Nära körkortsförlust-upplevelser? :)

MissMarilyn
21 september 2007 ·

Jag hade en skakig upplevelse i sommras på E6:an mot stockholm.  Som vanligt så ligger folk och mesar i omkörningsfilen och en smula irriterad gick jag därför om i mittenfilen varpå en arg golf ägare förklarar krig...naturligtsvis kom jag ifrån honom rätt lätt...strax därpå upptäckte jag att mc - snuten står med laser längs vägkanten... kastar en hastig blick på mätaren och ser att jag ligger i typ 185 km/h....! valet var att slå på en högdjudd tvärnit eller att gasa upp och hamna brevid en buss så han kunde skymma mig....det blev det senare alternativet vilket var tur då jag redan har fått fortkörningsböter och hade ett par månader kvar på prövet!   tongue

kattn
22 september 2007 · 130 Inlägg

Jag å några polare var ute å "cruise:a" som vi brukar på nätterna när man inte har nått annat vettigt att göra. Bilen är full och immig då fläkten funkade sådär. Jag ligger 90-100 på en va jag trodde va 70 väg... men det var 50 väg.
En bil kommer upp i häcken 30m ifrån men jag ser inte att det är snuten (gamla modellen utan gula reflexer) så jag kör på i 90-100, i en sväng ser jag att det är polisen å kör lagligt hela vägen hem (500m kvar typ). Polisen följer efter och precis utanför mitt garage så sätter dom på blåljusen och stannar mig.

"Jaha det gick lite fort det där" säger polisen... 3 andra poliser går runt bilen å kollar.

"Ehhh, nja det tycker jag inte" Sa jag

"Du får blåsa här" sa polisen

Ok tänkte jag, nu är det kört...

"Hur fort körde jag då" Frågade jag för att bryta tystnaden.

"Ööööhhh, för fort" Sa polisen

"jaha, men vart" Sa jag som följdfråga

"Hela vägen" sa polisen

"ok" sa jag lite tystsamt

"du blinka fint i kurvorna iaf" sa polisen

"Ehhh, ja självklart" sa jag

"du, nu får du behålla den här (körkortet håller han i) men du får köra försiktigt" Sa polisen

Han sträckte fram det till mig och när jag tog emot det så höll han kvar i typ 20sekunder å stirrade på mig. Jag "ryckte" till lite försiktigt och fick mitt körkort tillbaka.

"Du får ha en trevlig kväll" sa jag

Polisen gick till sin bil och körde iväg.....


SHIIITTTT!!! Det var nära ögat.

Jag vill ha en bil med klös i!
Brink88 President över Brinkland
27 september 2007 · 465 Inlägg

jag och två bilar till hade varit i färlia en sväng en fredagkväll och va påväg tillbaka till ljusdal, så vi blåste på. tre st på rad alla i hastigheter runt 190-200 kommer i en svag högerkurva över en bro. och möter farbror blå. dom vände inte som tur var för dom var påväg på ett larm i färlia. lagomt skakis man var men som tur är är det bara att stämpla fullt så gott som hela vägen:)

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
Tzatziki
27 september 2007 · 452 Inlägg

Jag har väl inget att berätta om när det kommer till konstapel blå
men jag har fått höra en historia om en snubbe som körde lite snabbt ..
Konstapel blå hängde efter och slog på blåljusena. Bilen körde in till sidan
och en liten lektion om hastigheterna fick undervisas på plats.

Iaf! Konstapel ber om körkortet och föraren frågar "skall du ta mig körkort nu?!" helt förtvivlat. Konstapeln ber om körkortet en andra gång. Föraren lämnar över och konstapeln tittar lite på det och kastar iväg det. Samtidigt säger han till föraren "du har 10 sekunder på dig att hämta körkortet annars åker det". Föraren snabbt ut och tog sitt kort och satte sig i bilen igen.

Konstapeln säger "nu håller du hårt i detta va?"

Klockrent! smile

gamlingen
27 september 2007 · 5 198 Inlägg

Brink88 skrev:
jag och två bilar till hade varit i färlia en sväng en fredagkväll och va påväg tillbaka till ljusdal, så vi blåste på. tre st på rad alla i hastigheter runt 190-200 kommer i en svag högerkurva över en bro. och möter farbror blå. dom vände inte som tur var för dom var påväg på ett larm i färlia. lagomt skakis man var men som tur är är det bara att stämpla fullt så gott som hela vägen:)

Å andra sidan vet inte dom hur fort ni körde när ni möter dom.. så innan dom vänt så är ni borta.. dom kan inte mäta mötande trafik med laser..

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
27 september 2007 · 5 753 Inlägg

Tzatziki skrev:
Jag har väl inget att berätta om när det kommer till konstapel blå
men jag har fått höra en historia om en snubbe som körde lite snabbt ..
Konstapel blå hängde efter och slog på blåljusena. Bilen körde in till sidan
och en liten lektion om hastigheterna fick undervisas på plats.

Iaf! Konstapel ber om körkortet och föraren frågar "skall du ta mig körkort nu?!" helt förtvivlat. Konstapeln ber om körkortet en andra gång. Föraren lämnar över och konstapeln tittar lite på det och kastar iväg det. Samtidigt säger han till föraren "du har 10 sekunder på dig att hämta körkortet annars åker det". Föraren snabbt ut och tog sitt kort och satte sig i bilen igen.

Konstapeln säger "nu håller du hårt i detta va?"

Klockrent! smile

haha hade det varit jag så hade jag nog suttit kvar i bilen i chocktillstånd om polisen hade gjort nått sånt  tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
kohler
27 september 2007 · 671 Inlägg

blåst i alkoholkontroll med alkohol i blodet i en sunkig gammal bil med alldeles för mkt avgasljud och kommit igenom utan att ens försöka komma undan.

Inte stolt direkt men ibland har man fan gud på sin sida... om ni vill kan ni få hela historien

Second is the first loser
Germax
27 september 2007 · 12 086 Inlägg

Beror på hur man ser de.. "polisman står o hotar att dra in mitt körkort"-upplevelser har hänt 1 och 2 ggr. Men de har ju aldrig bevis så de blir aldrig mer än högst en argsint polis. Böter möjligen för att slippa tjatet smile

tommie87
27 september 2007 · 349 Inlägg

wh0re skrev:

_Glenne_ skrev:
vill bara säga att det inte spelar nån roll om man kör 100 på 90väg med eller utan prövotid, samma straff endå smile

Det skall det väl inte vara? yikes har jag missuppfattat allt? sad

samma regler med eller utan provtid ärnda skillnade är att om man får för många anmärkningar så tar dom kortet! men kör du så fort att en utan provtid skulle få det indraget i en månad skulle du få göra om det

MKohler
27 september 2007 · 67 Inlägg

körde på 90 väg med väggren med min nsx.. kommer ifatt ett gäng bilar som ligger efter en lastbil. kanske 6 bilar. ingen kör om vilket jag tycker är konstigt för det är helt fritt på andra sidan. jag kör om alla i rätt bra fart.. börjar blinka blått i backspegeln. blir lite orolig eftersom polaren sitter brevid med dunken och blandar grogg samtidigt. fortsätter iallafall gasa och kommer ifatt två lastbilar. kör om dom och precis när jag svänger in så är där en avfart så jag kör snabbt in på den. polisen påbörjade precis då sin omkörning av lastbilarna så dom hinner inte köra av. bara att köra iväg o parkera och gå där ifrån en stund.

Honda NSX (1992)
loffe007
29 september 2007 · 905 Inlägg

gamlingen skrev:

Brink88 skrev:
jag och två bilar till hade varit i färlia en sväng en fredagkväll och va påväg tillbaka till ljusdal, så vi blåste på. tre st på rad alla i hastigheter runt 190-200 kommer i en svag högerkurva över en bro. och möter farbror blå. dom vände inte som tur var för dom var påväg på ett larm i färlia. lagomt skakis man var men som tur är är det bara att stämpla fullt så gott som hela vägen:)

Å andra sidan vet inte dom hur fort ni körde när ni möter dom.. så innan dom vänt så är ni borta.. dom kan inte mäta mötande trafik med laser..

mät utrsutnignen som sitter på deras bilar och motorcyklar kan mäta trafiken från alla håll.

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
29 september 2007 · 426 Inlägg

jag har haft ett  antal sådanna...

/Street
leo_m83
29 september 2007 ·

jamfört med er grabbar, så har jag redan lykats förlora mitt körkort en gång i vintras big_smilebig_smile . Omkörning trots möte och vårdlösthet i trafiken tongue . Fick tillbaka skiten för bara 3 mån sen

MawE
29 september 2007 · 517 Inlägg

Körde mellan Las Vegas och Los Angeles sent en natt... drog med en pikup upp i 135 mph.. höll de i 5 min kanske.. släpper gasen så man kommer ner på nått sånär laglig hastighet.. ser en polisbil till höger om mej.. tänkte shit.. men han hade inte sett någet sån tur är.. hade ju garanterat åkt i finkan där ju :S

Senare samma kväll blev jag stoppad inne i los angeles när jag stod på en parkeringsfick för handikappade med motor igång eftersom polaren bara skulle köpa en banan på 7-eleven.. klockan var 3 på natten.. skulle fått dryyga böter men jag spelade dum svensk o de funkade big_smile

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
fiddes Grävmaskinist
5 oktober 2007 · 216 Inlägg

Min histora äger allas!!! Läs och skratta: Jag skulle sjusa hem 2 st polare efter skolan i våras (det regnade och va halt tongue) det va säkert 6 st rodeller som vi skulle passera inna deras hus och drog goa drifter i dom 5 första tongue, men den sista blev lite väl bra så det blev en 180 graders sad. Fan tänkte jag och började backa till en utfart och då såg vi SNUTEN!!!!! :S på andra sidan rondellen så vi körde på olika sidor (svårt att föreställa sig) säkert ett halvt varv innan dom körde ut men dom såg nog inte oss som tur va, sen backade jag ut på en utfart och körde in på infarten ijämte så jag kom på rätt håll. (gissa om jag va skraj XD)

Volvo C70 "T5" (1998)
s40kungen
5 oktober 2007 · 180 Inlägg

Jag höll på å skita i brallan första dagen jag hade mitt körkort, körde i 70 mitt inne i stan där det e 50 såklart, då står snuten bakom ett hörn när jag kommer förbi. Jag kollar lite i backspegeln å ser att dem börjar köra efter, så jag svänger in på en lite gata snabbt som fan å gömde mig, haha....dem fick inte tag på mig iallafall.

FireTraXX DFFL
5 oktober 2007 · 9 020 Inlägg
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Spawned_ Maskinförare
5 oktober 2007 · 1 163 Inlägg

Körde efter 97:an (väg) där det var 90 och en kulle, på andra sidan blir det 70. när jag kommer över krönet så låg jag väl nånstans i 150, ser polis bilen och bromsar så jag tror hela fronten bromsade i asfalten också. det var det körkortet de.. dom vinkar in mig.. tur som fan att det var blåskontroll.. han tyckte ändå att jag skulle ta det lite lugnt..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Granathe
5 oktober 2007 · 136 Inlägg

var in på bio förra helgen, iaf när jag var påväg hem runt midnatt ganska dimmit ute låg väll 110-115km/h på 90 väg, iaf så ser jag att nått börjar blända med helljusen bakom mig och jag tittar bak och tro på fan blåljus så det bara skriker om det.. aja började sakta in och skulle stanna till vid vägen, pulsen på över det normala typ big_smile men jag hade tur var en v70 med blåljus dekaltrimmad i blå/gula neon färger dvs sjuktransport eller dyl. men gissa om jag vart skrajj smile inte haft mitt kort så länge, tog några min så ser jag ytterligare blåljus bakom mig och då var det ambulansen så det var väll nått som hade hänt.. men men då trodde jag att jag hade tabbat mig rejält iaf smile

VW Passat 1.8T. 97-
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

This is my story

Åker på en 50 (min kille och hans bror åker med mig) väg lite utanför stan och har en allmänt irriterande jävla kärring bakom mig som jag för övrigt inte gillar. Och den lilla damen får för sig att hon skulle köra om mig och det går jag minsann inte med på ;P

Gasar på så klart wink

Ligger i 120-130.

Och hon ligger bredvid mig hela tiden (hon är alltså på vänster vägbana).

Lite längre fram kommer det en refug och efter den ser jag en bil som kommer åt vårat håll.

Så jag säger för mig själv att " Nu lilla ****** nu får du nog köra in bakom mig"

Men nej, det klart att hon inte gör det, när jag tittar på hennes främskärm så ser jag att hon kommer närmre åt mitt håll och trodde att den lilla tönten skulle köra in i mig...

Och den mötande bilen kommer ju naturligtvis närmare och ta mig fan i sista sekund så svänger hon in bakom mig och vi möter den tredje bilen...

Tro på fan att det är snuten!!!

Jag panikbromsar men min kille vrålar nej nej! Gasa GASA!!! och jag gasar på ha ha.

Så hör jag killen skrika "Fan dem vänder!!!" Jaha ja tänker man då.

In på första bästa väg till höger och till höger igen och sen in på en parkering och stå där och glo ett tag, fy fan vad sketenödig man var då... Sen fick killen ta över ratten ;P


Vet i fan vart polisen tog vägen sen... Missade väl att jag åkte in på en väg men men...

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang