montering av sportnät i front spoiler.?

volvonisse440 yrkeschaufför
8 september 2007 · 709 Inlägg

jag skulle vilja veta det smidigaste och effektivaste sättet att montera sportnätet i fronten ...  limmas dom faste eller ?

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
aigloow
8 september 2007 · 537 Inlägg

punkta fast med smältlim och använd sedan sikaflex eller silicon som tål väder och vind(silicon till fönster funkar skitbra).

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.
Volkswagen polo "Jolly Roger-Dead men do no tail" (1985)
Mazda 626 coupé 2,0 fe3 turbo "Back to normal." (1988)
Saab 9-5 "Think Green" (2000)
Loco_Lopez
8 september 2007 · 94 Inlägg

Åk in på närmaste Biltema och köp deras minsta limpistol och lite smältlim kostar inte många kronor.
Monterade mina nät med smältlim och dom håller i alla hastigheter he he.

Powered By Autotech-----------Stopped By Brembo/EBC
www.x40nordic.com
volvonisse440 yrkeschaufför
8 september 2007 · 709 Inlägg

tackj för svaren ska på feltema sedan då wink tack tack

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
ToDi General Sydland
8 september 2007 · 47 Inlägg

Jag böjde till mitt nät som jag ville ha det sedan skrivade med plåtskruv in i plasten lite lätt, inte för hård så plasten bubblar ut sedan la jag bara lite lim på den sidan jag inte kunde skriva. Sitter kanon än så länge. tongue

/General Sydland
Droors
8 september 2007 · 811 Inlägg

satt fast mitt med PL400.

Audi4ever Audiholic
8 september 2007 · 20 Inlägg

volvonisse440 skrev:
jag skulle vilja veta det smidigaste och effektivaste sättet att montera sportnätet i fronten ...  limmas dom faste eller ?

PL400 använde jag ...funkar det oxå...bara man låter det stelna över natten bara smile

Kör: Audi A4 1,8 (2,0) TQ -95:a (Siktar på 400+hk)
mr_smooth
8 september 2007 · 4 Inlägg

PL400 är fantastiskt bra. Det härdar ännu bättre om man först applicerar limmet, sätter ihop de delar man ska limma, tar isär i 20-30 sekunder och därefter lägger ihop det igen. Då förkortas härdningstiden. Vill man vara absolut säker på att det fäster, kan man försöka lägga press på de limmade ytorna. Exempelvis hänga upp fronten i taket och hänga lite vikter i gallren. Det bästa är förstås om man också kan skruva ihop delarna...

Lycka är inget mål -det är ett sätt att färdas
Audi A4 2.0 TDi (140) "Turbotraktorn" (2007)
volvonisse440 yrkeschaufför
8 september 2007 · 709 Inlägg

men pl400  sitter väll uta bara satan det ?? det kan man ju andvända till vadsomhälsst

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Droors
9 september 2007 · 811 Inlägg

mm det lär sitta ja. Har använt PL400 på mina kjolar och dom sitter. inte lossnat än iaf. Var inne på att använda sikaflex men tog PL400 istället.  Silikon eller liknande kommer inte att hamna på min bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang