Update!120817
Blir en liten uppdatering här också. Skrev i tråden om V70:in att jag var förbi och handlade grejer till den. Blev även lite till Mazdan. Blev lite ny svart färg - helmatt - samt vit - halvmatt om jag minns rätt nu - vilket den senare har jag tänkt använda till att fräscha upp till exempel texten till luftburken, i och med att jag ska lacka om den framöver.
Dock blev det inte så mycket gjort med Mazdan i och med att jag dels väntar på framskärmen så att man kan på allvar börja plocka ihop framänden, men också för att jag för ovanlighetens skull prioriterade V70:in.
Men hursomhelst. Emblemet satt ditklämt med två pinnar och sedan fastlåsta med lite lim på baksidan. Därför var det enkelt att plocka bort det. Sedan satte jag mig ner och slipade ner den grill jag hade som tilltänkt till denna bil. Originalet var i och för sig fungerade också, men den hade en trasig list runt om, så i stället blir det en likadan, men från en av reservdelsbilarna jag en gång har ägt, vilken det nu var i ordningen..
Väl nedslipad så blev den grundad.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-84f2532abdf977082ef2cec690fed2dd.jpg]()
[Taget 120817]*..nedslipad och grundad grill..*
Blir det sen som planerat så kommer jag att lacka den yttre ramen på grillen grå, och sedan blir emblemet vitt med kromade kanter, såsom det är original.
Grillen fick sen ett par jämna lager med svart på sig också, men i och med att V70:in skulle jävlas så glömde jag bort att fotografera detta.
I slutskedet, innan monteringen av grillen, skall jag nog även klarlacka hela kalaset, så att den håller sig fräsch länge.
Men det blir en helt annan dag..