5341
Sök

Projektarbete förslag?

Speed FMK
849 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
hejsan!

Jag har nu börjat 3:an och skulle behöva lite hjälp med att komma på ett projektarbete för mig och mina kompisar. Det ska gärna vara bilrelaterat och gärna även ha en dator iblandat.

Tacksam för alla förslag!

Mvh Ludde

375 Inlägg
11 september 2007
jag och ett par polare gjorde en hemsida om bilar big_smile temat var att göra en biltidning på nätet, alltså mer ingående reportage som i tidningar. Vi lärde oss från grunden att bygga hemsida och sen åkte vi runt på en massa race och utställningar och tog bilder och intervjua bilägare. Skitkul projekt, vi kom in med pressen på mässor och fick chansen att intervjua en massa "kändisar". Fick dessutom MVG big_smile

Speed FMK
849 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
aenfors skrev:
jag och ett par polare gjorde en hemsida om bilar big_smile temat var att göra en biltidning på nätet, alltså mer ingående reportage som i tidningar. Vi lärde oss från grunden att bygga hemsida och sen åkte vi runt på en massa race och utställningar och tog bilder och intervjua bilägare. Skitkul projekt, vi kom in med pressen på mässor och fick chansen att intervjua en massa "kändisar". Fick dessutom MVG big_smile

Är redan webmaster för wernamoperformance.se så har redan en del hemsidebyggande i bagaget. Låter rätt kul men tror inte de andra i min grupp skulle gilla det då de inte är intresserade av varken bilar eller datorer direkt ur den synvinkeln. De vill mest bygga något praktiskt. smile men tack för idén!

Mera! big_smile

1 741 Inlägg
11 september 2007
jag programmerade en egen mp3-spelare som jag styrde med hjälp av comportarna på datorn. gick riktigt bra. och var kul att pyssla med.
slutade iofs att jag var ensam med mitt projekt men ja.. klarade det själv så jag fick ju mitt betyg big_smile

bil och dator.. där har du nåt iaf?

det kanske var nåt?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Speed FMK
849 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
tecman skrev:
jag programmerade en egen mp3-spelare som jag styrde med hjälp av comportarna på datorn. gick riktigt bra. och var kul att pyssla med.
slutade iofs att jag var ensam med mitt projekt men ja.. klarade det själv så jag fick ju mitt betyg big_smile

bil och dator.. där har du nåt iaf?

det kanske var nåt?

Att bygga in en dator i en bil kan vem som helst göra. smile Vill gärna att det ska fylla någon funktion i sånna fall. Typ sköta något på bilen. Svårt att komma på något som inte redan finns tongue

1 741 Inlägg
14 september 2007
jo klart alla kan det men för mig fyllde den ju en funktion då jag hade gjort min egna mp3 spelare. men iofs var detta -04 så har ju hänt bra mycket på ett par år gällande datorer i bilar.

men låt den göra nåt för dig då. vad har du för kurser så kanske man lättare kan komma på vad du kan göra. för mig var ju programmera något självklart. men om du har massa elkurser och dyl kan du ju kanske göra en shiftlight inkl varvräknare?

eller ja... finns ju rätt mycket. in med en gps och ett wlan och låt en dator markera upp alla fria wlan i staden där du passerar eller nåt big_smile hehe

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Sök