detroit locker?

chevy1955
17 maj 2013 · 11 Inlägg

Som sist då lockern var upp på forumet !
Massor med åsikter av alla de slag men ingen har kört med den eller de olika typerna !
Mkt faktabladsläsande o inge användarerfarnhet....

OBS!
Det är faktiskt inte sjysst mot trådskaparen att bara dra en massa blajja om olika typer av billiga diffar som finns och deras beteenden.
Det som skrivs i forumet har inte med verkligheten alls och göra..

Jag skickar direkt till dig... swedahl

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Äntligen nån som har samma åsikt som mig, Man frågar en sak och får 1000 olika svar som är helt Orelevant i frågan eller så är det faktabladet som man har läst...aldrig nån som har provat skiten i verkligheten dvs kört med sakerna på gatan...men det är väl så på nätet nuförtiden...där kan alla allt om allt och alla är kungar och värst men sen när det blir tal om gatkörning så kommer alla i sina standard bilar med familj, kärring å hundar.

Mindre faktablad och mer kunskap om grejerna från redig gatkörning tack!

zemet
17 maj 2013 · 4 044 Inlägg

Jag vet inte vad just detroitlocker är förnågot men aussie/spartanlocker som finns på bakaxel.se låter liknande.

I början när man är ovan och råkar gasa till lite när man svänger skarpt på tex parkeringsplatser så blir det lite obehagligt eftersom den låser bägge hjulen då och innerhjulet börjar tugga. Men det r som sagt en vanesak, man lär sig snabbt.

Funkar perfekt att sladda runt i rondeller och burna med och man slipper enhjula:) Men samtidigt så kan man svänga och manövrera bilen i lägre hastigheter utan att innerhjulet hugger och tuggar.

Kostar 3500:- och är ganska simpel att montera.

Har ju inte haft denna diffen i någon riktig rallybil utan 740 TIC och 740 GLT så inga monstersiffror. Har inte heller kört med den på någon bana utan bara haft den till almänt "korvkiosk svineri" smile

Det låter som ungefär samma sak som detroitlockern och även aussie och spartanlocker är ju flitigt använd av offroad åkare.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
TooS Hjultomte
17 maj 2013 · 1 500 Inlägg

Undrar om han fortfarande efter 5år inte har kommit på om han ska eller inte

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
zemet
17 maj 2013 · 4 044 Inlägg

TooS skrev:
Undrar om han fortfarande efter 5år inte har kommit på om han ska eller inte

Ja lol vafan vilket trådlyft....

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang