häst på vägen hur kör du?

decib3L Körv
3 september 2007 · 3 535 Inlägg

Vad är detta aggresiva beteende mot hästar? Har ni ens tänkt på att innan bilarna fanns var de våra "slavar".. Så jag tycker iaf att vi ska respektera hästarna. Men däremot behöver ju inte alla bli helt fixerade över det.

RESPEKT FÖR FAN

Truckdriving Man
Hakan_J
3 september 2007 · 380 Inlägg

Tycker det hör till sunt bondförnuft att man sakter ner å kör lungt å sannsat när man möter/passerar hästar.

bmx
3 september 2007 · 7 100 Inlägg

jag brukar iaf sakta ner när ja möter en havremoppe tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Tomten Tomten
3 september 2007 · 1 065 Inlägg

kör mycket sakta förbi acar inte. Jag stänger till o med av sterion. har fått för mig att dom inte gillar bas.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Bostrom RS
3 september 2007 · 886 Inlägg

Kör förbi hästar på tomgång så långt ifrån dom som möjligt. Det sista jag vill ha är en häst på bilen! big_smile

Focus RS
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 september 2007 · 5 753 Inlägg

så fort jag ser en häst, så gasar jag på allt vad bilen klarar av, vevar ner rutan och skriker allt jag klarar av sammtidigt som jag tutar för allt vad tutan klarar av roll













hoppas nån förstod att jag var ironisk!

Senast redigerat av _Glenne_ (3 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
JennyHenriksson
3 september 2007 · 46 Inlägg

rider sj,så jag vet hur galen man sj blir när folk blåser förbi  som idioter!! så stannar in till vägkanten om de är en small grusväg och låter ryttare och häst passer:)

Volvo v70 D5 "D5AN" (2008)
ToXtreme
3 september 2007 · 3 627 Inlägg

carroll skrev:

ToXtreme skrev:
Men jag måste ändå slänga in att jag tycker det är korkat av vissa ryttare att rida med otrafiksäkra hästar på 70-90vägar, någonting jag varit med om ett par gånger.. för där ska man inte behöva krypa förbi faktiskt!

det kan jag förstå men vet du hur det ser ut med ridvägar vid det stallet, dom kanske inte har nå val än att korsa/rida en bit på den väget....

Faktum är att det inte är något fel på ridvägarna.. de är skitfina vad jag sett hmm Och det gör saken ännu mer irriterande tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
arpus GOES wild
3 september 2007 · 325 Inlägg

#48     _Glenne_     HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH

Dom får gärna rida runt på sina hamburgare (skratt), jag kör så lungt förbi dom - men börjar bli jävligt less på att rensa hästskit ifrån däcken varje gång man möter köttbitarna. Ser det som ett större problem!

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids
index
3 september 2007 · 658 Inlägg

Hmm.. det pratas om många som kör som svin förbi hästar. Men ingen som skrivit här? Vågar folk inte eller ser alla på garaget med respekt på hästar och ryttare?

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
hedley Saaboholic
3 september 2007 · 3 129 Inlägg

visar hänsyn, saktar ner och håller mitt avstånd så gott det går, såklart!

håller med många andra om att det är ofta som man får veja för hästskit mitt ivägen och då tappar man ibland besinningen när man ser en häst strax framför den nylagda skiten wink

har själv en tjej som har hållt på mycket med hästar och fortfarande intresserad och skulle hon åka med när jag kör för fort förbi någon blir det väl lynchning hemma sen xD

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
KanadaGas
3 september 2007 ·

Det är lite oroligt att sitta på hästen också för man vet inte riktigt hur den som kör bilen kommer att göra.. Men jag har en sådan underbar Pålle så hon är trafiksäker så.. Men Tex bilar som inte släpper på gasen nått.. drar på precis när man är jämte hästen och sånt.. Då tänker man sig inte för.. Och blir det några skador på bil så får bilförarna oftast stå för dem själv så..
Man borde ha med sådana hära frågor i teori för körkort 

Och rida inne i stan ochsånt.. dem hästarna jag rider och har kontakt med tycker det är det roligaste som finns.. roligare än skogs ridning t.o.m

Så allt beror de mesta från häst till häst , om ryttaren vet att hästen inte trafiksäker så tar man oftast inte heller ut dem i trafik.

BBR
3 september 2007 · 348 Inlägg

Har för mig att det var ett antal sidor i körkortsboken som enbart behandlade detta fenomen.

Själv så tar jag det lugnt förbi hästar och håller ett respektablet avstånd, både för hästens skull och min bil.

Jobbigt med hästskit på stora vägar, men men, det finns större I-lands problem

index
3 september 2007 · 658 Inlägg

BBR skrev:
Jobbigt med hästskit på stora vägar, men men, det finns större I-lands problem

Inte bara stora vägar, alla vägar smile Och lever man typ för bilen och gillar att ha puts på den är det inte så kul, blir ju inte roligare av att den luktar skit wink

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 september 2007 · 5 753 Inlägg

sprstr skrev:
#48     _Glenne_     HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH

/Jmy

glömde att skriva att medans jag gasar som fan, skriker ut igenom rutan och tutar som fan så brukar jag hytta och slå med näven i plåten med roll









obs: fortfarande ironisk...

Senast redigerat av _Glenne_ (3 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Bobo
3 september 2007 ·

Jag saktar alltid in och kör lugnt förbi, tjejen på hästen brukar ofta vinka som tack (är nästan bara tjejer på hästar) brukar alltid ta det lugnt när djur är i närheten av en väg

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
3 september 2007 · 5 042 Inlägg

vevar ner rutan & tutar som fan o skriker IFKGöteborg i mitt hjärta och så brukar jag passa på att lägga en lite bööörn till bruden tonguetonguetongue hehe nee inget sånt.

C H E V R O L E T <3
geteen
3 september 2007 · 14 Inlägg

Klart man saktar ner, slår av lite på gasen och håller ut en bit från hästen.. smile
Genom att morsan har en egen havremoppe, så vet man på ett ungefär hur dom beter sig.. tongue

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
3 september 2007 · 548 Inlägg

Sänker farten och puttrar förbi nästan ljudlöst! Men jag tycker inte hästar hör hemma på en väg! Mest för hästägarens skull! Kan inte hjälpa detta! Sedan blir jag skitförbannad på ryttare som klampar förbi inne i vårat samhälle och låter hästen skita stora jävla högar mitt på gångvägar/cykelvägar. Hundägare får ju plocka upp efter sig så varför skulle inte hästägare plocka upp efter sig eller åtminstone sparka ut skiten i gräsmattan som gödning!
Samma med dessa bönder som låter sina djur knata över vägen till andra sidan till en annan hage! Där kommer man och glider och flapp så har man hela bilen full med koskit upp till rutorna! Eller när de har tagit sin gödselspridare och lämnat flera kilometers skitspår! Jag skakar ju av den när jag varit på toa så varför skall inte dessa kunna göra det med!roll Off Topic men nu har jag sagt det! Verkar inte stämma in på trådmakaren att skvätta skit hit och dit men ändå!

-Mike-
BMW 320i (2003)
index
3 september 2007 · 658 Inlägg

MikeAero skrev:
Sänker farten och puttrar förbi nästan ljudlöst! Men jag tycker inte hästar hör hemma på en väg! Mest för hästägarens skull! Kan inte hjälpa detta! Sedan blir jag skitförbannad på ryttare som klampar förbi inne i vårat samhälle och låter hästen skita stora jävla högar mitt på gångvägar/cykelvägar. Hundägare får ju plocka upp efter sig så varför skulle inte hästägare plocka upp efter sig eller åtminstone sparka ut skiten i gräsmattan som gödning!
Samma med dessa bönder som låter sina djur knata över vägen till andra sidan till en annan hage! Där kommer man och glider och flapp så har man hela bilen full med koskit upp till rutorna! Eller när de har tagit sin gödselspridare och lämnat flera kilometers skitspår! Jag skakar ju av den när jag varit på toa så varför skall inte dessa kunna göra det med!roll Off Topic men nu har jag sagt det! Verkar inte stämma in på trådmakaren att skvätta skit hit och dit men ändå!

Tänkte dra upp det där jag med smile Men lyckades sansa mig nog för att inte gå allt för mycket off-topic tongue Man kan ju polisanmäla sånt för det är deras skyldighet, men det orkar man ju inte..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang