6851
Sök

hjälp ang företag. akta er för dackonline.se

.......
2 655 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
allså började för typ 2½ månad sen.

snackade me ett företag och skulle beställa däck, och beställde 4st.
kom ett mail typ en vecka senare om att dom inte hade dom på lager så de blev överäns kommet att ja skulle få tillbaka pengarna och ja väntade i en månad och blev less och skrev ett mail att ja ville gärna ha tillbaka mina pengar och de e fort.

nu har de gått typ 2½ månad och ja har inte sett röken av mina pengar och de va väl kanske 2 veckor sen så fick ja svar på de där mailet där dom vågar påstå att pengarna blivit insatt ett visst datum (va typ ett datum en månad tillbaka) och de finns inga pengar, har tillome snackat me banken som har spårat å skit och de finns INGA pengar.

morsan skrev ett mail om att hon tagit över ärendet (de va hennes kontonummer) och skrev att hon vill ha tillbaka pengarna och om vi inte fick de så skulle vi polisanmäla dom men nu svarar dom inte äns på mailen eller så. vad ska ja göra för att få tillbaka mina pengar? sad...

DFFL
9 020 Inlägg
30 augusti 2007
Ring polisen och kolla.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

9 108 Inlägg
30 augusti 2007
Handlade du direkt från däckonline eller från genom något annat företag? Har aldrig hört någon som haft problem med dom..

Hör med polisen hur som helst, för ni har väl kvar mailet där det står att ni ska få pengarna osv?

Busdriver
389 Inlägg
30 augusti 2007
Däckonline är kalasbra, billigt snabbt och smidigt, alla jag vet som köpt därifrån har goda erfarenheter av dom. Har du provat att RINGA dom innan du hänger ut dom på forumet?

7 100 Inlägg
30 augusti 2007
som sagt,hör med polisen ellerl konsumentlagen eller va de nu heter tongue
själv så har man beställt därifrån utan nå problem smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Lagerhjon
178 Inlägg
30 augusti 2007
Jag har köpt ett gäng gånger därifrån utan några som helst problem. Har iof aldrig behövt be om pengarna tillbaka då de har haft "mina" art på lagret.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
30 augusti 2007
Har en bekant som råkade ut för istort sätt samma sak så verkar inte vara ett företag som är 100% seriösa, just därför jag är lite nervös över att handla från dom men priserna är ju så jäkla bra  hmm

- Time Attack -

Reparatör
306 Inlägg
30 augusti 2007
Har själv beställt däck därifrån och det var bara strul från början till slut.
Tack och lov låg jag inte ute med några pengar då det skulle betalas på faktura men det slutade med att ordern annulerades.
Kommer aldrig ha något med dessa idioter att göra mer:mad:.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
30 augusti 2007
jag handlade där och de funkade kalas antar att dom är bra sålänge man får sina saker

.......
2 655 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
allså ja kollade upp här på garaget på en råd om dom och letade på andra ställen och hittade typ hur många som helst som fått de dom skulle ha och typ ingen som klagade. men så hade dom inte mina däck på lager så då skulle ja få pengarna tillbaka.

har ju mailen åså kvar då dom hävdar att ja pengarna redan va insatt åså och varit på banken å allt så imorrn blir de att ringa till polisen och hela skiten.

allså ringa hit å ringa dit. ja handlade direkt av dom och mailade skiten är dom ett seriöst företag så ska dom väl även kunna hantera en sån sak via mail oxo. sen hänga hit å hänga dit, är de inte yttrandefrihet här i sverige, om ja vill får ja väl sitta här å säga att kungen e ett k*k huve om de e så.

men shit the same, imorrn blir de polisen....

310 Inlägg
31 augusti 2007
Min morfars verkstad tog hem en jäkla massa däck från dom i våras. No probs där inte. Leverade inom utsatt tid och inga som helst problem med betalning.

Däremot har jag hört om folk som beställt utgående modeller eller udda dimensioner som det krånglat lite för. Ingen som blivit blåst men tydligen lite trög kundsupport.

Jag skulle inte tveka att beställa ifrån dom iaf. Den stora massan av deras kundkrets måste ju vara nöjda annars hade väl dom inte gått runt?

Studerande
32 Inlägg
31 augusti 2007
Kontakta konsumentvägledaren, det är dom som har hand om sådana här ärenden, polisen brukar skita ganska hårt i det innan man gått genom konsumentvägledaren. De finns på alla orter i Sverige, om inte moderaterna har lyckats plocka bort dem än (De har en tanke om att göra det, det är inte jag som vill snacka skit för en gångs skull).

I Östersund har ni 3 konsumentinformationer dit man även kan vända sig med klagomål och för att få hjälp med hur man ska gå till väga.

Östersunds kommun 

Adress: Konsumentinformation Jämtland/Härjedalen  c/o Bykontoret i Lit Sockenvägen 5  83030 LIT
Besöksadress: Sockenvägen 5
E-post: konsumentinfo@zonline.jamtland.se

Telefontider: Mån-fre 09,00-14,00
Telnr: 0642-44802
Faxnr: 0642-10900

Östersunds kommun 

Adress: Konsumentinformationen på Länsbiblioteket  Jämtlands läns bibliotek  83180 ÖSTERSUND
Besöksadress: Jämtlands läns bibliotek
E-post: konsument@jlb.ostersund.se

Telefontider: Må-Fr 10-12
Telnr: 063-144030
Faxnr: 063-109840

Östersunds kommun 

Adress: Konsumentrådgivning  Sockenvägen 5  83030 LIT

Telefontider: Måndag-fredag kl 10-14
Faxnr: -

http://www.onsdagar.se - Onsdagsbus på Mittsverigebanan

.......
2 655 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Eomin skrev:
Kontakta konsumentvägledaren, det är dom som har hand om sådana här ärenden, polisen brukar skita ganska hårt i det innan man gått genom konsumentvägledaren. De finns på alla orter i Sverige, om inte moderaterna har lyckats plocka bort dem än (De har en tanke om att göra det, det är inte jag som vill snacka skit för en gångs skull).

I Östersund har ni 3 konsumentinformationer dit man även kan vända sig med klagomål och för att få hjälp med hur man ska gå till väga.

Östersunds kommun 

Adress: Konsumentinformation Jämtland/Härjedalen  c/o Bykontoret i Lit Sockenvägen 5  83030 LIT

Telefontider: Mån-fre 09,00-14,00
Faxnr: 0642-10900

Östersunds kommun 

Adress: Konsumentinformationen på Länsbiblioteket  Jämtlands läns bibliotek  83180 ÖSTERSUND
Besöksadress: Jämtlands läns bibliotek
E-post: konsument@jlb.ostersund.se

Telefontider: Må-Fr 10-12
Telnr: 063-144030
Faxnr: 063-109840

Östersunds kommun 

Adress: Konsumentrådgivning  Sockenvägen 5  83030 LIT

Telefontider: Måndag-fredag kl 10-14
Faxnr: -

riktigt mycke tack till du smile precis va ja ville få reda på. tackar. ska be morsan fixa de på en gång hon kommer hem. (eftersom hon tagit över saken så)...

Muttley
31 augusti 2007
har aldrig någonsin haft problem med dem, och skitbra däck var de med.

203 Inlägg
3 september 2007
Själv beställde jag Goodyear Eagle F1 215/45 17" däck hos däckonline, 1 vecka och en dag senare kommer 2 däck hem, Goodyear Vector 195/65 15". Absolut sämsta företaget jag varit med om, hur dum är man om man skriver på lappen som sitter på däcken att det är Goodyear Eagle F1 215/45 17". Vem som helst ser väll att det inte är det! Sen är det M+S däck tongue

Avråder skarpt, bottenbetyg från mig, hoppas dom löser detta illa kvickt!

Utanlem
895 Inlägg
3 september 2007
ehm... Alexander Graham Bell uppfann en ganska trevlig sak.. som vi kallar telefonen. Ett tips är att du testar och använda den.

Telefon: 0852500608

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
3 september 2007
Burken skrev:
ehm... Alexander Graham Bell uppfann en ganska trevlig sak.. som vi kallar telefonen. Ett tips är att du testar och använda den.

Telefon: 0852500608

Well, jag är benägen att hålla med. Det kan finnas en förklaring, vem vet. Nån orkar inte läsa mailen, eller så är inkorgen full, eller så är datorerna trasiga, eller whatever. Det går ju att ringa.. roll

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
3 september 2007
har aldrig haft problem med dackonline.se

Team Insane Racing

Sök