3008
Sök

Registreringsskylthållare

5 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Som topic lyder. Har en saab 9-3 SS och ska byta Registreringsskylthållare bak å den. Vet nån hur man går tilväga? Vill ej bräcka loss de för risk ja knäcker skitet. Där sitter inga synliga skruvar iheller. Måste man ta av själva registreingsskylten från hållaren och sen skruva av hållaren ? Nån som vet?

//mvh Jippe

Dagen ja köpte bilen

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
1 september 2007
ta bort "listen" underkant av skylt hållaren... (om det är en modell med list) bänd sedan ut skylten.. där finns skruvarna...

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

5 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Inkster skrev:
ta bort "listen" underkant av skylt hållaren... (om det är en modell med list) bänd sedan ut skylten.. där finns skruvarna...

Okej. Listens underkant är den där de står typ "bilpartner i skåne" ? Brukar stå text. Har försökt dra i den men den sitter fast i skylthållaren. Den går ej dra väck. Eller sitter skruvarna under skylten ?

Dagen ja köpte bilen

SQ
1 343 Inlägg
1 september 2007
satte på min skylt för någon dag sen, den där listen som du har längst ner där texten står oftast. min står de "www.motorcentralen.com" på, den går att ta loss, lika bara bort den, den knäpps dit när man sätter på den, sen sitter de 2 skruv bakom smile

Ljudnörd!

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
1 september 2007
Jag bytte min i våras. På min lossade jag själva regskylten från hållaren först, och sen satt det 2 skruvar under. Skruvade fast den nya med samma skruvar och knäppte dit regplåten igen. Borde vara nåt liknande för dig tycker jag. wink

//Edge

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
1 september 2007
Om du inte har ngn sån list som du kan ta bort så måste du bända upp skylten med en skruvmejsel, det gjorde jag! cool Bytte för ett par månader sen!!
Där under sitter det 2 skruvar!!

Men om det är plåtskylt så var försiktig för den blir lätt böjd..
Sen satte jag dit dom igen med kardborre, lätt att ta bort vid tvätt så det blir rent under!! big_smile
Senast redigerat av Roadkiller (1 september 2007)

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

Sök