[STULEN] Svart R-Vinge

Frosted
15 september 2007 · 1 878 Inlägg

Hej Inatt nånstans runt 02:30 blev min vinge stulen i Dals-Ed. för fjärde gången! jag blir så jävla förbannad på dessa jävla ungar som åker runt. det var antagligen en 940/740 som snodde vingen i ed!
Vingen är helt svart och har en röd grundfärg som syns ute i kanterna. och det finns repor på den så jag har fotat ocj kommer lätt att känna igen den om den dyker upp!

håll utkik om ni får nåt erbjudande!

Senast redigerat av Frozen1985 (15 september 2007)

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
940R
15 september 2007 · 1 567 Inlägg

Förstår din ilska har själv vart bestulen på min...Skall ha koll på blocket m.m

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
amsc Avstängd
15 september 2007 · 57 Inlägg

Man borde sätta ut en fälla ställa ut en bil med lite gott gott på och parkera den på utsatt ställe, sen är det bara att sitta och vänta med hagelbössan big_smile

För dom som gillar Amerikanska muskebilar www.<nånsida>.se
arpus GOES wild
15 september 2007 · 325 Inlägg

amsc skrev:
Man borde sätta ut en fälla ställa ut en bil med lite gott gott på och parkera den på utsatt ställe, sen är det bara att sitta och vänta med hagelbössan big_smile

Kan man ju tycka ibland - om folk som inte kan skilja på ditt och mitt. Ett tips är väl att limma fast vingen med rutlim - så har dom något att göra sen!

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids
Frosted
15 september 2007 · 1 878 Inlägg

nu till nästa vinge kommer det att sitta Rakblad under vingen! så då jävlar i helvete. dom hade tilloch med lyckats att repa nästintill hela bagage luckan med nån jävla skruvmejsel eller kofot.
blir så trött på dessa jävla ungar som inte har nåt bättre för sig. vi som arbetar och försöker få bilarna fina det är alltid vi som får ta smällen!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
15 september 2007 · 1 098 Inlägg

Jag håller kollen i Bäckefors med omnejd.. å ser om ja hör nått..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Woogensea Volvoturbo For Life
15 september 2007 · 366 Inlägg

Hmm....Har hört det, det ska visst va rätt lätt att plocka R-vingarna? Hur fan sitter dom fast egentligen? Har inte kollat så noga på min.....

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
offarn Blästrare LITAB LACK
15 september 2007 · 325 Inlägg

inte ens nån ide att ha R-vinge på bilen för man får ju inte ha kvar dom.....!!
gör som jag....sälj den innan den hinner bli stulen....!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
Seat ibiza (2003)
offarn Blästrare LITAB LACK
15 september 2007 · 325 Inlägg

Woogensea skrev:
Hmm....Har hört det, det ska visst va rätt lätt att plocka R-vingarna? Hur fan sitter dom fast egentligen? Har inte kollat så noga på min.....

sitter bara med små fästenn i ytterkant på vingen....!! bara å rycka......så ett råd...dra en vajer igenom vingen..och spänn upp med vajer lås....!!

så får dom lite å kämpa med iallafall....!!

Senast redigerat av offarn (15 september 2007)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
Seat ibiza (2003)
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
Woogensea Volvoturbo For Life
15 september 2007 · 366 Inlägg

offarn skrev:

Woogensea skrev:
Hmm....Har hört det, det ska visst va rätt lätt att plocka R-vingarna? Hur fan sitter dom fast egentligen? Har inte kollat så noga på min.....

sitter bara med små fästenn i ytterkant på vingen....!! bara å rycka......så ett råd...dra en vajer igenom vingen..och spänn upp med vajer lås....!!

Inga skruvar eller lim?!

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
offarn Blästrare LITAB LACK
15 september 2007 · 325 Inlägg

Woogensea skrev:

offarn skrev:

Woogensea skrev:
Hmm....Har hört det, det ska visst va rätt lätt att plocka R-vingarna? Hur fan sitter dom fast egentligen? Har inte kollat så noga på min.....

sitter bara med små fästenn i ytterkant på vingen....!! bara å rycka......så ett råd...dra en vajer igenom vingen..och spänn upp med vajer lås....!!

Inga skruvar eller lim?!

ev att det sitter lite dubbelhäftande tejp under mitten klacken....

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
Seat ibiza (2003)
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
Woogensea Volvoturbo For Life
15 september 2007 · 366 Inlägg

satan me.....bäst å sätta sej på pass me hagglahoran då....

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
offarn Blästrare LITAB LACK
15 september 2007 · 325 Inlägg

hehe.....tycker ja allt att du skall göra...!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
Seat ibiza (2003)
Frosted
15 september 2007 · 1 878 Inlägg

blir trött på det. eftersom det är fjärde vingen som åker oxå. men ska iväg och hämta en ny om 2veckor på volvo. och ska höra om de har nårra special fästen eller liknande till dessa vingar. annars får jag väl ta och borra och skruva fast vingen. så man slipper detta problem! kanske ta och lägga 4st svetsloppor på vardera fästen? nån som har provat?

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Bamse940Ltt
16 september 2007 ·

volvo har inga andra fästen än dom som man får med i monteringsatsen.. .det du kan göra är att limma vingen med tex volvos kraftlim eller ngt annat lim som är lite mjukt när det härdat... då kommer vingen gå i bitar när ngn försöker rycka den..


hellre det än att ngn kan använda den..

håller ögonen öppna

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
16 september 2007 · 1 098 Inlägg

Borde det inte gå att skruva fast vingen på något vis?? tycker nån här inne borde ha kommit på nått bra sätt.. För de ä ju fler än en person som blitt av med en här inne...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Bamse940Ltt
16 september 2007 ·

kan ju gå om man borrar hål o sätter i ngn form av expanter skruv...

Ludds
16 september 2007 · 329 Inlägg

Den här disskusionen har ju vart uppe grymt många gånger här, och på diversse volvo forum.   ALDRIG kommer man fram till något bra svar, för OM man så har PL400 och BULT under hela vingen, kommer dem försöka ..  Ställa sig på huven med en kofot eller ngt i den stilen..  OH andra sidan får dem vell jobba mycket mer, men synd om dem får spelet och går loss på hela bilen ist...

mvh ludde  (Som "bara" blivit av med 1 R-vinge)

Frosted
18 september 2007 · 1 878 Inlägg

Ny Vinge inhandlad! big_smile
har (troligen  kommit på ett knep hur jag ska sätta på vingen så den sitter) värsta är väl att får de inte vingen så slår de sönder bilen istället. avundsjuka finns det gott om i sverige. FÖR FAN SVERIGE SKÄRP TILL ER!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Bobo
20 september 2007 ·

Har en kollega som blev av med två vingar (han monterade aldrig den tredje), den andra vingen monterade han på något sätt så den satt sjukt bra, detta resulterade i att bakluckan blev ännu mera förstörd och det satt delar av vingen kvar, enda som var bra iofs var att tjuvarna aldrig fick någon vinge men skadorna och kostnaden blev det samma (mer för försäkringsbolaget dock)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang