Till alla lastbilschaffisar med för få ljuddämpare!

Knerten Metallica or die
28 september 2007 · 108 Inlägg

Borde ändra om lagen lite, alla v8or ska ha rakarör wink hehe. det låter ju så jäävla gott big_smile stod bredvid en scania r500 ikväll, han drog iväg brevid mig vid rödljuset, det var musik big_smile visst fick ja halva bilen full av diesel stänk men det vare värt big_smile

Pi Just another freak in the freak kingdom
28 september 2007 · 378 Inlägg

JapMax skrev:
Jag bor i stan, och inte i ett fuskbygge vad jag vet.. men såhär ser de ut, så kan ni själva föreställa er hur de är när man har en rondell 80-100m åt andra hållet, det accelereras friskt!

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … n5oe17.jpg

Å se! Där har jag varit och gasat lite. big_smile

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
MarcusL #2573
28 september 2007 · 1 489 Inlägg

Huset där jag bor ligger precis vid vägen. Har väl cirka 2-3 meter ut till den stora 70-vägen (Från min säng då alltså, och ja sängen står mot vägen och det är nära wink). Passerar cirka 2-300 lastbilar varje natt. minst 40-50% av dom saknar ljuddämpare. Helst en massa lampor och reflexer hit och dit med wink. Så när dom har saktat ner i kurvan som ligger 40 meter ifrån huset så ligger dom och pressar som fan för att det går lite uppför. Ni kan ju tänka er 100-150st lastbilar, varje natt, helst efter klockan 3 och ingen ljuddämpare och V8 wink

Nu kan vi snacka om att rutorna skakar wink

Lullig text tongue

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter
MarcusL #2573
28 september 2007 · 1 489 Inlägg

beemern skrev:
rätt smart scania eller? big_smile...
http://www.youtube.com/watch?v=kGM0NUc7 … mp;search=

Detta var sinnessjukt big_smile

Utvecklingen går verkligen framåt

• Även den starka måste ta i när han skiter
Rlundgren Långtradarchaffis
28 september 2007 · 224 Inlägg

D_Jag skrev:
http://www.lastbilsfoton.se/visa.asp?ID=1672

ett exempel på deras bilar..
så alla vet vad vi menar!

Ha en fortsatt trevlig och ljudlig kväll

ja de där är helt sjukt fina bilar smile Skulle absolut inte tacka nej till ett jobb hos Rüttners big_smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Coolgate
23 oktober 2007 · 100 Inlägg

Ingen som har förslag på hur man exakt ska gå till väga för att få raka rör? endel säger spett.. å en del säger rör som man stoppar i som är exakt lika stort som de perforerade röret som är.. c.a1meter....

Tacksam för bilder å mycket text och mått

Audi A6 Kombi "S-line" (2018)
krossa
23 oktober 2007 · 167 Inlägg

Vi har en bärgningsbil här i Skellefteå å den lever om nå fruuuuktansvärt, men OM ljudet är sköönt? Jaaoja öronorgasm för en annan big_smile

Ingen minns en fegis
zoopåse
23 oktober 2007 · 1 171 Inlägg

Jag har alltid tänkt på hur fint vissa lastbilar låter. Oftast de som brukar transportera stora konstruktionsdetaljer till byggen. Som ett gurglande smattrande ljud.

blownaway Jetonaut
13 mars 2008 · 32 Inlägg

Mig har det då aldrig stört av lite rakt rör, finns väll inget bättre än när man får kugga ner ett drev och ladda in i en lååååång backe med ett saftigt lass;) Dock kan jag förstå att det kanske inte är så populärt bland "fågelskådare" som vill gå och lägga sig tidigt på kvällen... Keep on Truckin´!!

Ford Coupe De Luxe "The Banger" (1930)
Opelmadness German cars, quality and beyond
13 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Hehe, grannen har en Peterbilt från 1970 som han startar upp och varvar lite ibland. Han håller på med kortet så han kör den inte än..
Men den Cat-dieseln låter otroligt skönt! Skulle vara härligt att åka med där... big_smile
Grannkärringarna stör sig väl på den, men han bor ju i hus och vi i lägenheter. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Kanelbullen
13 mars 2008 · 1 722 Inlägg

hmm nå har jag också haft tur o höra en v8 lastbil tongue
då har jag varit tvungen o stänga av moppen för o lyssna big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
st220hgv Chaufför
13 mars 2008 · 418 Inlägg

Klart att det ska höras när det kommer en V8!! Lölöö!!

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
CrilleD
13 mars 2008 · 831 Inlägg

Brölballe på alla dessa lastbilar, låter skit är vad dom gör!

( Oj va sura ni kommer bli nu big_smile )

Senast redigerat av CrilleD (13 mars 2008)

st220hgv Chaufför
13 mars 2008 · 418 Inlägg

CrilleD skrev:
Brölballe på alla dessa lastbilar, låter skit är vad dom gör!

( Oj va sura ni kommer bli nu big_smile )

Jag bir inte sur iaf... Man får tycka vad man vill.. Men lite v8 muller i lagom ljudnivå. Det tycker du nog om! smile

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
NJ_
13 mars 2008 · 2 118 Inlägg

RouziMotorsport skrev:

bmw525tds skrev:
jag tycker mäst det är scania v8 som är utan ljuddämpare. men säg vad ni vill dom låter skönt. nere på jobbet har vi 2 stycken cummins dieslar på 15;5 liter. (6er) i truckarna som  väger 73ton:) och dom låter inte allslika skönt som en scania v8 som är fullastad och går i en uppförsbacke så det  blir motstånd.

truckarna som väger 73 ton??

förmodligen så menar han nog någon timmertruck eller liknande...

D.i.l.l.i.g.a.f
Grabber Dagdrömmare
14 mars 2008 · 2 836 Inlägg

Eller en sådan conteinertruck som går i hamnar?

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
14 mars 2008 · 946 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Hehe, grannen har en Peterbilt från 1970 som han startar upp och varvar lite ibland. Han håller på med kortet så han kör den inte än..
Men den Cat-dieseln låter otroligt skönt! Skulle vara härligt att åka med där... big_smile
Grannkärringarna stör sig väl på den, men han bor ju i hus och vi i lägenheter. wink

Peterbilt, där snackar vi manlighet! smile Mer V8 och färre ljuddämpare åt folket. När jag bode hemma bodde vi ca 4km, fågelvägen, fån Göteborgsbacken (RV40). Där kunde man sitta ute på balkongen och höra V8:orna kämpa sig uppför backen. På lägre och lägre växlar ju längre upp i backen de kom, det var musik! smile Får åka hem till päronen i eftermiddag och lyssna lite igen tror jag. smile

Sluta lipa över mullret, det SKA låta ur dem! smile
MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Konka Nattarbetare
14 mars 2008 · 173 Inlägg
Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
4 december 2011 · 219 Inlägg

JapMax skrev:
hej o hå..

Jag tillhör kategorin människor som tycker att lastbilar med grova avgasrör och en stor V8 diesel är ganska fränt.. men inte på natten! tongue

Hur mkt låter de igentligen i hytten på en sån där, jag bor nämligen på 3 våningen på genomfarten i Motala o nyss åkte de förbi en lastbil som vråla så rutorna skaka ..på 3 våningen.

Vet igentligen inte vad jag vill få ut ur de här tongue Men är de inte olidligt att åka med de där ljudet?

Lång sidepipe är för Kärringar, röret skall sluta precis under rutan på förardörren o de ska slå i öronen om rutan är nere, då är de lagom! O jo de kan låta ordentligt inne i hytten, de beror helt på hur skadad man är för att orka med ljudet då de knappt går att prata i telefon;) Jag hör till dom som aldrig tröttnar på en Diesel 8:a som vrålar

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19344/19344-e08a4345d271fe4682dc71df5646632d.jpg

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
Hool
4 december 2011 · 1 067 Inlägg

JapMax skrev:
hej o hå..

Jag tillhör kategorin människor som tycker att lastbilar med grova avgasrör och en stor V8 diesel är ganska fränt.. men inte på natten! tongue

Hur mkt låter de igentligen i hytten på en sån där, jag bor nämligen på 3 våningen på genomfarten i Motala o nyss åkte de förbi en lastbil som vråla så rutorna skaka ..på 3 våningen.

Vet igentligen inte vad jag vill få ut ur de här tongue Men är de inte olidligt att åka med de där ljudet?

if it's too loud you're too old lol

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang