2268
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
kevlar_soul
23 januari 2008
Trådstartare
Ännu mer paket från USA! smile

Skall hem till Möllevången imorgon och hämta hem två paket från ICA, dessutom har fadern lovat att ha ventilkåpan blästrad och klar!smile

1 072 Inlägg
1 752 Inlägg
23 januari 2008
kevlar_soul skrev:
Ännu mer paket från USA! smile

Skall hem till Möllevången imorgon och hämta hem två paket från ICA, dessutom har fadern lovat att ha ventilkåpan blästrad och klar!smile

Fan vad grym den kommer o bli Kim!big_smile Vad kostar det typ o ta hem grejer från staterna igentligen?? Sitter o dreglar över massor med grejer som jag vill köpa hem till Eclipsen nämligen...tongue

//Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

kevlar_soul
23 januari 2008
Trådstartare
Hehe har inte kostat mig särskilt mycket.. Har sluppit tullavgifter och liknande.. be alltid säljaren att markera paketet som en gåva (gift) samt värde under 500 kr hehe.. Över 500 kr innebär skatt..

Annars är det bara att kolla vad respektive tar för frakten bör inte bli så mycket.. Titta runt lite ¨på e-bay vet ja!

1 752 Inlägg
23 januari 2008
Haha jaha så nu lurar du staten på massor med pengar asså..!wink Nävars men tack för tipset iaf!big_smile Ska glo runt lite där med o se vad jag hittar!smile Vad står här näst på listan för din del då??

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

Fotograf
1 000 Inlägg
23 januari 2008
ser framemot när bilen e klart! riktigt bra jobbat. grymmt läcker bil måste jag säga!

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

kevlar_soul
23 januari 2008
Trådstartare
Kalle_ponkisen: Du att det blir en sväng till Hårds Bildemontering under dagen. Tänkte plocka på mig lite spolarmunstycken från den andra gtenereationens Volvo V70. Dessa har nämligen en duschande effekt, vilket är rätt fördelaktigt vid dåligt väglag. Dessutom passar de perfekt på E3 huven wink

Ranoshka: Tack och åter tack!smile

kevlar_soul
23 januari 2008
Trådstartare
Dagens bestyr:

Besökte Hårds Bildemontering strax efter lunch, letade efter spolarmunstycken från den andra generationens Volvo V70 men fann inga tyvärr. Blir att beställa hem från Volvo istället. Passade även på att kolla upp priset på styrboxen från den gamla Evo 3:an som de lagt beslag på. 1500 kr för den. Går säkert att pruta på. Det roliga är att boxen är chippad tongue

När jag ändå var i krokarna så tog jag en sväng in på Bilprovningen pratade med en mycket trevlig kille som skulle hjälpa mig med den framtida registrerings besiktningen. Vi diskuterade diverse papper och andra "måsten". Kom tillslut fram till att jag skall besöka honom under morgondagen igen så skall vi gå igenom lite mer ingående allting. Skall även ta med mig papprena dit då.

Två andra saker som jag fick reda på:

1. Skrotavgiften är borttagen. Vilket innebär att jag sparar in 1500 kr hehe
2. Registreringsbesiktningen måste ske innan 4:e februari då Vägverket skall börja lägga sig i det hela tongue

Kommer därför att boka en tid imorgon (innan den 4:e) och det är mina förhoppningar att vi kan ha bilen klar tills dess! Det skulle inte vara några problem att fixa någon tid, det skulle han se till lovade han!smile

Örebroare i exil
970 Inlägg
24 januari 2008
Blir bra de där. Men värmebeständig färg är inte nödvändigt på ventilkåpan... Vanlig billack har alltid funkat klockrent för min del smile

Hej FRA!

623 Inlägg
24 januari 2008
Ventilkåpan ser bra ut..

nismo

1 072 Inlägg
24 januari 2008
Snyggt snyggt.. cool Vill oxå lacka min, behöver dock riva halva motorn för att få igenom de projektet sad

kevlar_soul
24 januari 2008
Trådstartare
_Kekke_ Tack, fick dock rådet av kunnigt folk att köra på sådan färg så det fick bli det:P

Silvereye: tack!smile

Lindgren_ : Tackar!smile

sik: Hehe låter lite halvkämpigt tongue Men fint blir det..

1 997 Inlägg
24 januari 2008
Blev snyggt med ventilkåpan! big_smile

Dock snyggare med högglanspolerat? roll wink

1 503 Inlägg
24 januari 2008
Det där blev skitsnyggt!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

63 Inlägg
25 januari 2008
Såg nice ut...

Hur gjorde du med skvalp skyddet på undersidan när den blästrades?

Car´s are art!

kevlar_soul
25 januari 2008
Trådstartare
Tack till båda Jonte och Jens..

Speedart: Farsan stod för blästringen. Han torkade av undersidan med någon form av trasa samt vatten, därefter maskerade han kåpan rätt rejält för att inte släppa in för mycket blästersand.. Därefter har vi torkat av den igen, och sprutat den med tryckluft..

kevlar_soul
25 januari 2008
Trådstartare
Kommentarer!

623 Inlägg
25 januari 2008
Ser bra ut.. Hoppas du ska ha tändstiftskåpan i en annan färg typ svart eller nått??

nismo

4 571 Inlägg
25 januari 2008
Men du, det vart ju tokbra det där smile

Sök