23 juli 2012
Trådstartare
Update!
120723
"Jahaja", är ett ord som passar in just nu. Jahaja.
Blev ju inget skruvande i helgen. Dels så har man ju ett liv utanför Mazdan också, och dels så behövdes det att kureras det sista när det gällde förkylningen. Blev en hel del sömn, vilket var välbekomligt.
Nåväl. Hade dock tänkt planera lite, så ringde Larse under söndagen - eller egentligen på lördagen redan men då var det enda jag hörde ett kluckande, som om personen befann sig på en båt - så jag ringde på riktigt på söndagen i stället. Inget svar.
Ringde igen..och igen..och ja..ett par tjugotal gånger till. Inget svar.
Men vi hade ju pratat innan om att jag skulle köpa överlackningsbar underredsmassa så idag, måndag, införskaffade jag det på vägen till garaget - bara för att finna det igenbommat, och Mazdan stående utomhus.
Ringde igen..inget svar. Ringde..ett tjugotal gånger till utifall att han kanske inte hörde telefonen eller vad som helst. Man vet ju aldrig - men inget svar.
Var där i..runt en och en halv timme, plus eller minus. Men ingen dök upp.
Väl hemma igen så fick jag numret till Kalle, en schysst kille som också hyr det där garaget. Vi pratades vid, mest därför att jag ville berätta om läget och att jag hoppades att jag inte var allt för mycket i vägen under tiden som man var där.
Blev beslutat sen att vi skulle åka dit båda två och kolla läget, för utomhus kunde ju inte Mazdan stå, för då skulle ju allt jobb vara förstört.
Väl där så var det inga problem att komma in, eftersom Larse hade forcerat dörren uppenbarligen. Dock stod det en annan bil där, som vi beslutade att rulla ut. På med hjulen och sen ut. Tillsammans med några fler på besök så puttade vi sedan in Mazdan, längst in, snyggt och prydligt.
Sedan blev det lite detektivarbete.
Jag har ju lite vänner och kontakter, och tidigare under dagen - när jag var där i Brunflo tidigare och väntade på att nåt skulle ske - så ringde jag redan då och undersökte om där fanns nån som kunde hjälpa mig.
Och tur som var så nappade en som heter Johan. En som jobbar som lackerare, och jag känt sen urminnes tider.
Perfekt!
Så. Eventuellt så kunde han ta emot bilen, på sitt jobb, på onsdag den här veckan, för att börja grunda och lägga den nya lacken..
And the story keeps on going..
OBS: Jag pekar inga fingrar här. Tydligen har jag gjort nåt oerhört ohyggligt dumt, så pass att Larse den vänliga själen inte längre ville ådta sig jobbet att lacka bilen, och jag dömer honom inte för vad han har gjort.
Han har säkert sina anledningar..vad dom nu är. Men hursomhelst.
Tack för hjälpen så här långt!
Senast redigerat av Mack (23 juli 2012)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.