Ta bort draget

ralley
30 augusti 2007 · 5 Inlägg

Hejhej!

Jag ska plocka bort draget på min Saab 9-3 aero -02 och undrar om någon vet vad man kan täcka över hålet som blir i bakspoilern med? Finns det något bra att köpa eller är det spackel o lack som krävs? smile

Mvh Rasmus

Se alla avundsjuka blickar
JonasPLind
30 augusti 2007 · 820 Inlägg

Jag funderar på att ta bort min också (:

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
30 augusti 2007 · 240 Inlägg

behöver man inte bes om den med utan drag då?

Amazon_123GT Driifter;)
30 augusti 2007 · 1 630 Inlägg

jo krävs reg bes.. borde vl finnas nån täckplast idall spoilern e samma som till bilar med avtagbart drag?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
beemern .......
30 augusti 2007 · 2 655 Inlägg

borde väl gå att lägga på lite glasfiber på insidan åså spackar man utsidan riktigt å snyggt å donar lite sen lackar man skiten tongue.



du må bara reggbesikta bilen utan drag, kostar väl 300kr tror ja de va...

LillNaisarn
31 augusti 2007 ·

Nu när det ändå finns en tråd ang detta så smiter jag in med en fråga: ngn som vet vad det kostar att regga om bilen utan drag 1000 - 1500:- eller är jag ute och cyklar smile ?

gemini78 Jägermeister
31 augusti 2007 · 909 Inlägg

Det kostar ca 300-400kr att regga om utan drag vid nästa besiktning.

Blir ingen total registreringsbesiktning utan dom bara tar 300-400kr av dig i cash sen ändrar dom bara lite så det inte står kula i reggbeviset mer.smile

Det kan ge lite sänkt skatt/total skattevikt på bilen oxå, specielt om det är en diesel.

En gång är ingen gång...
Aga_Diff Bärs!
31 augusti 2007 · 3 456 Inlägg

LillNaisarn skrev:
Nu när det ändå finns en tråd ang detta så smiter jag in med en fråga: ngn som vet vad det kostar att regga om bilen utan drag 1000 - 1500:- eller är jag ute och cyklar smile ?

Jag reggade om min på efterkontrollen i Tisdags, 380kr kostade det. Men det handlar alltså om en begränsad reg bes!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
LillNaisarn
31 augusti 2007 ·

Aga_Diff skrev:

LillNaisarn skrev:
Nu när det ändå finns en tråd ang detta så smiter jag in med en fråga: ngn som vet vad det kostar att regga om bilen utan drag 1000 - 1500:- eller är jag ute och cyklar smile ?

Jag reggade om min på efterkontrollen i Tisdags, 380kr kostade det. Men det handlar alltså om en begränsad reg bes!

Då var jag ute och cyklade, trodde det skulle gå på över tusenlappen, då ska man snarast med andra ord ta bort den förskräckliga draget ,

Aga_Diff Bärs!
31 augusti 2007 · 3 456 Inlägg

LillNaisarn skrev:

Aga_Diff skrev:

LillNaisarn skrev:
Nu när det ändå finns en tråd ang detta så smiter jag in med en fråga: ngn som vet vad det kostar att regga om bilen utan drag 1000 - 1500:- eller är jag ute och cyklar smile ?

Jag reggade om min på efterkontrollen i Tisdags, 380kr kostade det. Men det handlar alltså om en begränsad reg bes!

Då var jag ute och cyklade, trodde det skulle gå på över tusenlappen, då ska man snarast med andra ord ta bort den förskräckliga draget ,

mmm... men hade jag haft ett fräsht drag hade jag monterat det ist för att ta bort det gammla, men pga tidsbist blev det så.

Det är ju visserligen inte det minsta snyggt med dragkrok, men ack så praktiskt!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
LillNaisarn
31 augusti 2007 ·

Aga_Diff skrev:
mmm... men hade jag haft ett fräsht drag hade jag monterat det ist för att ta bort det gammla, men pga tidsbist blev det så.

Det är ju visserligen inte det minsta snyggt med dragkrok, men ack så praktiskt!

Jo praktiskt är det, men det står 3st andra bilar på gården med drag så bil m drag är inga problem för min del iaf wink

SyCon
23 juni 2008 · 5 Inlägg

finns det nån som har svar på den egentligen frågan ? ?

MilleN
23 juni 2008 · 9 108 Inlägg

SyCon skrev:
finns det nån som har svar på den egentligen frågan ? ?

Spackel och lack är det som krävs för Saabarna i alla fall, men det är säkert olika på olika bilar.

Svenning Stridis
23 juni 2008 · 80 Inlägg

Som det står längre upp i tråden så finns det en slags plast som skyddar, den kanske man kan köpa hos åf lr någon annanstanns (men det är säker billiare att göra sj som alltid..), har iaf sett det skyddet på massor av olika 9-3:or big_smile

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig
Volvo C30 "Momentum" (2009)
MilleN
23 juni 2008 · 9 108 Inlägg

FFT skrev:
Som det står längre upp i tråden så finns det en slags plast som skyddar, den kanske man kan köpa hos åf lr någon annanstanns (men det är säker billiare att göra sj som alltid..), har iaf sett det skyddet på massor av olika 9-3:or big_smile

Meningen är väl att det inte ska synas att man har haft drag antar jag, på dom med avtagbart drag är det ju en stor klump som sticker ut ändå.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang