6509
Sök

Blåsljud basport / viktigt med tratt?

Kejsare
547 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
Hej, som en unge på julafton blev jag så ivrig i lådbyggandet att jag inte orkade vänta på att köpa riktiga rör med aeroport, så jag tog ett avloppsrör, som förvisso var exakt rätt mått, men har inga trattar. Hjälpte det nåt att jag rundade till kanterna med filen på dremeln, eller gjorde det ingen skillnad alls?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

1 058 Inlägg
19 september 2007
du får väl prova kanske ???? inte nödvändigt med aeroports om man har tillräckligt stort rör. vilken dimension på rör och hur stor/vilken bas har du??

PoLoud =D

16 197 Inlägg
19 september 2007
ja skulle utan tvekan kört me konad port.. finns billiga på biltema som funkar klockrent.. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Kejsare
547 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
4" rör (10cm) 30 cm långt. Har en MAC Audio Select 12R, före detta Phase Evolution 12"

1 058 Inlägg
19 september 2007
det kan gå utan men funkar garanterat bättre med aeroports.. annars kan du kolla på mitt galleri hur jag gjorde. BRL hade inte 4" aeroportar inne när jag skulle köpa så jag snickrade ihop min egen ;P

har fått lite skäll av en erfaren pga att min port inte var konad i bägge ändar så tänk på det också wink
Senast redigerat av vw_performance (19 september 2007)

PoLoud =D

21 761 Inlägg
19 september 2007
Fernicus: Nu minns jag inte riktigt hur det blev med lufthastigheten i röret vid hög volym i den lådan, men baskonen kan röra sig ganska mycket och då brukar det generellt behövas trattar när det handlar om 12".
Senast redigerat av Drönirettab (19 september 2007)

Kejsare
547 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
Attans hmm Fast som tur är måste jag göra hålet större om jag ska ha tratt på, så det är väl bara att såga upp det när jag köper tratts smile

21 761 Inlägg
19 september 2007
Var noga med att skarvarna mellan tratt och rör är helt jämna, annars kan det bli flåsljud pga ojämnheterna i skarvarna. Har varit med om det själv.

Kejsare
547 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
Mjo, flera av mina polare brukar sätta ihop dom med popnit, och det blir snett och förjävligt, jag är lite mer noggrann än så wink

1 058 Inlägg
20 september 2007
Fernicus skrev:
Mjo, flera av mina polare brukar sätta ihop dom med popnit, och det blir snett och förjävligt, jag är lite mer noggrann än så wink

popnit is the shit.... hahaa..

jag har faktiskt tejpat ihop mina aeroportar ibland.. ;P

PoLoud =D

Kejsare
547 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
Haha, det funkar ju det med tongue Fast eltejp kan man laga vadsomhelst med, särskilt på Volvo

Sök