Till alla lastbilschaffisar med för få ljuddämpare!

Germax
14 september 2007 · 12 086 Inlägg

hej o hå..

Jag tillhör kategorin människor som tycker att lastbilar med grova avgasrör och en stor V8 diesel är ganska fränt.. men inte på natten! tongue

Hur mkt låter de igentligen i hytten på en sån där, jag bor nämligen på 3 våningen på genomfarten i Motala o nyss åkte de förbi en lastbil som vråla så rutorna skaka ..på 3 våningen.

Vet igentligen inte vad jag vill få ut ur de här tongue Men är de inte olidligt att åka med de där ljudet?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
14 september 2007 · 3 804 Inlägg

bra ju så man inte somnar smile


Bmw osv..
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
14 september 2007 · 938 Inlägg

Dom som saknar allt vad dämpare heter åker väl ofta med lång sidepipe, å då hörs de inte så hemskt i hytten, bara bakom...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Germax
14 september 2007 · 12 086 Inlägg

TobbeE_87 skrev:
Dom som saknar allt vad dämpare heter åker väl ofta med lång sidepipe, å då hörs de inte så hemskt i hytten, bara bakom...

Och för alla som försöker sova längs vägen =P

bmw525tds
14 september 2007 · 240 Inlägg

jag tycker mäst det är scania v8 som är utan ljuddämpare. men säg vad ni vill dom låter skönt. nere på jobbet har vi 2 stycken cummins dieslar på 15;5 liter. (6er) i truckarna som  väger 73ton:) och dom låter inte allslika skönt som en scania v8 som är fullastad och går i en uppförsbacke så det  blir motstånd.

ja jag och topcat är väll ungefär lika slöa:)
FireTraXX DFFL
14 september 2007 · 9 020 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
bra ju så man inte somnar smile

Högt konstant ljud gör en dåsig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
14 september 2007 · 1 660 Inlägg

Jag får "ståpäls" när jag hör en hårt arbetande V8.. hehe

FULLGAS Mångsysslare
14 september 2007 · 303 Inlägg

raka rör äger , vaknar man av de så betyder de att man e intresserad av de sköna ljudet , bara tacka & ta i mot

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
Skaune
14 september 2007 ·

Jag vaknar gärna av en v8 i uppförsbacke med last! tongue

fredda_king Fotograf
14 september 2007 · 1 319 Inlägg

jag med älskar det ljudet

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
twin_cam Smålänning
14 september 2007 · 7 877 Inlägg

Har åkt i en med bubla raka rör upp bakom hytten, och det är inte så farligt ljud faktiskt. Sålänge dom slutar ovanför hytten så kommer ju ljudet ut där...

Har aldrig hört något skönare än den gången der kommer en gammal 143, med 14 litaren, på lite för hög växel i en seg uppförsbacke hemma. Fullt timmerlass!

Vilket LJUD! Skulle vilja vakna till det varje morgon!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
14 september 2007 · 718 Inlägg

Jag har ju fått turen att få köra en scania med rakrör
Jävla gott ljud, d västa e att nu när d börjar bli kallt så får man nackspärr för man kör med rutan nere!! tongue

Grabber Dagdrömmare
14 september 2007 · 2 836 Inlägg

He he... Men alla dessa bilister med sina japsdämpare då? Det låter ju det med mitt på natten!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Germax
14 september 2007 · 12 086 Inlägg

Grabber skrev:
He he... Men alla dessa bilister med sina japsdämpare då? Det låter ju det med mitt på natten!

Inte så rutorna skallrar på 3 våningen.. tongue

Men de här va ett extremfall, o de va inte posten direkt.. de va nått jävla motivlackat åk med 1 miljon effektljus fram plus att han låg under acceleration. Inte för att motivlacken och ljusen påverkar ljudet nämnvärt, men de va väl nån stylare smile

Senast redigerat av JapMax (14 september 2007)

jisses Kosmangyl
14 september 2007 · 167 Inlägg

Få politikerna att dra om väg 50 så försvinner problemet, önskar att jag hade rakarör när jag kör där igenom, eftersom där inte ens e grönavågen i rödljusen.

A4 TSQ-00 Bsr Steg 3 Usa-Blinkers
Plymouth Satellite-68
Kör Scania R500 på jobb med många röda lampor i hytten å snart med fler ljus ute med, linje HBG-Kumla.
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
14 september 2007 · 938 Inlägg

Fick ju köra lite timmerbil på praktiken i våras, scania me 16liters v8an på 500 hästar, chippad å rensad ljuddämpare tongue
Bara att köra ner rutan i backarna å njuta, låter ju underbart när dom får jobba big_smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Germax
14 september 2007 · 12 086 Inlägg

jisses skrev:
Få politikerna att dra om väg 50 så försvinner problemet, önskar att jag hade rakarör när jag kör där igenom, eftersom där inte ens e grönavågen i rödljusen.

Kör du ofta genom Motala?
Den ska ju dras om.. när dom får pengar tongue
O vadå.. Rödljusen suger k*k här men de brukar inte lastbilarna bry sig om vill jag påstå smile

jisses Kosmangyl
14 september 2007 · 167 Inlägg

Jo man kommer där fyra dagar i veckan på båda hållen

A4 TSQ-00 Bsr Steg 3 Usa-Blinkers
Plymouth Satellite-68
Kör Scania R500 på jobb med många röda lampor i hytten å snart med fler ljus ute med, linje HBG-Kumla.
christofferedil Yellow bug!
14 september 2007 · 1 640 Inlägg

Kan inte hålla med trådskaparen. Skulle mer än gärna legat vaken en hel natt och lyssnat på skönsången av en V8 med raka rör och rensad på ljuddämpare. Men så är man ju blivande yrkesförare också, kan väl bero på det!

Sen är det väl ungefär samma sak som att du med all säkerhet gjort något med ditt avgassystem för att det ska låta mer. Bara de att vi gör det på en lastbil!

Senast redigerat av Edil_ (14 september 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
skumtezz
14 september 2007 · 306 Inlägg

så jävla gööööt ljud big_smile

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang