4004
Sök

hur mkt högre spelar sonic 15 vs sonic 10???

1 058 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Det går fint att komma hit och mäta så kan vi titta på vad som går att optimera.
För det kommer att spela betydligt mer med en 15" om den utnyttjas väl.
// Tommy

jag ska eventuellt sälja 10"aren och kommer då att köpa en 15. kommer bort till bertilsson då täntke jag. är ju trots allt bara 3 mils väg dit. vad tar ni för en mätning??

PoLoud =D

tokfrans
982 Inlägg
21 september 2007
jo med 800rms kommer det spela fint.. jo jag hade väl både 1 och 2 sinus 3000 på mina och enkla.. hit å dit.. : D

1 058 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
jag vet inte om det blir en sonic 15 eller dubbla black bass 12or istället?? vilket tror ni spelar bäst och högst?? jag är inte ute efter ett finlir utan vill ha ett sytem som öser på bas i mängder!

PoLoud =D

tokfrans
982 Inlägg
25 september 2007
sonic 15 smile tror då jag

tokfrans
982 Inlägg
25 september 2007
man behöver ingen jackhammer för att ösa bas..

använder 1st sonic 15 just nu i min bil... matar den med under 1kw.. en bit under (A) får taken på min panda att slå så där en 2cm. har spelat dom med massor av kw oxå. och det räcker och blir över,  typ 147dB med 1st.. (A)

och svaret på din fråga. kollar man den totala konarean så får du lite mer med 2st blackbass 12or.. men jag har för mig att sonic basen har mera xmax och slår längre. och den flyttar luft.. med rätt låda och rätt steg spelar den högt..

är en golf III i linköping som precis spelat 149db+ med sonic 15 smile

1 058 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Det blev en Sonic 15! snickrade ihop en slot-portad låda på 100liter till den på studs!!! var så sugen på att få igång skiten så glömde mäta hur högt bagaget var, så lådan passar egentligen inte i bagaget.. får ha den snett ner i reservhjulsbaljan och det var ett helvete att få in den. men det var värt de!

Skillnaden i bastryck är enorm, och helt ofattbar! 10an spelar ungefär 10 gånger snyggare men 15"arn spelar så utav bara helvete mycket högre!

mätte tian till 131dB, och spelar det inte 140dB nu så är det nog fel på min hörsel tror jag.. men jag ska åka mäta nu i dagarna så ni får se hur skillnaden blev.

//Tommie

PoLoud =D

669 Inlägg
28 november 2007
hehe kul att läsa i denna tråd... mät nu med den nya basen får vi se skillnaden och några bilder skulle inte skada:P

1 058 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
snipercat skrev:
hehe kul att läsa i denna tråd... mät nu med den nya basen får vi se skillnaden och några bilder skulle inte skada:P

oj, denna var gammal tongue bilder ser du på mitt galleri och presentation, finns bilder på både 10" och 15"..

har även mätt lite.

toppnotering i bmwn var för sonic10 134dB (denna lådan var allt utom optimal),
och för sonic15" 140.1dB
i golfen jag har nu spelar det 145.??dB med samma bas och sama låda, efter det har ett extra batteri tagit plats, basporten har gjorts bättre och inställningarna finputsats. en eller ett par dB extra skulle jag tro.

PoLoud =D

Sök