3293
Sök

Macks: (Mazda 323 **RWD** '79 a 9400 mil) [..bilen med själ..]*..Han lever!..*

Räddningen från en säker död på skroten. En gång i tiden Farfars gamla Mazda 323 från 79 skall få en ny chans i livet. Frågan är om den tar chansen..det återstår att se. Inte världens snabbaste eller mest uppdatera tråd men jag... Visa mer

Forummoderator
577 546 Visningar
Uppdaterades senast 17 september 2024
3 151 Inlägg
30 juni 2012
Ha, han har ju en fin 240 också - när det krisar! Så det går ingen brist på färdmedel här inte...

Forummoderator
26 547 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Ha, han har ju en fin 240 också - när det krisar! Så det går ingen brist på färdmedel här inte...

..eller projekt att pyssla med för den delen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 712 Inlägg
30 juni 2012
Det är ju bara positivt? wink
då vet du ju att helgerna oftast är räddade? smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

3 151 Inlägg
30 juni 2012
Mack skrev:
Mervolic skrev:

Haha, så kan man ju se på saken också. Men varför har du den inte uppe på Garaget?? yikes

Forummoderator
26 547 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
amoreex skrev:

Haha, jo det är sant. Får jag mot förmodan lite att göra så vet jag ju vart jag kan vända mig.
För övrigt..helg för många är ju två dagar. Jag har ju bara en dag då det är helg, i och med att jag jobbar alla lördagar..

Forummoderator
26 547 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Mack skrev:
Mervolic skrev:

Haha, så kan man ju se på saken också. Men varför har du den inte uppe på Garaget?? yikes

Vilken har jag inte uppe på Garaget..?

3 151 Inlägg
30 juni 2012
Mack skrev:
Mervolic skrev:
Mack skrev:

Vilken har jag inte uppe på Garaget..?

Oj.. "Den" skulle givetvis vara Mazdan! Blev lite fel där...haha!

2 712 Inlägg
30 juni 2012
Mack skrev:
amoreex skrev:

Haha, jo det är sant. Får jag mot förmodan lite att göra så vet jag ju vart jag kan vända mig.
För övrigt..helg för många är ju två dagar. Jag har ju bara en dag då det är helg, i och med att jag jobbar alla lördagar..

Jo det är ju sant.. när jag går i skolan på största delen av året är det 2 dagar ledigt.. nu när man jobbar skift är de jobb ibland på helgen och ibland ledigt.. men eftersom det är 4 skift är jag alltid ledig lördag eftermiddag och söndag förmiddag smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Mervolic Haha ja..fyy på dig! För mig är Mazdan en han..inte "den" eller "det"..hahah.. Men ja. Han är inte upplagd därför att han helt enkelt inte är godkänd enligt Garagets regler just nu. Hade han uppe förut men blev förmodligen anmäld av någon, och efter en diskussion med Chrizz om det hela så bestämde vi att han skulle få komma upp igen när han är i bättre skick.
Man får se det som en..ja. Morot helt enkelt.

amoreex Se där, jo men det funkar ju det också. Det är som ganska segt att jobba sex nätter i veckan, vecka in och vecka ut. Plus att lönen inte räcker så långt som man egentligen vill. Det är därför allt tar sån tid och folk förmodligen lessnar på att "ingenting" händer.

Hm...man kanske skall starta en fond..? Hahaha..

2 712 Inlägg
30 juni 2012
Mack skrev:
amoreex Se där, jo men det funkar ju det också. Det är som ganska segt att jobba sex nätter i veckan, vecka in och vecka ut. Plus att lönen inte räcker så långt som man egentligen vill. Det är därför allt tar sån tid och folk förmodligen lessnar på att "ingenting" händer.

Antar du kör tidning på nätterna då? smile

Gjorde morsan med förr.. då kör du väl bara mellan 3 tiden på natten fram tills kl 06 typ? smile

Du har ju hela dagen fri dock? wink

3 151 Inlägg
30 juni 2012
Ja, just det. Tänkte inte på reglerna nu. tongue

Lönen räcker aldrig så långt som man vill, oavsett vad för inkomst man har! wink

Du har ju ändå 59 följare i denna tråden, så jag tror inte folk tröttnar i första laget. Dock väldigt få som skriver, som vanligt...haha.

Forummoderator
26 547 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
amoreex skrev:
Mack skrev:

Antar du kör tidning på nätterna då? smile

Gjorde morsan med förr.. då kör du väl bara mellan 3 tiden på natten fram tills kl 06 typ? smile

Du har ju hela dagen fri dock? wink

Tidningar it is, japp. Och ja, det är bara tre och en halv timmes jobb, men man sover ju alltid för länge på dagarna och sen har man inte orken att göra nåt. Men..nu när man har haft semester så har man förhoppningsvis laddat batterierna tillräckligt - OCH gjort tillräckligt på Mazdan - för att det ska vara en morot att fortsätta kämpa!

2 712 Inlägg
30 juni 2012
Tycker det är mest ni 2 och jag skriver lite då och då också? wink

Men självklart ska ju Mack som är grundaren skriva en hel del wink

Och du Mervolic gissar jag är en IRL kompis till Mack eller något? smile

3 151 Inlägg
30 juni 2012
amoreex skrev:
Tycker det är mest ni 2 och jag skriver lite då och då också? wink

Men självklart ska ju Mack som är grundaren skriva en hel del wink

Och du Mervolic gissar jag är en IRL kompis till Mack eller något? smile

Japp, jag känner honom IRL.

2 712 Inlägg
30 juni 2012
Bara kämpa på!
det  blir väl ett så kallat långtidsprojekt? big_smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:

Lönen räcker aldrig så långt som man vill, oavsett vad för inkomst man har! wink

Du har ju ändå 59 följare i denna tråden, så jag tror inte folk tröttnar i första laget. Dock väldigt få som skriver, som vanligt...haha.

59 följare och ett par stycken trogna som skriver - välkommen till Garaget..haha..

Nej men..seriöst talat. Du och jag har haft diskussionen om detta faktiskt. Och du vet hur jag tänker. Personligen hade det inte spelat nån roll om det hade varit 100 följare eller 0. Jag skriver för att det är kul, för att minnas vad jag har gjort och eventuellt om det är något problem eller liknande - få ett gensvar av någon som råkar veta lösningen på problemet, här på Garaget.

Sen är det bara kul med kommentarer i övrigt, oavsett om de är positiva eller negativa förstås. Jag kan ta negativ kritik också. Fan..jag är inte världsbäst på det här. Jag lär mig för varje sak jag gör..och förhoppningsvis gör jag det inte så galet att det inte går att återställa..

3 151 Inlägg
30 juni 2012
Mack skrev:
Mervolic skrev:

59 följare och ett par stycken trogna som skriver - välkommen till Garaget..haha..

Nej men..seriöst talat. Du och jag har haft diskussionen om detta faktiskt. Och du vet hur jag tänker. Personligen hade det inte spelat nån roll om det hade varit 100 följare eller 0. Jag skriver för att det är kul, för att minnas vad jag har gjort och eventuellt om det är något problem eller liknande - få ett gensvar av någon som råkar veta lösningen på problemet, här på Garaget.

Sen är det bara kul med kommentarer i övrigt, oavsett om de är positiva eller negativa förstås. Jag kan ta negativ kritik också. Fan..jag är inte världsbäst på det här. Jag lär mig för varje sak jag gör..och förhoppningsvis gör jag det inte så galet att det inte går att återställa..

Jo, jag vet att du tänker så. smile Själv tycker jag att det är roligt med respons, så jag försöker kommentera så flitigt jag kan i de trådar jag följer. Tråkigt bara att fler inte tänker likadant, för det är ju trots allt en liten spark i baken om man vet att folk följer och uppskattar det man gör.

Men, det är som du säger - en bonus!

2 712 Inlägg
30 juni 2012
Mack skrev:
Mervolic skrev:

Säger ungefär samma sak.. Antalet följare spelar ingen roll. jag har 5 stycken på min tråd. dock har den bara varit uppe i 5 dagar..

Men man skriver väl ändå för sin egen skull för att man skall kunna gå tillbaka och se vad man lyckats göra med sina bara händer? smile

Och kommentarer är alltid kul!

Ingen är världsmästare och jag tycker du gör ett suveränt jobb med tanke på att du håller på med 2 bilar samtidigt! smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
amoreex Och självklart är det uppskattat att du också skriver, såklart! Det är jättekul att få kommentarer och funderingar från andra. Det vore inte första gången nån annan kommer på en smartare lösning på något som jag har grunnat på, så allt är välkommet, hur vridet det än må låta.

Och japp, det är ett så kallat långtidsprojekt. Hur länge har jag hållt på hittills förresten? Isch..vågar inte ens kolla upp saken. Skapade ju inte projektet på direkten heller har jag för mig..
Men ja. Det får ta den tid det tar helt enkelt. Han är värd det, känns det som.

Mervolic Yes, vi känner varandra. We go long way back..flera..eh..veckor..haha..

3 151 Inlägg
30 juni 2012
Jodå. Jag har ju följt din tråd sedan 2010 någon gång....haha.

Sök