fjäderbyte på audi a4?!

forsgren89
5 september 2007 · 6 Inlägg

Hej!
Imorrn ska jag sätta dit sänkningsfjädrar på min audi a4 -97 sedan...
Dom främre fjädrarna ska ju inte va några problem men har hört att det ska vara en del krångel med dom bakre:(

Finns det någon som gjort detta och kan ge lite tips på hur man ska gå till väga? T.ex hur mkt inredning i kofferten man måste slita ut wink

Snabba svar uppskattas..

MVH//

_Andrew_
5 september 2007 · 145 Inlägg

varför slita bort inredning?
bakre stötdämpare sitter ju med 4skruvar mot chassit som man skruvar bort via hjulhuset
sedan en lång längst upp som går till länkarmen, o en längst ner till nedre länkarm.
sen får man ut hela fjäderingspaketet som på en saab 9-5 kombi smile som är liknande.

_Andrew_
5 september 2007 · 145 Inlägg

aha.. tydligen har FWD A4 så man måste lossa innifrån bilen.
Det har dock inte 4WD A4:an som jag har.. sorry smile

forsgren89
5 september 2007 · 6 Inlägg

men ja har inte FWD big_smile så då kanske de inte e så svårt?

Widgren
5 september 2007 · 17 Inlägg

Passar dina orgina fjädrar på min Audi A4 Avant Q -96a?
Min bil är för sänkt tycker jag och skulle vilja få upp den lite från marken då kommande vinter kommer snart.

_Andrew_
7 september 2007 · 145 Inlägg

forsgren89 skrev:
men ja har inte FWD big_smile så då kanske de inte e så svårt?

nä, på quattron är det enkelt. smile

Thorsholm Svartrök
7 september 2007 · 673 Inlägg

om din bil nu e quattro, varför har du tagit bort alla quattro-symbolerna men behållit resten?

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
_Andrew_
7 september 2007 · 145 Inlägg

Thorsholm skrev:
om din bil nu e quattro, varför har du tagit bort alla quattro-symbolerna men behållit resten?

hehe, jag har inga symboler på min bil heller. har funderat på 1.6 stickers dock smile

forsgren89
8 september 2007 · 6 Inlägg

Thorsholm skrev:
om din bil nu e quattro, varför har du tagit bort alla quattro-symbolerna men behållit resten?

missuppfattning från min sida, jag har alltså inte quattro tongue tänkte helt fel..

snackade även me min chef som har quattro o på hans bil var det väldigt lätt att byta, synd attdet inte var samma historia på min..
Har ännu inte kommit på hur fan man gör eller vart den övre bulten sitter.

flyingmack
9 september 2007 · 29 Inlägg

Bytte nyligen dämpare på min a4 1,8T -97 2WD och bak va det ingen höjdare kan jag säga, iof är det en avant men principen bör ju vara densamma.. Fick ta bort en del inredning men i överkant på varje stötdämpar torn satt det 2 skruvar som givetvis var fastrostade och gick av när jag skullle skruva bort dom.. Hade det inte varit för dom så hade det varit en pease of cake... blev att ta fram vinkel slipen och göra hack i skallarna och bända bort dom, inte kul inne i en bil..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang