3357
Sök

Macks: (Mazda 323 **RWD** '79 a 9400 mil) [..bilen med själ..]*..Han lever!..*

Räddningen från en säker död på skroten. En gång i tiden Farfars gamla Mazda 323 från 79 skall få en ny chans i livet. Frågan är om den tar chansen..det återstår att se. Inte världens snabbaste eller mest uppdatera tråd men jag... Visa mer

Forummoderator
577 515 Visningar
Uppdaterades senast 17 september 2024
3 151 Inlägg
14 juli 2012
Du får rulla förbi här och visa upp Mazdan sedan, den vill jag se när nya färgen ligger på! Kommer bli så bra! smile

Forummoderator
26 546 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Du får rulla förbi här och visa upp Mazdan sedan, den vill jag se när nya färgen ligger på! Kommer bli så bra! smile

Jo jag får göra det, hehe.
Det roliga med färgen är just hur otroligt lysande den är. Som orangea reflexvästar nästan, men mer åt det röda hållet. Kommer bli riktigt skoj när lacken väl är på, och kan knappt bärga mig att börja montera ihop han igen!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 200 Inlägg
15 juli 2012
Var med och valde ut kulören på jobbet med Marcus, och måste säga att det blev bra jäkla nära originalfärgen. Blir nog kanon detta! smile

Forummoderator
26 546 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Stackarn skrev:
Var med och valde ut kulören på jobbet med Marcus, och måste säga att det blev bra jäkla nära originalfärgen. Blir nog kanon detta! smile

Ah, se där!
Jo jag höll ju på att smälla av först av besvikelse när man tittade på locket, för i den där halvt genomskinliga pluppen så såg ju färgen alldeles matt ut.
Men ja, lyfte man på det stora locket, så blev man i stället väldigt positivt överraskad.

672 Inlägg
15 juli 2012
Väntar med spänning att du ska börja lacka..... smile

"Väx inte upp! det är en fälla"

Forummoderator
26 546 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Power-krille skrev:
Väntar med spänning att du ska börja lacka..... smile

Ska dock inte ta åt mig äran för lackningsjobbet, men ska i alla fall se om jag kan prova att lacka någonting, när vi väl sätter igång, hehe.

Trucker
1 220 Inlägg
15 juli 2012
spännande! inte länge kvar nu innan lacken kommer på! är ju nästan krav på live update när väl den dan kommer

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 546 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
spännande! inte länge kvar nu innan lacken kommer på! är ju nästan krav på live update när väl den dan kommer

Klart det kommer uppdateringar så fort det har hänt nåt.
Så fort man har varit där så har man lika snabbt åkt hem och satt sig och uppdaterat här, haha.

Forummoderator
26 546 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Update!

120717

Blev inte mycket gjort idag om ärligheten ska fram. Kanske jag var lite grinig, så egentligen känns det som att man kanske skall be om ursäkt men..aja. Jag är förkyld..avskyr att vara förkyld..och att då samtidigt vilja så mycket men måste ha hjälp till det..då blir jag grinig.
Hursomhelst.
Läppen bak på karossen - eller vad man nu ska kalla den för - blev nerslipad, samt att i stort sett hela bakänden fick sig en övergång då jag hade missat på en del ställen med maskin och för hand.

Förresten. Vissa ser ju Jesus och allt vad det är i trädstammar, eldsflammor och överallt där det kan bildas nåt som över huvudtaget kan efterlikna en sorts bild..

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-8cefc32980c03e1b174705b319e12003.jpg
[Taget 120717]*..se där Björn..ett par ögon, en näsa och en smal och lång mun..ett ansikte!*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-57ac10985bf995fd4c7995a272bdcc1c.jpg
[Taget 120717]*..blev även lite spacklat på ett ställe jag inte ens lade märke till att där behövdes spackel..tur andra har ögonen med sig..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-a16e1aaa6189fbb9d06f93fcbc9b612e.jpg
[Taget 120717]*..och även här blev det lite bättring. Och det visste jag ju om men tyckte att det dög..men det tyckte inte lackeraren Larse..*

Allt för idag.

3 151 Inlägg
17 juli 2012
Många bäckar små, även små framsteg är framsteg! Tycker då att du fick en hel del vettigt gjort, trots förkylningen.

Krya på dig! smile

Forummoderator
26 546 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Många bäckar små, även små framsteg är framsteg! Tycker då att du fick en hel del vettigt gjort, trots förkylningen.

Krya på dig! smile

Jajo, det är sant. Blev ju även lite "planering", samt vetskapen om att vi numer har ett tidsspann då vi måste vara klara med denna - vilket är ungefär inom två veckor.
Så..för första gången i projektets historia så har man en tidsfrist..

3 151 Inlägg
17 juli 2012
Mack skrev:
Mervolic skrev:

Krya på dig! smile

Jajo, det är sant. Blev ju även lite "planering", samt vetskapen om att vi numer har ett tidsspann då vi måste vara klara med denna - vilket är ungefär inom två veckor.

Det ska nog gå bra det också, och med den här farten så är det ju lugnt. Men vad fick er att sätta denna tidsbegränsning då, om man får fråga?

Forummoderator
26 546 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Mack skrev:
Mervolic skrev:

Krya på dig! smile

Det ska nog gå bra det också, och med den här farten så är det ju lugnt. Men vad fick er att sätta denna tidsbegränsning då, om man får fråga?

Jo det ska nog gå bra. Vi är ju i stort sett klar inför lackeringen så.
Anledningen till tidsfristen är att Larse skall flytta till Norge och åker om två veckor, så efter det blir det vääldigt svårt att få någonting gjort, haha..

Trucker
1 220 Inlägg
17 juli 2012
haha du visste att jag skulle se det tongue.

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 546 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
haha du visste att jag skulle se det tongue.

Självklart, haha.

3 151 Inlägg
17 juli 2012
Mack skrev:
Mervolic skrev:
Mack skrev:

Anledningen till tidsfristen är att Larse skall flytta till Norge och åker om två veckor, så efter det blir det vääldigt svårt att få någonting gjort, haha..

Ah, på så vis. Då får man väl hoppas att det blir klart tills dess då. smile

Forummoderator
26 546 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Mack skrev:
Mervolic skrev:

Ah, på så vis. Då får man väl hoppas att det blir klart tills dess då. smile

Jodå, det kommer nog att vara klart innan dess.
Kommer bara kännas..väldigt konstigt tror jag..

Forummoderator
26 546 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
Update!

120718

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-989e5018c236496c0dd412b1197fde77.jpg
[Taget 120718]*..och så var tanklocket slipat och i stort sett klart för lack..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-89252a9b9576b0c0313a0826bc16799d.jpg
[Taget 120718]*..maskerat under huven. Vore ju lite synd om hela motorutrymmet blev prickigt..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-f9c7fd763652c90d255f72d4c63a3db0.jpg
[Taget 120718]*..och så var plåten framför framrutan nedslipad och även den i stort sett redo för lack. Vad heter den förresten? Torpedplåt..? Aja..den framför framrutan i alla fall..*

Blev även maskerat i hålen till baklyktorna, samt bättring av slipningen på bakstammen och taket. Hur mycket man än tar så verkar det likt förbannat vara nåt kvar nånstans..men det är bara att bita ihop och ta ställe efter ställe, tills man inte ser någon mer stans där det är missat.

I morgon blir det inhandlat mer slippapper och maskeringstejp. Dels en egen rulle, men också en till Niklas, vars rulle jag fick låna och dessvärre öjde upp..

Skall dessutom - eventuellt - köpa mig en momentnyckel, då jag länge har velat haft en och känner att nu är det förmodligen bäst tid att köpa en, för det är mycket som skall dras med moment!

Fattig student
1 282 Inlägg
18 juli 2012
Nu börjar det dra ihop sig.. Följt hela projektet så det ska bli kul att se den klar smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Forummoderator
26 546 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
Tiger1978 skrev:
Nu börjar det dra ihop sig.. Följt hela projektet så det ska bli kul att se den klar smile

Kul att du följer!
Jo, det är nära nu. Så nära att man nästan kan ta på det.

Sök