2545
Sök

Fel sorts lampa? :S -Snabba svar tack-

1 237 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
Hej!

Köpte idag nya lampor till bilen (själva knopparna alltså), tänkte inte alls på att det tydligen är olika sorter från bil till bil, anyway köpte "philips nightguide 3-in-1 Safety lamppaket, vilket gör att ljuset blir vit/blåaktigt. Men när jag skulle byta ut mot den gamla, så såg den helt annorlunda ut .. den gamla hade endast en "kontakt" då den nya har två, samt att den gamla är mindre och smalare..

man ska väl inte lägga denna lampa på helljuset eller? :S anyway här är en bild på de jag köpte, tänkte ifall nån vet om jag har köpt fel eller om det ska kopplas på något annat sätt

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/lamphelvete.JPG

TACKSAM FÖR SNABBA SVAR, är lite sad
Senast redigerat av liquisole (18 september 2007)

Thorssa
18 september 2007
Om du går in på Philips hemsida så har du en lampguide där du kan se vilken sorts lampa du ska ha till din bil, H1, H4 osv. Det där ser ut att vara en H7.

1 237 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
Thorssa skrev:
Om du går in på Philips hemsida så har du en lampguide där du kan se vilken sorts lampa du ska ha till din bil, H1, H4 osv. Det där ser ut att vara en H7.

jofan nu när du säger det, H1 skall jag ha.. köpte H7.. bra att dom i butiken sade det.. då var de ut o såg på bilen osv hmm får dra dit imorn o klaga och beställa ny.

1 237 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
vad tycker ni jag kan ska köpa? denna som jag had eköpt nu (fast rätt tongue) eller bluevision (vilket påstås påminna om xenon) skulle vara nice med xenon , men vet nån om det ens är blåaktigt eller endast bullshit? tongue

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
18 september 2007
vill du ha så att det liknar riktigt xenon så gå in på www.nordicxenon.se
blir riktigt likt xenon med deras lampor

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
18 september 2007
Dom som kallas bluevision blir inte riktigt som xenon men blir helt klart vitare än vanliga standardlampor, dom som ger mest xenon look ger ofta sämre ljus i övrigt så kolla upp det innan du köper om bra ljus är viktigare än stylingfaktorn.

- Time Attack -

1 237 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
dieselknackare skrev:
vill du ha så att det liknar riktigt xenon så gå in på www.nordicxenon.se
blir riktigt likt xenon med deras lampor

kan inte beställa därifrån, bor i Finland tongue men thx anyway... är nog mellan de två jag sade som gäller tongue vilket tror ni ger coolare sken? hatar det vanliga gula hmm

Sök