RC-tråden

Dennan900GL Finntrollet
7 januari 2011 · 640 Inlägg

ouuh.. snygg kaross! big_smile

Jo vars.
Mattsson_91 Självlärd
8 januari 2011 · 3 083 Inlägg

Smajly skrev:
Har också råkat skaffa mig en bil för tt ha nått att göra i trädgården i vinter.. Litta för kallt för att flyga plan och heli..

http://iloapp.clippern.se/data/_gallery … esized.jpg

Har länge velat ha en ordentlig RC som man kan köra ute med när det är blött och snö. Och som man kan hoppa med också. Här är bilen jag vill ha. Min dröm RC-bil. Vart hittar jag en sådan? Hur "högt" kan man hoppa med den innan den rasar?. Har ju tillgång till en crossbana som jag kan köra på och backarna är ju iaf upp mot 2 meter höga. Iaf dom som den lär kunna hoppa på. Vissa har ju inte riktigt den branten så att det blir några höjder.

EDIT:

Vilket är bäst till mina önskemål? El eller förbränning?

Senast redigerat av Volvo142_73a (8 januari 2011)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Dennan900GL Finntrollet
8 januari 2011 · 640 Inlägg

jag säger EL, du får mest körglädje och körtid, mindre meckande.

hade metanolbilar till för ca 2år sedan, när jag fick testa El-bil med BL... jävlar vad dom går! smile

en Traxxas E-Revo BL eller en E-Maxx BL runt 6-7000:- så har du en snudd på skottsäker bil.

frugan har en E-Maxx med BL system och 4s lipo, gör nog dryga 70kmh och man kan endå slänga på 2celler lipo till och spränga skiten wink

tycker du ska kika på Traxxas.com, där har du good shit!

www.rsb.se är en bra sida för rc-bilar också.

Jo vars.
Lurken_85
9 januari 2011 · 832 Inlägg

Vill man köra mycket när det är blött så ska man nog ha ett borstat system eller en nitro. Fartreglagen är ganska känsliga när det gäller fukt. Traxxas borstade system är ju tätade men tyvärr inte BL-systemen.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Sarge
9 januari 2011 · 2 337 Inlägg

Jag har kört en hel del i vinter med DST:n, den har klarat snön galant rent funktionsmässigt (det har hamnat en hel del inuti bilen). Tyvärr tar den sig ju inte fram så värst bra tongue

Dennan900GL Finntrollet
9 januari 2011 · 640 Inlägg

Lurken_85 skrev:
Vill man köra mycket när det är blött så ska man nog ha ett borstat system eller en nitro. Fartreglagen är ganska känsliga när det gäller fukt. Traxxas borstade system är ju tätade men tyvärr inte BL-systemen.

beror på vilket system som sitter i bilen.

E-Revo och E-maxx med BL, dom är Castle Creations MMM system, vilket inte är vattenskyddat.
men deras vanliga VXL-system är vattenskyddade!

dock inte vattentät som dom skriver i sina Amerikanska reklamer osv.
MiniCars i som har hand om TRX i Sverige har det som "vattenskyddat, inte vattentätt" smile

men dom är bra skyddade, har haft mina bilar i vatten/snö utan problem.

till och mitt CC Sidewinder-esc utan vattenskydd överlevde en vinter utan problem. hehe

men på frugans MMM-esc har jag skruvat upp och kletat på "Liquide tape" som polarn tog hem från USA.. funkar fin fint om man gör det i många lager och är nogrann.

Jo vars.
aha_100
9 januari 2011 · 535 Inlägg

http://oi52.tinypic.com/10ehvld.jpg

Senaste bilen smile

Asnöjjd!

Dennan900GL Finntrollet
9 januari 2011 · 640 Inlägg

fick provköra en sådan Trx Rally uppe hos Minicars här i nov.. riktigt kul!
tror jag har en film på tuben där ägaren körde på 1:10 offroadbanan med den och hoppa. haha

Jo vars.
Polomannen VAG-tekniker
16 juli 2011 · 21 Inlägg

Har en stor FG BMW 26 cc och en Buggy 30cc och några el bilar från 80tal som jag samlar på.

30cc FS RACING är det bild på här.
http://i206.photobucket.com/albums/bb45/polomannen/Bildstllning016.jpg

Senast redigerat av Polomannen (16 juli 2011)

b-fuel
17 juli 2011 · 246 Inlägg

köpte mig en thundertiger tomahawk ST GP för ett par dagar sedan och är mycket nöjd med den då det är min första rc, ända nackdelen är att den är väldigt törstig, någon som kan säga en bra inställning på förgasaren?

Dennan900GL Finntrollet
17 juli 2011 · 640 Inlägg

svårt att säga en bra inställning, lättast är att köra och testa sig fram smile

Jo vars.
b-fuel
17 juli 2011 · 246 Inlägg

Dennan900GL skrev:
svårt att säga en bra inställning, lättast är att köra och testa sig fram smile

där har en poäng Denna tongue

tjompa
18 juli 2011 · 340 Inlägg

Traxxas må vara hållbart men kass konstruktion väghållningsmässigt, motorerna sitter för högt upp likaså ackarna, dessa bilar hade kunnat vara så mycket bättre än vad dem är. Funkar att basha med men för bana så finns det bättre alternativ.

Dennan900GL Finntrollet
18 juli 2011 · 640 Inlägg

beror på vad för bil man försöker sig på med bana.

vi hade Traxxas-träff nu i lördags, var många Slash 4x4, någon Stampede 4x4, Emaxx, Erevo där och dom susade på fint...tills föraren gjorde något dumt big_smile

Jo vars.
tjompa
24 juli 2011 · 340 Inlägg

Klart att Traxxas då är bäst om ni har en Traxxasträff. Kasta in en riktig sc truck från kyosho eller durango så sopar den mattan med det mesta, men det tror jag du vet även om du inte vill acceptera det riktigt.

Dennan900GL Finntrollet
24 juli 2011 · 640 Inlägg

wtf.. jag kritiserade aldrig något om dom andra. :S
vart du fick det ifrån vet jag då inte.

alla var välkomna dit och köra men träffen var avsedd för TRX så klart.

aja.

Jo vars.
tjompa
24 juli 2011 · 340 Inlägg

Menade inte så, ber om ursäkt. Men det står Traxxas i pannan på dig! Du behöver prova nått annat för att förstå hur jävla dåliga de är egentligen;)

Dennan900GL Finntrollet
24 juli 2011 · 640 Inlägg

där kom det igen smile

så bara för att man gillar ett märke och att dom enligt mig ha bra bilar så är man dum i huvudet.. hmm
lite så jag läser det som.

well.. sad

Jo vars.
Smajly
24 juli 2011 · 3 059 Inlägg

tjompa skrev:
Menade inte så, ber om ursäkt. Men det står Traxxas i pannan på dig! Du behöver prova nått annat för att förstå hur jävla dåliga de är egentligen;)

Även jag har testat en del andra.. men jag tycker också att traxxas är perfekt med tanke på att dom inte är särskilt dyra, håller bra, bra prestanda mm.mm.. och för att e-revo vxl är perfekt i storlek för att bränna runt i trädgården. Behöver inget som kostar 6-10.000 på en hobby nivå.

Tycker din attityd verkar lite taskig. Vad som står i pannan på den ena eller den andra hör inte hit. Upp till var och en att tycka om det ena eller det andra utan att någon "jagvetallt" ska komma o babbla om vad som bäst bara för att denna själva tycker det.

Senast redigerat av Smajly (24 juli 2011)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
24 juli 2011 · 3 929 Inlägg

tjompa skrev:
Klart att Traxxas då är bäst om ni har en Traxxasträff. Kasta in en riktig sc truck från kyosho eller durango så sopar den mattan med det mesta, men det tror jag du vet även om du inte vill acceptera det riktigt.

Men nu är det ju så att Kyosho är skit dyrt och sämst.
Durango är ju en helt annan sak. Man kan ju inte jämföra ett total seriöst tävlingsmärke med bashing prylar.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang