4411
Sök

Vad krävs för att bli bilförsäljare?

V-Power
1 186 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Hejsan!

Jag undrar lite vad dem vill att man ska ha gått för utbildning om man vill bli bilförsäljare? Sen undrar jag om det är någon som vet ungefär vad deras lön ligger på? Jag vet att dem har en låg grundlön och får tillägg på så mycket som dem säljer, men hur mycket hamnar det på totalt för en normal bilförsäljare?

Tack på förhand/ Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

820 Inlägg
17 september 2007
Det krävs en ren kavaj, en bil man inte behöver, en kund samt ett sliskigt Leende och bra övertalningsförmåga wink

skämt åsido så har jag ingen aning om svaret på en enda av dina frågor neutral

V-Power
1 186 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
wh0re skrev:
Det krävs en ren kavaj, en bil man inte behöver, en kund samt ett sliskigt Leende och bra övertalningsförmåga wink

skämt åsido så har jag ingen aning om svaret på en enda av dina frågor neutral

Hahahaha!! Jag fixar nog kavajen du big_smile haha

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Avstängd
57 Inlägg
17 september 2007
Tror det är som säljare rent allmänt, lätt att ta folk, duktig på att prata om varan och för varan man säljer

För dom som gillar Amerikanska muskebilar www.<nånsida>.se

Smålänning
7 887 Inlägg
17 september 2007
Har HÖRT att dom gärna ser att man är utbildad i bl.a ekonomi. Bilar behöver man inte kunna nått om egentligen...

Sen ska man vara bra på att ljuga wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

V-Power
1 186 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Så dem är inte direkt ute efter en utbildning. Man ska ha jobbat som säljare på något sätt innan kanske och vara bra på att snacka. Och några ekonomiska kurser är inte fel att ha. Ok tack så mycket för svaren finns det någon mer som vet något om det? smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

OEM <3
6 957 Inlägg
17 september 2007
Prata med lite med en försäljare här hemma om de,
Fördel om du gott en linje med inriktning ekonomi (typ handelsprogrammet)
Kunna ha kunskap om bilen å dess funktioner,
men framförallt, kunna ta folk, allt från gaskåta 18 åringar till 85 åriga dövgubbar tongue

Sen om du har en ren å fin skjorta dagligen, gärna märkeskläder så e de nog
inte fel de heller wink

Mvh

OEM <3

346 Inlägg
17 september 2007
ja de har rätt låg grundlön. Sedan får det någon summa per såld bil.  Varierar självfallet per bolag. De brukar vilja att du ska ha någon sälj erfarenhet.  Nybils försäljning får du en hel del utbildning så du vet hur du ska beställa bilar i deras egna program.

V-Power
1 186 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Tack för era svar!

Ja alla säger att dem har rätt låg grundlön men sen o andra sidan så försvinner min dyraste utgift, bilen, eftersom man får en tjänstebil.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

OEM <3
6 957 Inlägg
17 september 2007
Konbanan skrev:
Tack för era svar!

Ja alla säger att dem har rätt låg grundlön men sen o andra sidan så försvinner min dyraste utgift, bilen, eftersom man får en tjänstebil.

Som du evuntuellt måste pröjsa för annars får du bara åka till och från jobbet!

OEM <3

V-Power
1 186 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Bjork skrev:
Konbanan skrev:
Tack för era svar!

Som du evuntuellt måste pröjsa för annars får du bara åka till och från jobbet!

Vad jag har HÖRT så finns det ett förmånsvärde på en bil och det värdet lägger man till på sin lön och det som kostar extra är att man får skatta mer eftersom att man tjänar mer. Och då får dem använda dem privat men dem måste låna ut bilen till kunder som ska köpa en helt ny bil men vill provköra en exakt likadan.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Eliminator
1 441 Inlägg
17 september 2007
Det är bar att gå in på skatteverket och klicka i vilken bil du skall ha så får du förmånsbeloppet och din kostnad.

Krävs ingen formel utbildning för att sälja bilar,, bara ett dj-a munläder och dåligt minne,,,,,

//Tommy.
Senast redigerat av Sokrates (17 september 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Sök