Några Jägare på garaget?

Journath Jägare
5 september 2007 · 172 Inlägg

Hej finns det några jakt intresserade på garaget??

Kan va kul att hitta bil intresserade jägare..

/MVH   Robert / Storjägaren

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Overmann
5 september 2007 · 167 Inlägg

Inte jag men min bil verkar vara det. Helst igelkottar och fasaner verkar det som. wink

BMW 635 CSi (1987)
Izual
5 september 2007 · 4 571 Inlägg

Ja när jag får tid så jagar jag fågel big_smile

index
5 september 2007 · 658 Inlägg

Räknas det om man jagar brudar?
Brukar delta i klappjakt, dock har jag inte tagit jägarexamen än men tanken ar att göra det när det finns tid.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Racso Dr Snuggles
5 september 2007 · 956 Inlägg

Skulle aldrig kunna jaga, tycker det är så fruktansvärt fel bara.
Det är ju ingen match, vilken chans att försvara sig har djuren ?
Nej fan, ingen jakt här inte.

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 september 2007 · 5 753 Inlägg

Racso skrev:
Skulle aldrig kunna jaga, tycker det är så fruktansvärt fel bara.
Det är ju ingen match, vilken chans att försvara sig har djuren ?
Nej fan, ingen jakt här inte.

sen jagar dom flesta för nöjes skulle hmm  bara för dom tycker det är kul! sen om dom får lite kött är bara en liten bonus för många hmm  näe det är fel tycker jag, även fast jag är uppväxt med en far som jagat i hela mitt liv så har jag alldrig haft nått intresse för det pga att jag tycker det är fel att döda flr nöjes skull smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Journath Jägare
5 september 2007 · 172 Inlägg

kul att jag inte är ensam.. Jakt är så mkt känslor ni som säger det är fel att jag tycker jag ska kolla fakta istället för att säga det nån okunnig stads bo sa.

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Pekkis
5 september 2007 · 36 Inlägg

jakt är skitkul. de som jagar och säger nått annat ljuger. så är det bara det går inte att försköna eller dölja att man tycker sin hobby är rolig. jag har jagat hela livet och kommer fortsätta tills den dag jag dör. ha`de

When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end
Journath Jägare
5 september 2007 · 172 Inlägg

Pekkis skrev:
jakt är skitkul. de som jagar och säger nått annat ljuger. så är det bara det går inte att försköna eller dölja att man tycker sin hobby är rolig. jag har jagat hela livet och kommer fortsätta tills den dag jag dör. ha`de

Vissa Föds som Jägare.. Har märkt att dom flästa som man börjat en diskotion har blivit mer positiv för jakt och jägare bara för att det finns så många fördommar. smile

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Mickemannen
5 september 2007 · 41 Inlägg

Japp.. här är en som jagar !!

Och till er som klankar ner på jakten,, ta reda på fakta om vad jakt går ut på och om jaktetik innan ni klagar och gnäller.
Jakten är så otroligt mycket mer än att skjuta, det handlar om att lära sig viltet, samspelet med hund, naturupplevelsen, etc.
Att få skjuta ett vilt är förvisso höjdpunkten och det jakten går ut på samt att man får med sig en kött bit hem men att jägare skulle vara skjutkåta galningar som många påstår är rent förtal.. av alla chanser som man får att skjuta ett vilt så skulle jag tro att från chans till skjutet vilt ligger på max 7-8% av gångerna.

Att få se ett rådjur, hare, älg eller liknande komma i skogen är en sån otroligt fin upplevelse för en jägare så att många avstår från att skjuta enbart för att inte störa tystnaden i skogen eller att störa upplevelsen, det är samma adrealinkick att få se ett vilt som att få skjuta det.

För att ta en liknelse !
I ett streetrace måste man köra hela racet för att komma imål men i jakten räcker det att stå på startlinjen.

Återkom gärna med kommentarer då den här diskutionen oftast är ganska rolig och skrattretande då den bedrivs av jägare som vet vad det handlar om och betongbarn som nätt o jämt vet att älgen skiter i skogen men ändå ska kommentera.

PlumCrazy
5 september 2007 · 881 Inlägg

Sen ärjag tacksam för att det är någon som jagar, för utan jakt skulle vi inte ha någon mat på bordet. smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Journath Jägare
5 september 2007 · 172 Inlägg

PlumCrazy skrev:
Sen ärjag tacksam för att det är någon som jagar, för utan jakt skulle vi inte ha någon mat på bordet. smile

Japp.. Vilt kött är både nyttigast och miljö snällt..

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
hedley Saaboholic
5 september 2007 · 3 129 Inlägg

man ska inte jaga om det inte är för föda, finns då ingen anledning till det, bara för att stärka sitt ego? och sen går man jägare och klagar över att det kommer fram björn och varg och att dessa också ska skjutas? men va fan tänker man med, dom spiller ju ut rester över vilt de dumma asen, klart som fan att rovdjuren passar på då liksom.

Skulle jag få höra om en jägare som sköt ex varg skulle den jägaren vara en död jägare.

Tycker allt är överdimensionerat och orealistiskt när man ser till snacket och attityden mot naturen osv.

Det är okej att jaga för att det behövs men inte för att man känner för att skjuta lite då kan man gå till en bana istället.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Journath Jägare
5 september 2007 · 172 Inlägg

hedley skrev:
man ska inte jaga om det inte är för föda, finns då ingen anledning till det, bara för att stärka sitt ego? och sen går man jägare och klagar över att det kommer fram björn och varg och att dessa också ska skjutas? men va fan tänker man med, dom spiller ju ut rester över vilt de dumma asen, klart som fan att rovdjuren passar på då liksom.

Skulle jag få höra om en jägare som sköt ex varg skulle den jägaren vara en död jägare.

Tycker allt är överdimensionerat och orealistiskt när man ser till snacket och attityden mot naturen osv.

Det är okej att jaga för att det behövs men inte för att man känner för att skjuta lite då kan man gå till en bana istället.

Inga på hopp tack.. Du bor garanterat i en stad och inte på landsbyggden i norrland där det finns varg och björn vid hus knuten.

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
5 september 2007 · 605 Inlägg

Jag ser det som så att jag äter då mkt hellre vilt-kött än stressat slakthus-kött!

Har jägarexamen sedan gymnasietiden å det e jag glad för. Var även under gymnasietiden på besök i div slakterier, å det kan jag då säga att det vart ruggit äckligt! Det verkligen stank stressat djur, knappast ett värdigt sätt att avsluta sitt liv på! Hellre sätter jag tänderna i ett lyckligt råddjur!

Sen så har jag lite den åsikten att kan du inte själv döda ett djur för att du e för blödig så bör dej ej heller äta ngt djur, då du uppenbarligen inte e ämnad för det!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
response Studerande
5 september 2007 · 463 Inlägg

Är det någon här som vill köra på en älg med bilen?
Förstår ni inte att jakt är det enda sättet att hålla antalet vilda djur på en "lagom" nivå?
Dessutom så är de flesta jägarna inte ute efter att döda så mycket som möjligt utan att få vara ute i naturen osv.

Till topic: Jag tänkte ta jägarexamen men det blev aldrig av, ångrar det lite idag hmm Men det är inte för sent förstås smile

Senast redigerat av response (5 september 2007)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Journath Jägare
5 september 2007 · 172 Inlägg

Bra sakt!

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Team-Adolfsson Gödseldräng
5 september 2007 · 4 529 Inlägg

jag jagar när man har tid med det
jävligt kul är det iallafall
och skiter i er andra som kommer säga nånting om att jag är sjuk etc samma jävla sak som å fiska

Brink88 President över Brinkland
5 september 2007 · 465 Inlägg

Jag jagar, i huvudsak älg men även småvilt när jag känner för det:P

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
v8rickard Gammelbilsnörd
5 september 2007 · 450 Inlägg

tog jägarexamen i gymnasiet men har aldrig blivit riktigt av att man kommer ut, det jaktlag som finns i min närhet består inte direkt av folk runt 20. Har några polare som jagar, e ju alltid kul att komma ut lite, kanske man skulle ta uipp detta intresse igen. Som folk säger är det viktigt att hålla stammarna på rätt nivå, utan jakt skulle vissa arter lätt dominera till nackdel för andra. Hur skulle det se ut om rådjuren fick härja fritt, alla granplaneringar uppätna och vägdött överallt. Vad säger all buskätare om det, är inte era argument att skona naturen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang