5555
Sök

Har skaffat ny bil S40 T4

RS
886 Inlägg
2 september 2007
Emma_Blond skrev:
stackars dig asså  du fick betala dubbelt av vad bilen e värd

"ok" big_smile

Focus RS

Son Of Murphy
782 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Bostrom skrev:
Mankan1978 skrev:
Tjena!

Ville bara "skryta" lite med att jag skaffat ny bil! smile
Det är en -99ans S40 T4, med 1,8 motorn. Gått 14.000mil och jag är tredje privata ägaren, dom två tidigare var i 50års åldern. Fick ge 69´ för den, men tycker inte det är så farligt.

Tänkte höra vad ni har att säga om den sorten? smile Kanske lite för sent o fråga nu, men bilen kändes ändå rätt för mig.

låter väl helt ok. Trimmas nu eller? cool

Nja inte i dagsläget, blir väl lite BPU sen när man haft den ett tag. Avgassystemet såg ut som det redan var utbytt, men lite sportigare filter o så blir det.
Sen får man se hur det blir. smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Son Of Murphy
782 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Emma_Blond skrev:
stackars dig asså  du fick betala dubbelt av vad bilen e värd

Vad säger man? Den svenska avundsjukan har satt igång! big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 september 2007
Mankan1978 skrev:
Mortalis skrev:
inget sånt där filter som låter som en ångbåt bara :S
gör en GRUNDLIG rostskyddsbehandling på den om du tänkt behålla den ett tag, s40 har värdelöst rostskydd, gjorde de på pappas, två vintrar i sverige, börjat komma redan...

Haha, näe bara något för o höja lite effekt. tongue
Jo får ta o göra det, tack för varningen. Var så kär i bilen efter provåket att man inte tittade så mycket efter rost... sad

Mja du hade väl knappast sett så mycket rost om du inspekterat kanske, det är ju så att det börjar inifrån och går ut, som på de flesta bilar, men det är väl dörrar och skärmkanter vad jag har hört är "värst utsatta" så att säga.
Bara försök ta tag i de så fort som möjligt så ska de nog gå bra, grillen kan rosta också om det är den gamla varianten av krom, men att köpa en ny i plast är inte speciellt dyrt ändå smile

Son Of Murphy
782 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Mortalis skrev:
Mankan1978 skrev:
Mortalis skrev:
inget sånt där filter som låter som en ångbåt bara :S
gör en GRUNDLIG rostskyddsbehandling på den om du tänkt behålla den ett tag, s40 har värdelöst rostskydd, gjorde de på pappas, två vintrar i sverige, börjat komma redan...

Haha, näe bara något för o höja lite effekt. tongue
Jo får ta o göra det, tack för varningen. Var så kär i bilen efter provåket att man inte tittade så mycket efter rost... sad

Mja du hade väl knappast sett så mycket rost om du inspekterat kanske, det är ju så att det börjar inifrån och går ut, som på de flesta bilar, men det är väl dörrar och skärmkanter vad jag har hört är "värst utsatta" så att säga.
Bara försök ta tag i de så fort som möjligt så ska de nog gå bra, grillen kan rosta också om det är den gamla varianten av krom, men att köpa en ny i plast är inte speciellt dyrt ändå smile

Ja jo det är sant... Ska ändå ta mig en närmare look sen när jag får hem den på onsdag, då ska ju även kameran fram o grejor! big_smile
Ja jag såg den där XC-grillen som många pratar om, den var väl inte så där jättebillig, men den var jävligt snygg. smile

Sök