3998
Sök

Min film från årets Gumball 3000-start i London

1 200 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Gumball 3000-starten i London:
http://www.garaget.org/video/kpyim0r35auq

http://img337.imageshack.us/img337/1015/sequence01er6.jpg

Nu har jag äntligen fått upp filmen här på garaget.

Den 29 april i år brakade det lös. Ca. 120 superbilar gav sig av från Pall mall, London, för att köra det 480 mil långa rallyt.

Bland deltagarna i år fanns där en Bugatti Veyron, Enzo Ferrari, Ferrari F40, Pagani Zonda, Spyker C8, Jaguar XJ220, några Lamborghini Murciélago och Gallardo, en bunt med Mercedes SLR McLaren, ett gäng Porsche Carrera GT och 997 Turbo, en Ultima GTR, ett par Rolls-Royce Phantom, många olika Ferrari-bilar mm.

Jag körde iväg till Arlanda på morgonen och flög till London under dagen, för att återigen bevittna starten samt fota och filma.

Några av mina bilder finns också upplagda och finns att beskåda här: http://www.garaget.org/events/?e=90&c=1
Senast redigerat av Minister (5 september 2007)

1 043 Inlägg
5 september 2007
är det 2007s upplaga? har det inte kommit fler filmer? yikes

är ju ett antal månader sen de körde tongue undrar jag ifall det blir något nästa år hmm

1 200 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
axza skrev:
är det 2007s upplaga? har det inte kommit fler filmer? yikes

är ju ett antal månader sen de körde tongue undrar jag ifall det blir något nästa år hmm

Japp, det är årets upplaga och självklart finns det många fler filmer. Detta är dock den jag gjorde och vann tävlingen med.

Om nästa år blir av är det tioårsjubileum. Maximillion Cooper har utlovat en rutt från London till Sydney, med bland annat en sväng in i Sydkorea, via Nordkorea (vägen som ingen kört på över 50 år). De som vet hur herr Cooper är har dock lärt sig att ta hans löften med en rejäl nypa salt.

Personligen tror jag att vi får ett rally även nästa år, men jag gissar att det kommer organiseras annorlunda.

terazzi
5 september 2007
fan vad fett :)drömmen vore ju och delta i det smile

1 200 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
terazzi skrev:
fan vad fett :)drömmen vore ju och delta i det smile

Jag var på gång att göra det för några år sedan, som Co-driver åt en vagt bekant. Det visade sig dock att jag var för ung för att deltaga. Vid det laget kostade det £10.000 att vara med. I år kostade det £27.000 och om nästa år blir av blir det klart dyrare.

1 043 Inlägg
5 september 2007
mjo.. men det som hände var väl inte direkt rolig PR för dem..

men jag följer det lika mkt som förr smile team polizei ftw !! coolcoolcool

1 200 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
axza skrev:
mjo.. men det som hände var väl inte direkt rolig PR för dem..

men jag följer det lika mkt som förr smile team polizei ftw !! coolcoolcool

Nej, det var extremt dåligt för dem, tänkte jag först. Strax därefter funderade jag på om det inte är så att "All PR är bra PR" kan tillämpas i det här fallet. Visst var det hemskt, det som hände, men det gjorde rallyt mer känt (läs: ökänt), vilket säkerligen lockar många.

Vi får helt enkelt vänta och se hur det blir.

Team Polizei är en gammal favorit. Alex Roy har väldigt många festliga idéer. Han var också först med att dra sig ur rallyt i år.

1 043 Inlägg
5 september 2007
hehe ja smile gillar hans bmw han hade för nåra år sen.. den stelth bilen.. samt 4länders olika polis ljud samt ljudsignaler.. så klockren snubbe! smile

det där med PR har du nog rätt i.. sponsorerna kan nog också se det så.. får hoppas det löser sig smile

1 200 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
axza skrev:
hehe ja smile gillar hans bmw han hade för nåra år sen.. den stelth bilen.. samt 4länders olika polis ljud samt ljudsignaler.. så klockren snubbe! smile

M5an körde han i år igen, tillsammans med Michael Ross. Förra året körde de Ross' Bentley Continental GT. Den var måttligt fullproppad med elektronik, den också wink

terazzi
5 september 2007
tycker inte om alex roy faktiskt ^^ hhehe

1 043 Inlägg
5 september 2007
vet du varför de har olika flaggor på armarna? hade ju svenska flaggen för ett tag sen.. smile

FreddeK
5 september 2007
grymt mannen grymt! å jag skulle vilja upleva ljudet mer från bilarna. så fett sjukt!

1 200 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
terazzi skrev:
tycker inte om alex roy faktiskt ^^ hhehe

Pratar man med honom är han riktigt nonchalant. Det känns lite som att han ser sig själv som för fin för att beblanda sig med "vanliga knegare", men han har sina roliga stunder också.

1 200 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
axza skrev:
vet du varför de har olika flaggor på armarna? hade ju svenska flaggen för ett tag sen.. smile

Jag har för mig att han har en farmor/mormor i Sverige, men jag är inte säker. Han har dock en hel drös med olika uniformer från diverse länder. Kanadensiska motorvägspolisen, spanska Guardia civil, svenska tullen osv.
Senast redigerat av Minister (5 september 2007)

1 200 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
grymt mannen grymt! å jag skulle vilja upleva ljudet mer från bilarna. så fett sjukt!

Du får fara ner till London nästa år, om det blir något wink

FreddeK
5 september 2007
Minister skrev:
Freddeponken skrev:

ja det får jag fasen göra! vilken bil tyckte du bäst om då?

1 200 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
Minister skrev:
Freddeponken skrev:

ja det får jag fasen göra! vilken bil tyckte du bäst om då?

Första gången jag såg starten var de värsta bilarna en Enzo Ferrari, en Farboud GT och en Pagani Zonda. Något som trollband mig då var ljudet från Zondan. Jag har fortfarande inte hört något härligare ljud från någon bil.

Årets höjdpunkt var väl Bugatti Veyron, men endast för att jag inte sett någon sådan tidigare, i verkligheten. Den var faktiskt en riktig besvikelse. Jag vet inte om jag hade någon favorit i år faktiskt. Möjligen Team 76 - Mercedes SLR McLaren 722 (orange och svart). http://img527.imageshack.us/my.php?imag … 843qe2.jpg

Sök