hur många här har diabetes?

bollen1986
12 september 2007 · 3 714 Inlägg

jag tänkte kolla hur många här som har diabetes så hur många är det ??

jag har bara haft min i 1 år ca

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
enpatte
12 september 2007 · 498 Inlägg

Jag har inte diabetes men både min syster och min morfar har det, så man har växt upp med det.

bollen1986
13 september 2007 · 3 714 Inlägg

ok inga som har det själva?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Schiller
13 september 2007 · 27 Inlägg

har det haft i 14 år big_smile

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
18 september 2007 · 264 Inlägg

Min flickvän har det, gått ett år nu, ..

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
Fet_intercooler
18 september 2007 · 169 Inlägg

Jag har det och har hafft det i ca 5år,så drygt med pennsprutor,vill ha en sån där pump istället,mycket smidigare tycker jag t.ex när man ska käka ute o så,det är ju inte så så att man tar fram sprutan bland folk direckt,ska fan fixa pump.

Man blir aldrig för gammal för att leka med bilar.
Hinkas SOS-Racing
19 september 2007 · 514 Inlägg

Jag har haft det i ca 10 år och till skillnad från den här ovanför så vill jag INTE ha en pump, jag vet inte varför men jag tycker inte om idén om att ha en sådan helt enkelt, hellre pennsprutor. Det finns ju faktiskt diskreta sätt att ta den på.
Ett inte så diskret sätt var när jag var på festival, satte mig på en trotoarkant, hasade ner brallorna lite och tog långtidsverkande insulinet, folk kollade ganska mycket på mig då.

BMW 633 csi (1977)
Fet_intercooler
19 september 2007 · 169 Inlägg

Hinkas skrev:
Jag har haft det i ca 10 år och till skillnad från den här ovanför så vill jag INTE ha en pump, jag vet inte varför men jag tycker inte om idén om att ha en sådan helt enkelt, hellre pennsprutor. Det finns ju faktiskt diskreta sätt att ta den på.
Ett inte så diskret sätt var när jag var på festival, satte mig på en trotoarkant, hasade ner brallorna lite och tog långtidsverkande insulinet, folk kollade ganska mycket på mig då.

Hehehe jag kan förstå det att folk titta när det sitter en person på trotoaren med byxorna nere lite diskret,dom kanske inte vet/visste vad du tog:)

Ja vissa har ju orlika åsickter om det men tur är väll det,tänk om alla skulle ha pump,man har ju som sackt lite mer att tänka på när man har pump.wink

Man blir aldrig för gammal för att leka med bilar.
Aerodynamik ...
19 september 2007 · 7 120 Inlägg

Typ halva släkten har det. Är skiträdd för att då det själv då man har fobi för sprutor. yikes

xorox_88 Smack that ass!!
24 juni 2009 · 2 953 Inlägg

skit gammal tråd men men,, jag fick diabetes typ1 iår,, antagligen pga för mkt cola/trocadero drickandes

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Melker_elk Blyfot och motor dödare
24 juni 2009 · 388 Inlägg

får la liva upp tråden lite ja med, ja har diabetes typ 1

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
xorox_88 Smack that ass!!
24 juni 2009 · 2 953 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Typ halva släkten har det. Är skiträdd för att då det själv då man har fobi för sprutor. yikes

vore ultimat för dig då ta spruta 5 gg om dagen, tur att man aldrig har haft nått imot sprutor, förutom att det gör ont som ett cp ibland

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Phaetoon
25 juni 2009 · 8 156 Inlägg

Jag fick min när jag tränade stenhårt, stressade en massa och sen fick en infektion i kroppen.
Kom som en blixt från klar himmel.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
annie-a
25 juni 2009 · 165 Inlägg

Jag har diabetes typ1 sen lite drygt 14 år tillbaka. Fick det då när jag var 5.. det finns olika typer av diabetes typ1 och typ2. typ 1 får man oftast som barn. typ2 kan man få när som helst, ofta pga fetma, ohälsa osv.. även min storebror har typ1, vilket min farmor också hade när hon levde.. har hört att det är ca 5% chans att få det om en förälder/far-morförälder har det... otur, näe inte alls tongue

Melker_elk Blyfot och motor dödare
27 juni 2009 · 388 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:
Ursäkta om man verkar okunig wink men hur fan lyckas man få diabetes egentligen, en del säger att det är pga att man äter/ätit för mkt socker? Medans en del säger att det är för att man gått på för mkt donken etc

det är bullshit, diabetes är en ärftlig sjukdom.

Senast redigerat av _Butcher_ (27 juni 2009)

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Phaetoon
27 juni 2009 · 8 156 Inlägg

_Butcher_ skrev:

Subw000fer--92 skrev:
Ursäkta om man verkar okunig wink men hur fan lyckas man få diabetes egentligen, en del säger att det är pga att man äter/ätit för mkt socker? Medans en del säger att det är för att man gått på för mkt donken etc

det är bullshit, diabetes är en ärftlig sjukdom.

Nja. Man bär visserligen på anlagen, men om man sköter sig så kan man leva ett helt liv utan att man får diabetes. Finns ju en anledning till varför diabetes typ 2 kallas för åldersdiabetes. Bara gamlingar fick det förr. Nu får ju även 20-åringar typ-2 diabetes. Så stress, dåliga matvanor och för lite motion spelar nog stor roll.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Melker_elk Blyfot och motor dödare
29 juni 2009 · 388 Inlägg

Phaetoon skrev:

_Butcher_ skrev:

Subw000fer--92 skrev:
Ursäkta om man verkar okunig wink men hur fan lyckas man få diabetes egentligen, en del säger att det är pga att man äter/ätit för mkt socker? Medans en del säger att det är för att man gått på för mkt donken etc

det är bullshit, diabetes är en ärftlig sjukdom.

Nja. Man bär visserligen på anlagen, men om man sköter sig så kan man leva ett helt liv utan att man får diabetes. Finns ju en anledning till varför diabetes typ 2 kallas för åldersdiabetes. Bara gamlingar fick det förr. Nu får ju även 20-åringar typ-2 diabetes. Så stress, dåliga matvanor och för lite motion spelar nog stor roll.

typ 2 ja men inte typ 1

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang