Biltema-prylar

Bike
8 september 2007 ·

ang biltemas alla saker vissa gillar dom vissa hatar dom har inte handla där något större som har något större viktig inslag utan ofta små verktyg mm
men till frågan

tänkte köpa lite broms rengörings spray där har alltid kört på dom mer kända märkena men dom kostar ju 60-80kr st som känns rätt mycket me tanke på hur lite de kan vara i sådan flaskor

men biltema har ju nu deras egna flaska

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=82838

har någon testa denna o vet om den är något bra eller rena såpa vattnet,
gillar just sådan här för de löser fettet på sekunden
mot vanlig avfettning som funkar lagom bra
i allafall där ja ska ha det,

P_Svensson Svetsare
8 september 2007 · 80 Inlägg

den är rena skiten! jag testade den och hade samma tanke som du! den rengör inte för 5 öre om man jämför med crc:s bräkleen! så köp inte den!

Det ska va TYSKT!!!
POhlson Motorman
8 september 2007 · 44 Inlägg

Testa Aceton?

Team-Adolfsson Gödseldräng
8 september 2007 · 4 529 Inlägg

jag brukar ta t-sprit den funkar bättre än allt annat

Bike
8 september 2007 ·

tack för alla svar o bra o veta att biltemas spray inte höll måttet
för köpt av märket Wurth broms skiv rengöring o de har funka super men kostar dock lite mycket,

för använder de inte till broms skivor som står utan till cykel kedjor faktist
är rätt aktiv cyklare o böhöver rätt som de är göra rent den från dev smuts o skit,
o smörja om den så fann att detta sprayet var dunder men leter efter liknade billigare altenativ som gärna kan sprutas på men kan lika lätt borstas på me mini borste,

så om ni har någon ide eller tips så tackar o bugar för dom,
vill ju inte slösa pengar på burkar o vara miljö bov allt i ett

Muttley
8 september 2007 ·

inte ens spray eller liknande funger från biltema smile
undrar om deras blyertspennor håller något.
skulle nog inte vilja använda deras leksaker i framtiden till mina barn .. de kan går sönder ju

Jungmar
8 september 2007 · 847 Inlägg

jag har aldrig haft några problem med biltemas företag. På jobbet (Hyundai-verkstad) kör vi med biltemas verktyg vilka funkar utmärkt

Martan
8 september 2007 ·

Köpte mig ett vänsterbakok till saaben, funkar fin fint:), men hur länge vet man inte, bör ju inte vara problem eftersom dom får sälja det...

bmx
8 september 2007 · 7 100 Inlägg

har köpt en massa saker från biltema,funkar perfekt ju smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
8 september 2007 · 444 Inlägg

Köpte biltemas tändkabelsats och deras högeffektständspole med förkopplingsmotstånd. Fick byta tillbaka till det jag hade innan för att överhuvudtaget få någon gnista. Visst, det kan vara så att 1 pryl av 100 inte funkar, men jag drar mig ändå för att köpa något man behöver kunna lita på till bilen därifrån.

Verktyg däremot, köpte en hel verktygslåda full med användbara saker till bra pris smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
Bike
8 september 2007 ·

ne just när gäller saker som ex verktyg så litar ja rätt stort på biltema klart de skiljer sig lite när de pressas till gränsen men vill man ha proffs saker får man betala där efter o köpa vertyg med livstids garanti 

har köpt skruv mejslar o olika fasta nycklar där men dom har då funka bra för mig,

men hörde om en som köpte biltemas motor olja körde med den några mil o fick rediga motor problem o fick lagas för en del pengar  kan inte säga exakt vad som hände eller om de var bara ren olycka att dom nyss hade bytt till biltemas olja,

men som en komentera tidigare här att biltemas saker inte håller o på vissa delar håller jag med ex deras cyklar dom är livs farliga klart håller en tid men har någon barn i säg tonåren o cyklar lite tuffare så är de inget ja skulle vilja släppa iväg dom på,
även att dom lockar stort med säkra bromsar med disk brakes o shimano växlar mm
fina namn men inget bakom,

så frågan är fynda eller bli lurad ?
köpt biltemas tvättmedel  o de va krydda i tvätta bilen inne i stort garage o bara hällde på lite tvätt medel över huven o gick in för sätta på vattnet när kom tillbaka o smeta ut de o skulle sköja av så var det som små mask spår i huven efter shampot  men efter en del vax o rubbing försvann det blev rädd där men annars var det bra saker just de där,


o får ursäkta för de jätte långa insändaren här,

Muttley
8 september 2007 ·

vill man ha billiga skitsaker som inte har lika lång livstid som dyrare delar så väljer man ju biltema.

köpte bromsklossar fram min peugeot 405 jag hade för några år sedan och nya bromsskivor fram. jag körde i en vecka med dem klossarna brann upp och skivorna var skeva. och ja jag hade smort upp bromsoken och rengjort de ordentligt.

känner de som har fått sprickor i skivorna.

och angående verktyg har jag faktiskt tagit sönder x antal verktyg från biltema men inga från kamasa smile

jag köpte ett par datahögtalare för jag typ ville bara ha ljud för att lyssna lite på musik, de fungera inte så länge.

ja ni jag kan räkna upp mer om ni vill=)

just ja min far var inne på biltema i hbg för några veckor sedan till och med personalen där är kass sade han, otrevliga och kunde inte ett skit.

Bike
8 september 2007 ·

hehe den var rätt komisk även personalen var dålig kvalite på
akta dig för skaka hand med dom så inte handen eller armen lossar,

Muttley
8 september 2007 ·

Bike skrev:
hehe den var rätt komisk även personalen var dålig kvalite på
akta dig för skaka hand med dom så inte handen eller armen lossar,

haha ja man vetj u aldrig smile. farsan är gammal och kräver bra personal, de var dumma och sura mot han ju

civic Naturally Aspiranted
8 september 2007 · 543 Inlägg

Bike skrev:
hehe den var rätt komisk även personalen var dålig kvalite på
akta dig för skaka hand med dom så inte handen eller armen lossar,

HAHAHA! big_smile Tack du fick mig verkligen att skratta.
"akta dig för skaka hand med dom så inte handen eller armen lossar" Snacka om dålig kvalitéyikes

Germax
9 september 2007 · 12 086 Inlägg

P_Svensson skrev:
den är rena skiten! jag testade den och hade samma tanke som du! den rengör inte för 5 öre om man jämför med crc:s bräkleen! så köp inte den!

Jag har använt den sprayen o jag tyckte den gjorde sitt jobb. Utan att jämföra med någon annan spray har jag inget illa o säga om den.

Performance_ Förjaevle Brao
9 september 2007 · 555 Inlägg

på "hela köret" som gick på 1:an gjorde dom ett test me biltemas, bachos och kamasas verktygsatser, bacho vann å biltema kom 2:a i testet....så ren skit e de ju inte

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
9 september 2007 · 1 290 Inlägg

Verktygen kan ju knappast vara skit då dom lämnar 10års garanti på vissa av dom?!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
gamlingen
9 september 2007 · 5 198 Inlägg

tkd_rille skrev:
inte ens spray eller liknande funger från biltema smile
undrar om deras blyertspennor håller något.
skulle nog inte vilja använda deras leksaker i framtiden till mina barn .. de kan går sönder ju

Vart köper du grejer som INTE går sönder ?

Rushman Evolution Garage
9 september 2007 · 1 299 Inlägg

Biltema e rena skiten, har handlat så jävla mkt därifrån å MINST hälften har jag fan fått slänga/byta igen!

Sky´s the limit...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang