Update!120720
Idag blev det väl en sån där..konstig dag. Motivationen var inte riktigt på topp. Jag vet att jag vill bli klar, och jag vet att det börjar bli ganska ont om tid - även om en vecka låter som ganska länge - men motivationen var lite avdomnad.
Gav mig på att slipa ner spacklet som Larse hade dragit på, dels på huven och sedan ett par småfläckar här och där, men också på nederdelen av bakskärmen samt vid dörren på andra sidan.
Måste säga att det gick bättre idag än igår i alla fall.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-27d424bf8887a1bc194fa11798ae55ee.jpg]()
[Taget 120720]*..och så blev det med bakskärmen, efter en himla massa slipande och svärande..*
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-85c625e2163751e8329be313ac1d424c.jpg]()
[Taget 120720]*..och så ser det ut på andra sidan. Lent och fint som en babyrumpa!*
Sen lade jag mig under dörrarna och fick ångest för den begynnande rosten där. Letade fram kabelvinda, borrmaskin och en trissa - trissa som jag för övrigt fick låna från Niklas då jag inte hittade nån annan, tack ska du ha - och fick faktiskt bort det mesta.
Ganska otroligt egentligen - att där mest bara var ytrost - med tanke på att det är under dörrarna dessa bilar är kända för att rosta mest, i alla fall enligt vad jag har hört och sett med egna ögon då jag har ägt ett antal vid det här laget..
Sen..blev inte så himla mycket mer gjort. Ringde lite samtal, så det ser ut som att jag skall handla lite underredsmassa som är överlackningsbar, så att det blir gjort som från fabrik nedtill på bilen. Ringde dessutom till en god vän som heter Johan, och ställde tydligen helt fel frågor enligt Larse..men det var trevligt att prata med honom i alla fall..
Men ja. Ursäkta om jag säger det men
faaaaaan vad less jag är på att slipa nu. Hade Larse kommit dit till garaget idag och lagt på en klick till med spackel så hade jag stuckit kniven i honom eller något.
Men jag vet att du bara vill väl. Du vill ha ett skitbra resultat och han ska bli fin, men..bilen är gammal. Den har sina bucklor och det är charmigt..
Snälla, kan vi lacka snart..? (känner mig som den största grinpellen i världen just nu)