A3 1996->2003-ägare - se hit!

gamlebettan
25 augusti 2007 · 27 Inlägg

Jag tänkte vi kunde skapa en tråd för alla som äger A3 från 96-03, och ta upp tillbehör, förändringar, information, etcetera. Vad har ni gjort för något med eran bil? Var hittar man saker att köpa (allt från inredningsdetaljer till emblem och fälgar), vad finns för tips och tricks?

Vi har precis skaffat vår, men hittils lackat backspeglarna. Längre än så har vi inte kommit än. Funderade på en nedlackering från början men efter att ha sett ett par misslyckade varianter så skippade vi det.

C2racing
25 augusti 2007 · 238 Inlägg

finns mcyket smått o gott. gå in på min sida o studera lite:)

Psychotic Brum säger bilen.
25 augusti 2007 · 394 Inlägg

gamlebettan skrev:
Jag tänkte vi kunde skapa en tråd för alla som äger A3 från 96-03, och ta upp tillbehör, förändringar, information, etcetera. Vad har ni gjort för något med eran bil? Var hittar man saker att köpa (allt från inredningsdetaljer till emblem och fälgar), vad finns för tips och tricks?

Vi har precis skaffat vår, men hittils lackat backspeglarna. Längre än så har vi inte kommit än. Funderade på en nedlackering från början men efter att ha sett ett par misslyckade varianter så skippade vi det.

Misslyckade varianter? hur menar du?

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
gamlebettan
25 augusti 2007 · 27 Inlägg

Först och främst menade jag att det såklart är en smaksak om man tycker det blir snyggt eller inte. Problemet (tycker jag) med nedlackning är att intaget nertill inte är jättevackert när det väl blir "färgsatt". Såg dock en snygg variant här:
http://www.blocket.se/vi/12750298.htm?ca=23_3_s

gamlebettan
25 augusti 2007 · 27 Inlägg

C2: du har gjort mycket, vad har du för invändiga förändringar?


...

Var hittar jag kromlister att sätta över grillen?

Thorssa
26 augusti 2007 ·
gamlebettan
28 augusti 2007 · 27 Inlägg

Hur förhåller det sig med bakre högtalare i A3orna? Extrautrustning?

Thorssa
28 augusti 2007 ·

gamlebettan skrev:
Hur förhåller det sig med bakre högtalare i A3orna? Extrautrustning?

I min finns det galler men inga högtalare. Ljudet i originalhögtalarna är ändå inget att hänga i julgranen!

gamlebettan
28 augusti 2007 · 27 Inlägg

Misstänker att det är samma grej med min då.
Nej, det får jag väl hålla med om. smile.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang