Turbon laddar mer och mer?

Audi_89
30 augusti 2007 · 8 Inlägg

hejsan, jag har en audi a4 1,8t -96, som är chippad med steg 1, till 196 hästar.
jag tycker att den laddar alldeles förmycket (1,4 bar), men nu dom senaste dagaran har den börjat att ladda ända upp til 1,6, så jag under vad som felet kan vara eller om det kanske bara är mätaren som visar gelet  fel?

MVH Jacob

mebben Troligen galen...
30 augusti 2007 · 567 Inlägg

Kolla så att du inte har något läckage på nån slang.

Kolla även www.nordicaudi.com´s forum...

JakeDevilson
30 augusti 2007 · 152 Inlägg

kan vara mätar fel, kanske wastergaten som kärvar...

är ingen turbo guru så annars vette fan, styrs laddtrycket på dessa månne av elektoniken ??

It´s Better to burn out than fade away
Opel kadett 1,2 "green lightning" (1973)
GMC syclone (1991)
Galad8
30 augusti 2007 · 1 997 Inlägg

Audi_89 skrev:
hejsan, jag har en audi a4 1,8t -96, som är chippad med steg 1, till 196 hästar.
jag tycker att den laddar alldeles förmycket (1,4 bar), men nu dom senaste dagaran har den börjat att ladda ända upp til 1,6, så jag under vad som felet kan vara eller om det kanske bara är mätaren som visar gelet  fel?

MVH Jacob

Skulle ju va rätt najs om den verkligen laddade så mycket? big_smile
fortsätt sådär så laddar den väl kring 3 bar om en vecka eller så loltongue

sik
30 augusti 2007 · 1 072 Inlägg

Boost creep även kallat. Det har med att WG (wastegate) inte klarar av att evakuera avgaserna. Då får man problem med att turbon laddar mycket. Porta WG eller sätta dit extern dito.

liebling
30 augusti 2007 · 24 Inlägg

sik skrev:
Boost creep även kallat. Det har med att WG (wastegate) inte klarar av att evakuera avgaserna. Då får man problem med att turbon laddar mycket. Porta WG eller sätta dit extern dito.

hur går man till väga då ? alltså att porta en wastegate.

Maizer
30 augusti 2007 ·

Det är nog nåt mätarfel, tror inte org. turbon ens klarar av att ladda 1.6. Spridare och sånt skulle heller inte klara av det så den skulle nog börjat spika för längesen..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang