Har en skabbig Micra från -89 som jag köpte för lite mer än 2 år sen att ha som pendlar bil.. Den har fungerat i ur o skur och aldrig krånglat för mig.. faktiskt... en gammal tant hade den innan mig så de kanske är därför.. Anledningen till att jag ska måla om den grundar sig i det att den fungerar alltid och bara går o går o drar lite soppa..
Så jag tänkte bara lägga upp lite bilder på hur jag gick till väga och jag kan ju säga att hela kalaset kostade 1000 kr och jag gjorde allt själv eftersom det inte är en bil man lägger ner så mycket pengar på.. resultatet får ni se sen..
Kan väl tillägga att jag aldrig har målat om en bil tidigare
Så här såg den ut när jag köpte den
väääldigt matt... min gamle golf brevid..
tonade rutor och nya navkapslar...
Börjat plocka ner nödvändiga detaljer.. skärmen var rostig så den kasserades..
färdigmaskerad...
saker som var tvugna att målas sidan om..
här har jag grundat rostlagningar och även tagit bort micra-texten.. man vill ju inte skryta om att man har en 1,2L motor på 58 hk
färg och färgsprutan..
lite saker grundade...
halva bilen grundad... var tvungen att leka lite också.. moget?! nja.. knappast...
1 lager grundfärg var ca 1,5L färg.. gillar den som vit.. hehe
bakifrån...
lagt första lagert färg.. högglansig röd färg som inte behöver klarlack för att se bra ut...
bakifrån..
har lagt andra lagert och börjat avmaskera..
snart klar..
och så här blev det efter ett lager grundfärg och två lager högglanisg färg..
och såhär ser den ut nu bakifrån..
från sidan..
Jag blev rätt nöjd med resultatet, rann dock bara på ett ställe.. men jag är helnöjd... jag fick en snyggare bil som inte är lika pinsam att köra längre.. och brudar blir faktiskt lite smått imponerade när man säger att man målat den själv.. ja det är faktiskt sant..