Nära körkortsförlust-upplevelser? :)

JonasPLind
20 september 2007 · 820 Inlägg

Några andra som haft sån tur med polisen? smile

Körde hem inatt från en kompis runt 00:30 i göteborg. låg väll i 100 på söderleden där det är 90. kanske inte är så mycket för er andra men för oss med prövotid på ett år kvar är det fortfarande rätt dumt hmm
Iallafall. så såg jag två blåljus på avfarten där jag skulle av så genast låg jag laglydigt i typ, 80 och sen sniglade mig förbi på avfarten i 40 förbi poliserna och saaben dom hade stoppat. längre upp på motet efter första svängen blir jag stoppad av polisen och pulsen går upp i 200 typ (:
Sen undrade polisen om jag ville stänga av bilen och kliva ur. och då låg pulsen på 250...
Som tur är behövde jag bara blåsa och visa mitt körkort eftersom dom bara kontrollerade så folk var nyktra.



Var med om en annan nära bli av med körkortetupplevelse på väg hem från jobbet.
Jag jobbar som bartender så oftast är det jag, några fyllechaffisar och en del taxis på vägen. så man brukar ju ligga runt 100 på söderleden där det är 70 när man ser något som ser ut som släckta blåljus ovanpå en bil på den där dåliga påfarten vid liseberg.
alla göteborgare känner nog till den. extremt dålig sikt. speciellt i mörkret.
Så jag ställe mig på bromsen ungefär vid påfarten och taxin som kör bredvid mig hamnar före mig såpass många meter att polisen hinner se att han kör för fort och dom drar på blåljusen och svänger ut framför mig och tar honom längre ner på leden smile

Senast redigerat av wh0re (20 september 2007)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 september 2007 · 5 753 Inlägg

vill bara säga att det inte spelar nån roll om man kör 100 på 90väg med eller utan prövotid, samma straff endå smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
R-Design
20 september 2007 · 111 Inlägg

Jag har vart med om en