Bor i närheten av en hästgård som föder upp dressyrhästar och jag har väl inte direkt positiva erfarenheter från dem. Nu har iof herrgården bytt ägare så detta handlar till stor del om de förra ägarna.
exempel..
1.
Var ca 16år vid tillfället. Möter ägaren av herrgården i skogen när jag och en polare är ute och kör cross/moppe. Vi står på ganska bra och möter hästen precis efter ett krön. Vi stannar och slår av motorerna varpå vi får en utskällning för hur vi kör och får frågan va vi gör i skogen och "härjar". Kärringen på hästen är väldigt otrevlig men får snabbt svar på tal när kompisen frågar vad i helvete hon gör i HANS skog. Ingen kommentar från kärringen som bara rider vidare....
2.
2 hästar rider i bredd på vägen när jag möter dem med bil. Antar att dom ska vika undan och rida hästarna i led istället, för det är uppenbart att vi inte kan mötas på den smala vägen, 2 hästar vs Dodge Ram Prospector = no good idea. Vi möts, dom stannar och kollar typ på mig som om jag skulle dela på bilen och morpha förbi, slutar med att jag får krypköra förbi halvägs ner i diket med högra hjulparet och dom kollar på mig precis som jag är dum i huvudet.
Kan också tillägga att jag alltid saktar ner när jag möter hästar och kör så sakta/ljudlöst jag kan förbi. Slår på parkeringsljus för att inte blända hästarna i onödan om det är mörkt. Oftast får jag inte ens en nickning eller vink som signalerar tack.
Hur reagerar ni hästägare på sånt här? Är inte ni förbannade över att det finns idioter till hästägare som ger er dåligt rykte?
Senast redigerat av Master PH (4 september 2007)