5415
Sök

Har folk ingen respekt för andras bilar?

fotointresserad
2 307 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Var igår inne i staden och kikade runt lite då det var massa stora evenemang när banken här blev swedbank. En stor scen var byggd och en massa artister var och uppträdde och så så åkte dit för att kika lite. Parkerade bilen rätt så nära området, men ändå strax utanför, då jag först satt i bilen och kikade. Men valde sen att gå ut å ställa mig i folkmassan framme vid scenen istället. När jag sen vänder mig om för att kolla till bilen så ser jag hur fyra personer står sittandes/lutandes längs sidan på min bil.. Står först bara å stirrar på dom och den ena kollar tillbaka på mig en stund, så går dit direkt å frågar va dom gör och om dom kan flytta sig från MIN bil?!

Den ena sätter bara upp handen i en ursäktande gest utan att säga nånting och sen går dom och ställer sig lite längre bort innan dom går iväg från området..

Alltså, har folk ingen respekt för andras bilar?! Jag skulle aldrig ens komma på tanken att gå och luta mig mot dörren på nån annans bil eller sätta sig mot framskärmen på det där sättet.. Blev så less bara..

Menar, dom kunde ju lika gärna haft nå kedjor längs fickorna eller nå andra vasst föremål som  råkar repa till lacken lr nå annat hårt så dom fixar nån liten ful buckla eller nåt.
Visserligen slapp jag det iaf men ändå.. man läre väl kunna ha lite eftertanke å det har man väl inte om man går å hänger på nån helt ökänds bil så där..

Teddan
2 495 Inlägg
2 september 2007
vissa är verkligen sluta i huvudet ...
en polare fick repade och buckliga framskärmar efter att några jävla raggarsvin satt på skärmarna.

bilen finns på garaget ägaren heter atech ... är ju inget budget bygge direkt som nån fet jävla raggare ska ha som pall.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

401 Inlägg
2 september 2007
Norde skrev:
Var igår inne i staden och kikade runt lite då det var massa stora evenemang när banken här blev swedbank. En stor scen var byggd och en massa artister var och uppträdde och så så åkte dit för att kika lite. Parkerade bilen rätt så nära området, men ändå strax utanför, då jag först satt i bilen och kikade. Men valde sen att gå ut å ställa mig i folkmassan framme vid scenen istället. När jag sen vänder mig om för att kolla till bilen så ser jag hur fyra personer står sittandes/lutandes längs sidan på min bil.. Står först bara å stirrar på dom och den ena kollar tillbaka på mig en stund, så går dit direkt å frågar va dom gör och om dom kan flytta sig från MIN bil?!

Den ena sätter bara upp handen i en ursäktande gest utan att säga nånting och sen går dom och ställer sig lite längre bort innan dom går iväg från området..

Alltså, har folk ingen respekt för andras bilar?! Jag skulle aldrig ens komma på tanken att gå och luta mig mot dörren på nån annans bil eller sätta sig mot framskärmen på det där sättet.. Blev så less bara..

Menar, dom kunde ju lika gärna haft nå kedjor längs fickorna eller nå andra vasst föremål som  råkar repa till lacken lr nå annat hårt så dom fixar nån liten ful buckla eller nåt.
Visserligen slapp jag det iaf men ändå.. man läre väl kunna ha lite eftertanke å det har man väl inte om man går å hänger på nån helt ökänds bil så där..

Håller med dig fullkomligt!
Det är en privat bil ingen allmän parkbänk!

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
2 september 2007
håller med.. du gjorde helt rätt att gå fram och snacka med dom.. jag hade blivit vansinnig

Yrkesförare
1 073 Inlägg
2 september 2007
Sån skit var man alltid rädd för innan man sålde finbilen.
Då ställde man sig alltid så långt ifrån folk det bara gick, men det är synd att det ska behöva vara så. Folk har absolut ingen respekt för andras grejor längre.

Det är sånt här som tillsammans med dörruppslag, parkeringsskador och liknande som man tappar lusten att hålla på med finare bilar. Ibland känns det som att jag aldrig mer ska köpa en ny bil utan köra runt i min gamla Nissan tills den faller isär.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 september 2007
ja även om det som nu inte blev nått på din bil, så är det ju principen som räknas, näe folk har verkligen brist på respekt nu för tiden

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 600 Inlägg
2 september 2007
folk gjorde det förra året på pappas bil när vi va och kollade på rix fm festivalen. så håller me det är en privat bil ingen jävla parkbänk som nån sa här ovan tongue

gör som jag kör gubba racer=)

Neerd
1 596 Inlägg
2 september 2007
hände mig med i fredags... var med syrran på jysk och handlade lite... när vi kommer utt ill bilen så har ngn lutat en stor jävla säng och ett tvättställ mot bilen,så jag gick dit och kollade vad fan det var för ngt och då stod där ett par och packade in mass saker i sin bil men direkt när de såg mig tog de bort sängjäveln kollade lite snabbt efter märke men såg inget förrens vi kom hem,då var det 2 fina sträck på sidan. Hade jag varit och handlat hade jag inte ens fått tanken av att luta vad det nu än är för ngt mot en bil som inte jag äger..FY SKÄMS!

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Brum säger bilen.
394 Inlägg
2 september 2007
Så där är folk tydligen.. Varit med om nått liknande..
Satt i bilen och poppade musik på en parkering medans jag väntade på en kompis..
Bakom bilen stog två killar och snackade..  Först hörde jag ett "bonk"  men brydde mig inte.. sen hörde jag ett till.. Då stälde dom dumJävxxxx av sina flaskor på taket..  Gick genast ut och frågade om dom trodde det var nåt bord dom stog vid.. Fick inte mycke till svar dom tog sina flakor och gick.. Men hallå.. Hur mycke teflon ska man ha mellan öronen för att göra så..

Så jag förstår din frustration..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

383 Inlägg
2 september 2007
Norde skrev:

Håller med!! Själv tappa jag hakan förra veckan då en arbetskollega till mej ställer jordsäck på *nåns* motorhuv som stod parkerad bakom vår firmabil, jag sa genast åt henne att ta bort säcken..blev så upprörd att ja sa att de borde va mord på folk som bara såsom petar på nån okänds bil..hon himmla med ögonen mot mej men fick sej ganska snart svälja de då ägaren till bilen kommer fram å påpekar skarpt att den där säcken ska minnsan inte stå där på huven cool då växte min skadeglädje wink !

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

198 Inlägg
2 september 2007
fick min huv på min förra bil inhoppad.. folket borde börja tänka lite!?..

455 Inlägg
3 september 2007
Hade blivit så inih'l'v't' arg om nån gick på min bil och tror dem får pilla å ha sig!!
Undrar också va dem har att tänka me ? vekar inte finnas så mkt i deras huven som håller på så där :S

saabtok
1 306 Inlägg
3 september 2007
Söderhamn va fan ska man säga jävla  puckon där , fick dörruppslag  av en jävla pucko föra veckan osså stod hon och neka , när ja såg och de blev märke....Nästa gång ja kommer med gammel saaben ska ja ställa mig bredvid den och smälla upp dörren  hämden är ljuv ....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Sök