asiatiska volvo r fälgar bra eller dåliga?

jimpa1
12 september 2007 · 37 Inlägg

tjena e sugen på volvos pegasus R-fälgen men har tuvär inte råd med volvo orginal så nu vill jag höra era erfarenheter av så kallade kina kopir? e dom nått å ha eller e det kass kvalite e dom skeva, lacken släpper, spricker om man råkar köra på en kant och bara skräp eller e det bra kvallitet på dom skriv alt bra å dåligt ni vet om dom /mvh jimmy:D

Senast redigerat av jimpa1 (12 september 2007)

Ludds
12 september 2007 · 329 Inlägg

Hallå!

De flesta av dessa fälgar du nämner har hållt  någorlunda kvalité, man får vad man betalar för.. m a o mer lr mindre problemfritt smile

Sen finns de lite folk som har haft stor otur med sina, tex ordentliga lacksläpp osv.


Go for it smile

index
12 september 2007 · 658 Inlägg

Brukar oftast inte vara några större problem med kopior. Men visst händer det. Handlar man av ett seriöst företag så lär det ju gå att returnera om kvaliten är skit.
Ofta får man betala en slant bara för märken och orginaldelar.
Jag säger också "Go for it!".

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
ThimNyberg Janas! lattmask
12 september 2007 · 177 Inlägg

jimpa1 skrev:
tjena e sugen på volvos pegasus R-fälgen men har tuvär inte råd med volvo orginal så nu vill jag höra era erfarenheter av så kallade kina kopir? e dom nått å ha eller e det kass kvalite e dom skeva, lacken släpper, spricker om man råkar köra på en kant och bara skräp eller e det bra kvallitet på dom skriv alt bra å dåligt ni vet om dom /mvh jimmy:D

Vart kan man hitta kina kopiorna?

den rullar^^
Ludds
12 september 2007 · 329 Inlägg

ThimNyberg skrev:

jimpa1 skrev:
tjena e sugen på volvos pegasus R-fälgen men har tuvär inte råd med volvo orginal så nu vill jag höra era erfarenheter av så kallade kina kopir? e dom nått å ha eller e det kass kvalite e dom skeva, lacken släpper, spricker om man råkar köra på en kant och bara skräp eller e det bra kvallitet på dom skriv alt bra å dåligt ni vet om dom /mvh jimmy:D

Vart kan man hitta kina kopiorna?

Alla sidor som säljer fälgar smile

www.molway.com osv

ThimNyberg Janas! lattmask
13 september 2007 · 177 Inlägg

Ludds skrev:

ThimNyberg skrev:

jimpa1 skrev:
tjena e sugen på volvos pegasus R-fälgen men har tuvär inte råd med volvo orginal så nu vill jag höra era erfarenheter av så kallade kina kopir? e dom nått å ha eller e det kass kvalite e dom skeva, lacken släpper, spricker om man råkar köra på en kant och bara skräp eller e det bra kvallitet på dom skriv alt bra å dåligt ni vet om dom /mvh jimmy:D

Vart kan man hitta kina kopiorna?

Alla sidor som säljer fälgar smile

www.molway.com osv

thx

den rullar^^
Bo1et1
19 september 2007 · 14 Inlägg

fan vad najs!

_Wallis_
20 september 2007 · 4 506 Inlägg

Satt igår och pratade med en som hade varit Fälgkontrolant åt både Volvo och Saab, angående Asiatiska billiga fälgar, Och priser jag såg på sjukt snygga fälgar i Thailand i vintras, Han rekomenderar inte att man köper sådana fälgar om man tänker köra snabbare än vad det står på Vägskyltarna, Personligen sade han att han aldrig tänker köpa ett par sådana fälgar av säkerhetsskäl, Då matrialets blanding inte är helt säker, och inspektionerna förmodligen släpper allt som ser ut att gå att sälja. Alltså inte te.x matrial kontroll, lufftbubblor i ekrarna :S m,m  MVH Wallis

Kan du andas kan du dö.
mathias_855
21 september 2007 · 28 Inlägg

Har själv sådana 18". funkar bra, enda problemet e att d går åt en del balanseringsvikter. men ett tips. satsa på ett par bättre däck än vad d flesta skickar med i deras paket. bra fäste på torr asfalt, men när d e blött ute, livsfarliga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang