopen säljer Focal

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
Theo
12 oktober 2005 · 859 Inlägg

Tiaz skrev:
Ja, som topic lyder så är jag lite inne på att skaffa mej ett sånt (3-vägs-kitt).
Finns det nån som har erfarenhet av dessa och kan säga lite bra eller dåligt om dem?
Theo, du håller ju på endel med ljud..kom igen nu och säg va du tror om dessa wink

Hej

Jag har inte hört dem själv, men jag har deremot hört fler än en som sagt att dom låter mycket bra. När man kommer upp på sådär pass bra grejjer är det mycket tycke och smak. Du kanske gillar det bättre än ett betydligt dyrare kitt, öronen skall avgöra;-)

TT-Avant
12 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

Theo skrev:
Jag har inte hört dem själv, men jag har deremot hört fler än en som sagt att dom låter mycket bra. När man kommer upp på sådär pass bra grejjer är det mycket tycke och smak. Du kanske gillar det bättre än ett betydligt dyrare kitt, öronen skall avgöra;-)

Nej jag har ju tyvärr inte hört dem än heller. Jag kommer inte kunna göra det heller förens jag har monterat dem i bilen.
Men det jag hört så skall de låta mycke bra smile
Men som sagt, mitt DLS skall jag ju nu göra mej av med så det är tid för lite nya saker att beprövas.
Man måste ju våga testa lite andra saker än det man alltid kört med wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
loudness
12 oktober 2005 · 4 554 Inlägg

jag satte in focal polyglass 6.5er i kompisens golf 4a han driver de utan steg bara spelare och de är fruktansvärt bra ljud! så kan rekomendera focal just den modellen du kolalr på kan nog inte va sämre så rock on!

rotel
12 oktober 2005 · 136 Inlägg

ohhh man blir så sugen på att byta bort rockford kitet..... synd att man måste prioretrera annat sad   

Focal, morel, dls, focal, morel, dls, focal, morel, dls...... undra vad man ska välja sen när det gäller... smile

/johan

TT-Avant
12 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

rotel skrev:
ohhh man blir så sugen på att byta bort rockford kitet..... synd att man måste prioretrera annat sad   

Focal, morel, dls, focal, morel, dls, focal, morel, dls...... undra vad man ska välja sen när det gäller... smile

/johan

Vad får det kosta?

Senast redigerat av Tiaz (12 oktober 2005)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
loudness
12 oktober 2005 · 4 554 Inlägg

hehe ja vet va ja kommer välja i min golf sen iaf blev kär i focal så de får de bli:P

rotel
12 oktober 2005 · 136 Inlägg

jaaaaa, det får man fråga regeringen.... jag skulle kunna tänka mig 5000:- kanske. Kanske kan få sålt på mitt kit också.

TT-Avant
12 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

Nej nu har jag bestämt mej..Det kommer bli ett Focal 165 K3p i bilen till nästa säsong. Kommer att instaleras i bilen nu i höst så man hinner spela in det riktigt oxå.
Ni som är intresserade av att höra hur det låter får komma ner till JF-Styling här i Jönköping eller vänta till nästa sommar wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
rotel
12 oktober 2005 · 136 Inlägg

kostar?.... vad får jag för olika kit för 5000:- ?

Mitt rockford kit kostade fan för mycket för det ljud jag fick sad GRRRRR

Senast redigerat av rotel (12 oktober 2005)

TT-Avant
12 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

rotel skrev:
kostar?.... vad får jag för olika kit för 5000:- ?

Mitt rockford kit kostade fan för mycket för det ljud jag fick sad GRRRRR

Man får Utopia 3-vägs kit för de pengarna. Det skall låta riktigt bra och rent.
MEN, det spelar inte lika högt som Focal K3 gör.


Focal K3 kostar i runda slängar...9-10 000

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
rotel
12 oktober 2005 · 136 Inlägg

inte mer.... 9-10 tusen är lite för mycket.... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang