KATAMSO's RX7 "Last Superstar Project"

LillNaisarn
24 augusti 2007 ·

Skojj att se ett till bygge från dig! kommer att följas med spänning, du har lyckats bra med dina samtliga andra byggen så detta kommer nog att hålla samma klass.

ang s.k "fuskbyggen" förstår jag inte hur folk orkar hålla på komma med kommentarer bara för att dom kanske har "hört" kom upp med ngt bättre själv eller var tyst, tror till 99% av fallen är det ren avensjuka,

Lycka till med ditt nya bygge *tummen upp*

Aerodynamik ...
24 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Kommer bli fett! Men som sagt, ska inte vara krom-fälgar på dessa bilar. hmm

pz_racing VAG entusiast
24 augusti 2007 · 277 Inlägg

ser väldigt bra ut cool

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
Katamso Superstar
24 augusti 2007 · 511 Inlägg

Tackar för allt stöd o alla kommentarer. big_smile

Ang. FUSK-byggen. Alla som bygger bil o som har tispress på sej o som ska leverera flera bil efter varann vet att vissa saker måste man lösa på tillfälliga sätt o på lite kanske inte allt för proffisionella sätt. Detta kallas ofta fusk. Lika så om man lämnar iväg bilen på lack o får hem den o det ser ut som skit så e det ju alltid byggaren som får skit o det kallas oxå FUSK. Det e inte alltid så att man rår över alla saker. O som jag sa vissa saker måste lösas lite provisoriskt om man ska få ut bilen. Sån får alla tycka va dom vill.  Om man inte har bättre för sej än att gnälla på smådetaljer o kalla det fuskbygge så fortsätt gör det då om ni mår bättre av det. roll

Ang. om jag bygger mina bilar själv eller inte. NEJ inte helt själv. Klart jag har hjälp av vänner o en del andra. Det e nästan omöjligt att bygga bil själv. Men JA absolut så bygger jag bilen själv o lämnar inte in den. För ser dom som tvivlar på detta kika gärna in på mitt galleri o titta på byggbilder. Alla byggbilder från alla byggena kommer upp på katamso.se oxå så ska ni få se wink

Nu avslutar vi det är tramset för jag tycker att garaget.org e sveriges bästa motorforum o det ska inte bli nåt jälva lunarstorm av det tack! mad

Bilen kommer upp till SCF tillsammans med LIZZY (Saaben) så alla som ska dit kika gärna förbi o kika på den o snacka lite. Jag ska försöka va lite social o hinna byta några ord med alla.





//K

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Pillevinken
25 augusti 2007 · 406 Inlägg

Jag kan säga vad jag tycker är fuskbyggen...
Saker som är "bonnameckade" ex. gör ett kjolpaket av ex bonocell lägger plast på det och wow nu är vi färdiga för lack. Ett ex av många.
Sen är ju frågan om en bil är fuskbyggd när någon lämnat bort sitt bygge till någon annan. Är ju inte säkert att den är fuskbyggd för det inte hehe. Man lämnar väl inte iväg sin bil för att få den fuskbyggd hehe.


Aja ska bli skoj att följa ditt bygge, fuskbygge lr inte.

My way or the highway? I take both sideways
darkwizard Fordonstekniker
25 augusti 2007 · 1 740 Inlägg

Detta ska följas. Gillar RX7;orna, hoppas det inte blir lika extremt som Kooz. Den RX7;an är overkill.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
badder_
25 augusti 2007 · 139 Inlägg

Pillevinken skrev:
Jag kan säga vad jag tycker är fuskbyggen...
Saker som är "bonnameckade" ex. gör ett kjolpaket av ex bonocell lägger plast på det och wow nu är vi färdiga för lack. Ett ex av många.
Sen är ju frågan om en bil är fuskbyggd när någon lämnat bort sitt bygge till någon annan. Är ju inte säkert att den är fuskbyggd för det inte hehe. Man lämnar väl inte iväg sin bil för att få den fuskbyggd hehe.


Aja ska bli skoj att följa ditt bygge, fuskbygge lr inte.

e de fuskbygge om man bygger en form med bonocell och sedan plastar på detta..och sen gjuter av formen, för att få sin färdiga produkt?

Akay!
badder_
25 augusti 2007 · 139 Inlägg

pillevinken.. såg att du själv bygger med fogskum... e inte de fuskbygge?

Akay!
Gräsberg
25 augusti 2007 · 1 002 Inlägg

badder_ skrev:

Pillevinken skrev:
Jag kan säga vad jag tycker är fuskbyggen...
Saker som är "bonnameckade" ex. gör ett kjolpaket av ex bonocell lägger plast på det och wow nu är vi färdiga för lack. Ett ex av många.
Sen är ju frågan om en bil är fuskbyggd när någon lämnat bort sitt bygge till någon annan. Är ju inte säkert att den är fuskbyggd för det inte hehe. Man lämnar väl inte iväg sin bil för att få den fuskbyggd hehe.


Aja ska bli skoj att följa ditt bygge, fuskbygge lr inte.

e de fuskbygge om man bygger en form med bonocell och sedan plastar på detta..och sen gjuter av formen, för att få sin färdiga produkt?

det jag ser som fuskbygge är väl att köpa en färdig stylad bil och sen säga att man själv har gjort allting på den.
jag har köpt en med lite lull på. dock alltid sagt att förra ägaren gjorde allt.
att bygga från grunden med egna pengar kan inte vara ett fuskbygge? ett fuskbygge är något som ramlar ihop efter ett tag.

men som sagt nog om denna disskution! mer credit åt katamso och hans underbara bilar smile

mvh//

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Pillevinken
25 augusti 2007 · 406 Inlägg

Jag nedvärderar inte Katamso överhuvudtaget så ni vet, jag bara skrev vad jag tycker är fuskbygge.

Badder__ Nä nu missuppfattade du mig, OM man BARA plastar på bonocellen och sen lackar den då är det fusk. Gjuter man av pluggen man gjort och sen gjuter av formen då har du ju fått fram en färdig produkt. Och det anser jag  INTE vara ett fuskbygge. Hoppas du förstår vad jag menar nu. smile


Tillbaka till topic.

My way or the highway? I take both sideways
CrazY_SweD
25 augusti 2007 · 155 Inlägg

lycka till nu dåbig_smile hade gärna hjälpt till... men kan tänka mig att det kommar ta kanska mycket tid vilket man inte har just nu:P

jocke_
25 augusti 2007 · 264 Inlägg

Fuskbygge är nog ett ord som används friskt av folk som är avunsjuka! Givetvis är det tråkigt med folk som inte gör ett dug på bilen själv men så är ju inte fallet här.
Jag lämnar hellre iväg en sak jag vet jag inte kan få 100% själv, slutresultatet är trots allt det som räknas! Lycka till med bygget!

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637
Mitsubishi Eclipse "GS" (1996)
FreddeK
25 augusti 2007 ·

men va fan sluta tjafsa om fuskbyggen nu! Ola sa ju att nu slutar vi med skitsnacket! skriv i tråden om ni har något relevant att säga!

Jag själv säger lycka till!

Siiimon
25 augusti 2007 · 150 Inlägg

Lycka till Ola, jag tycker Saaben blev kanon, precis som alla andra dina bilar wink riktigt bra arbete på allihopa!

Jag tycker Du ska Göra Rx-7an clean, INTE extreme, då förstör du hela härligheten i bilen smile Jag tror på denna bil och den kommer överträffa alla andra!

Keep up the good work!

Mvh Simon

OverBoosted AUTOBAHNRASER
25 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

De va på tiden ola att du köpte dig en snabb bil wink Bygg ban bil av den iställe strunta i blinget! smile satsa på en 10a iställe big_smile Nej men de blir nog bra de här hoppas du får spons så du kan bygga värre smile


Bmw osv..
dallelito med lem
25 augusti 2007 · 1 147 Inlägg

hjälper gärna till om jag kan va till nytta:)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Davv3
26 augusti 2007 · 1 019 Inlägg

Nu börjar det likna nått ola smile Kommer bli grymt fint precis som alla andra dina byggen!

mvh/davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Mäki Långsam Perfektionist
26 augusti 2007 · 4 800 Inlägg

Ja! Det kommer bli kanonfint. Kommer du ha kvar den här ett tag efteråt? Eftersom du kommer köra på trim och sånt också tänkte jag smile Jag tycker att du är värd att få njuta lite nu också. Alltid lika nyfiken att få se dina byggen.
Mvh

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Ashra
26 augusti 2007 · 346 Inlägg

ToXtreme skrev:

Genuine skrev:
Gött med mer meck! Tycker dina bygga har fått för lite uppmärksamhet i media. Med sju så feta bygen lirar du i klass med Mr. Fun o Kooz mfl!

sik skrev:
Hmm.. Du bygger ju inte bilen själv om du får hjälp haha tongue
Praktikanter får inte räknas in i ett eget bygge då är det ju fusk.

Tror du Qvarnis byggt Porschen "själv"? Eller Kooz o Suzzi kanske? Dock inte.

Nej, de har de inte gjort tongue Och Mr Funs byggen är fuskbyggen, iaf om jag ska tro han som köpte Coopern.. och han tror jag faktiskt på tongue

Men anledningen till att det blir klassat som fuskbygge är ju inte så konstigt egentligen.. du hostar upp en vrålombyggd bil om året.. du jobbar heltid och hinner ändå få ihop en sådan bil på så kort tid? utan att fuska tongue I ditt fall så har du mycket hjälp, så visst jag kan väl köpa att det inte är fuskbygge, men det blir ju aldrig lika bra som när en som lägger ner hela sin själ i flera år på att bygga om bilen, och där kan du inte säga emot mig? wink

Men tuta och kör nu Ola förfan tongue Bygg den inte för extrem bara, för det är förjävla fult! Håll tummarna i styr med denna bil och bygg en bil som syns utan att man ska kunna sätta fingret på vad som är gjort smile

MVH Jimmy

Mr funs cooper är ett riktigt fuskbygge.  Men snart komemr den bilen tebax i ett nytt utförande var så säker!

P-G Säl-Tämjare...
26 augusti 2007 · 1 024 Inlägg

Ashra skrev:

ToXtreme skrev:

Genuine skrev:
Gött med mer meck! Tycker dina bygga har fått för lite uppmärksamhet i media. Med sju så feta bygen lirar du i klass med Mr. Fun o Kooz mfl!


Tror du Qvarnis byggt Porschen "själv"? Eller Kooz o Suzzi kanske? Dock inte.

Nej, de har de inte gjort tongue Och Mr Funs byggen är fuskbyggen, iaf om jag ska tro han som köpte Coopern.. och han tror jag faktiskt på tongue

Men anledningen till att det blir klassat som fuskbygge är ju inte så konstigt egentligen.. du hostar upp en vrålombyggd bil om året.. du jobbar heltid och hinner ändå få ihop en sådan bil på så kort tid? utan att fuska tongue I ditt fall så har du mycket hjälp, så visst jag kan väl köpa att det inte är fuskbygge, men det blir ju aldrig lika bra som när en som lägger ner hela sin själ i flera år på att bygga om bilen, och där kan du inte säga emot mig? wink

Men tuta och kör nu Ola förfan tongue Bygg den inte för extrem bara, för det är förjävla fult! Håll tummarna i styr med denna bil och bygg en bil som syns utan att man ska kunna sätta fingret på vad som är gjort smile

MVH Jimmy

Mr funs cooper är ett riktigt fuskbygge.  Men snart komemr den bilen tebax i ett nytt utförande var så säker!

varför är den ett fuskbygge?

Vilket jävla drag :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang