5437
Sök

Har skaffat ny bil S40 T4

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Tjena!

Ville bara "skryta" lite med att jag skaffat ny bil! smile
Det är en -99ans S40 T4, med 1,8 motorn. Gått 14.000mil och jag är tredje privata ägaren, dom två tidigare var i 50års åldern. Fick ge 69´ för den, men tycker inte det är så farligt.

Tänkte höra vad ni har att säga om den sorten? smile Kanske lite för sent o fråga nu, men bilen kändes ändå rätt för mig.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

1 268 Inlägg
1 september 2007
Mankan1978 skrev:
Tjena!

Det är en -99ans S40 T4, med 1,8 motorn. Gått 14.000mil och jag är tredje privata ägaren, dom två tidigare var i 50års åldern. Fick ge 69´ för den, men tycker inte det är så farligt.

Tänkte höra vad ni har att säga om den sorten? smile Kanske lite för sent o fråga nu, men bilen kändes ändå rätt för mig.

så vitt ja vet så finns det inte 1.8 på den utan det är 1.9 motor smile

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
LazerHawke skrev:
Mankan1978 skrev:
Tjena!

Är det? :S Okej ja jag är ingen matematiker, men det är 1855cc motor. Då trodde jag det var 1,8... hmm
Men är det bra bilar annars?

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
1 september 2007
Mankan1978 skrev:
LazerHawke skrev:
Mankan1978 skrev:
Tjena!

Är det? :S Okej ja jag är ingen matematiker, men det är 1855cc motor. Då trodde jag det var 1,8... hmm

jo det är 1,9 motorn och nyare t4 har 2,0 tror jag.

Men det är allt en bra bil. Chippad ger den en effekt på ca 230 hk.
Blir det något projekt av bilen nu då? Eller ska den vara helt som den är från fabriken?

/MatteR

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
MatteR skrev:
Mankan1978 skrev:
LazerHawke skrev:

jo det är 1,9 motorn och nyare t4 har 2,0 tror jag.

Men det är allt en bra bil. Chippad ger den en effekt på ca 230 hk.
Blir det något projekt av bilen nu då? Eller ska den vara helt som den är från fabriken?

Okej, ja det är samma hästantal har jag fått höra, men ändå olika motorstorlekar, så Nm måste ju skilja... tongue
Nja jag vet inte än. Det satt ett väldigt fult slutrör tyckte jag, avlångt som f-n... sad Men får se, först blir det nog inte så mycket mer än en uppgradering av stereo. Sen blir det säkerligen lite toning av rutor.
Vinge sitter där redan, orginal såg den ut o vara. Vita blinkers är säkert också orginal, men det satt där iaf...

Men chip o så får man se. Provkörde den idag, och man fastnade direkt! big_smile

1 833 Inlägg
1 september 2007
Helt okej bil, finns mycket att göra på en S40!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Squadron skrev:

Jo har kollat runt lite, vart lite av ett impulsköp. Hittade den på nätet o har dregglat länge över den, o skulle bara åka o titta på den idag, men fastnade i försäljarens långa klor! big_smile
Men jag är lite sån där att jag hellre har funktion före utseende, så det blir nog bara lättare ombyggnader. smile

1 833 Inlägg
1 september 2007
Mankan1978 skrev:
Squadron skrev:

Jo har kollat runt lite, vart lite av ett impulsköp. Hittade den på nätet o har dregglat länge över den, o skulle bara åka o titta på den idag, men fastnade i försäljarens långa klor! big_smile
Men jag är lite sån där att jag hellre har funktion före utseende, så det blir nog bara lättare ombyggnader. smile

Hehe jo funktion är bra big_smile men då finns det endå mycket att göra smile Om man vill det vill säga.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 256 Inlägg
1 september 2007
1855cc blir 1,9liter

Lite dyrt enligt mig dock.
Men grattis!

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Jonni skrev:
1855cc blir 1,9liter

Men grattis!

Okej. Ja jag är som sagt ingen matematiker, men men... tongue
Tackar Tackar! Längtar efter att få hämta den på onsdag bara. big_smile

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
turbotompa skrev:
stackars dig...

Varför då? :S

586 Inlägg
1 september 2007
Mankan1978 skrev:
Jonni skrev:
1855cc blir 1,9liter

Men grattis!

Förstår att du längtar smile Det hade jag med gjort, utan att tveka.
Dock blir det inget nytt bilköp för mig på ett bra tag (dvs om 740:n håller ihop). Ska nog köpa mig en jänkare, chevrolet bel air eller så. smile Och det är ju bara till att spara.

Men, måste säga Grattis! big_smile

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
SpotniX skrev:
Mankan1978 skrev:
Jonni skrev:
1855cc blir 1,9liter

Men grattis!

Förstår att du längtar smile Det hade jag med gjort, utan att tveka.
Dock blir det inget nytt bilköp för mig på ett bra tag (dvs om 740:n håller ihop). Ska nog köpa mig en jänkare, chevrolet bel air eller så. smile Och det är ju bara till att spara.

Men, måste säga Grattis! big_smile

En 740 går väl aldrig sönder så där direkt! big_smile Har man bara en bra kaross, så... Motorerna är ju snudd på odödliga om dom sköts, och i värsta fall står det ju en gammal b23/b230 i var o varannat dike! big_smile Närå...
Ja jag har också alltid längtat efter en REJÄL sport-jänkare, typ 70-tals Camaro, Chevell SS, Mustang eller så, men man ska ju inte uppfylla ALLA drömmar! big_smile

Tackar tackar! smile
Tyvärr funkar inte uppladdningen på bilden ifrån handlaren, men det finns bild just nu i mitt galleri, sen blir det fler när den väl står här hemma! big_smile

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Squadron skrev:
Mankan1978 skrev:
Squadron skrev:

Hehe jo funktion är bra big_smile men då finns det endå mycket att göra smile Om man vill det vill säga.

Hehe, jupp det gör ju det.
Är bra sugen på öppet sportfilter nu när man har en bil som har nytta av det. Hur är det att montera på S40n? Inga svårigheter, eller?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 september 2007
inget sånt där filter som låter som en ångbåt bara :S
gör en GRUNDLIG rostskyddsbehandling på den om du tänkt behålla den ett tag, s40 har värdelöst rostskydd, gjorde de på pappas, två vintrar i sverige, börjat komma redan...

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Mortalis skrev:
inget sånt där filter som låter som en ångbåt bara :S
gör en GRUNDLIG rostskyddsbehandling på den om du tänkt behålla den ett tag, s40 har värdelöst rostskydd, gjorde de på pappas, två vintrar i sverige, börjat komma redan...

Haha, näe bara något för o höja lite effekt. tongue
Jo får ta o göra det, tack för varningen. Var så kär i bilen efter provåket att man inte tittade så mycket efter rost... sad

Avstängd
50 Inlägg
2 september 2007
stackars dig asså  du fick betala dubbelt av vad bilen e värd

Son Of Murphy
782 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Emma_Blond skrev:
stackars dig asså  du fick betala dubbelt av vad bilen e värd

Mjo visst... tongue

RS
886 Inlägg
2 september 2007
Mankan1978 skrev:
Tjena!

låter väl helt ok. Trimmas nu eller? cool

Focus RS

Sök