Nära körkortsförlust-upplevelser? :)

JonasPLind
20 september 2007 · 820 Inlägg

Några andra som haft sån tur med polisen? smile

Körde hem inatt från en kompis runt 00:30 i göteborg. låg väll i 100 på söderleden där det är 90. kanske inte är så mycket för er andra men för oss med prövotid på ett år kvar är det fortfarande rätt dumt hmm
Iallafall. så såg jag två blåljus på avfarten där jag skulle av så genast låg jag laglydigt i typ, 80 och sen sniglade mig förbi på avfarten i 40 förbi poliserna och saaben dom hade stoppat. längre upp på motet efter första svängen blir jag stoppad av polisen och pulsen går upp i 200 typ (:
Sen undrade polisen om jag ville stänga av bilen och kliva ur. och då låg pulsen på 250...
Som tur är behövde jag bara blåsa och visa mitt körkort eftersom dom bara kontrollerade så folk var nyktra.



Var med om en annan nära bli av med körkortetupplevelse på väg hem från jobbet.
Jag jobbar som bartender så oftast är det jag, några fyllechaffisar och en del taxis på vägen. så man brukar ju ligga runt 100 på söderleden där det är 70 när man ser något som ser ut som släckta blåljus ovanpå en bil på den där dåliga påfarten vid liseberg.
alla göteborgare känner nog till den. extremt dålig sikt. speciellt i mörkret.
Så jag ställe mig på bromsen ungefär vid påfarten och taxin som kör bredvid mig hamnar före mig såpass många meter att polisen hinner se att han kör för fort och dom drar på blåljusen och svänger ut framför mig och tar honom längre ner på leden smile

Senast redigerat av wh0re (20 september 2007)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 september 2007 · 5 753 Inlägg

vill bara säga att det inte spelar nån roll om man kör 100 på 90väg med eller utan prövotid, samma straff endå smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
R-Design
20 september 2007 · 111 Inlägg

Jag har vart med om en

En gång när jag var 16, och en kompis som va 18 och hade körkort lånade farsans pickupp  för vi skulle dra o bada vid ett bergbrott ute i bushen,
Vi kom dit, jag han och våra respektive.. Bada o latja och sen skulle vi hem, jag fråga om jag fick köra  lite för de finns en vändplan i närheten som man kan sladda på, Där  drog vi på och jag körde, polarn stod på flaket och skrek, Helt plötsligt så vänder sig bilen..
Polarn åkte helikopter och jag fick taket och rutorna upptryckta i ansiktet.. Därefter kom polisen hem til mig och förhörde mig, Fick uppskjuten övningskörning och dagsböter för vållande till annan skada och olovlig körning..
Kompisen fick behålla allt efterssom jag inte nämde något om honom till polisen, han ingick inte i utredningen över huvud taget

Men nu har man körkortet i fickan och förnufftet tilltaget..

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor
BERNI
20 september 2007 · 252 Inlägg

jag skulle köra race här i Uppsala och blev framvinkad av startern, det var med min gamla bil, jag skulle köra mot en 200sx, jag var taggad som fan, så när starten släppt ner händerna så gav jag full gas och släppte kopplingen, jag spann som fan men det gjorde 200:an också, när vi båda fick fäste så gick det undan, när vi har kört typ 100 meter eller så så ser jag en bil komma emot oss ganska långt bort, fan tänkte jag vad är detta för idiot, ser han inte att vi är mitt uppe i ett race? Då slår den "idioten" på sina blåljus....... jag tvärbromsar så gott det går, 200:an också, så vänder vi fort som fan och åker till parkeringen där alla publikbilarna står, stannar och kastar oss ut ur bilarna och går och ställer oss i en folksamling, polisen åkte sakta runt och kollade på alla som stod där men de gjorde ingenting, som tur va, jag hade haft mitt körkort i ca 3 mån....
det var väldigt nära ögat, nästan för nära, min puls var uppe i 250 från och med att polisen slog på blåljusen tills att jag lade mig hemma i sängen....

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
loffe007
20 september 2007 · 905 Inlägg

tja det skulle väl vara då man var sen hem till flickan, kollade backspegeln igen där 140 på 70 väg (inge hus i närhetet och ute i skogen) kom fram till tjejen kliver ur bilen på väg in i huset ser en bil glida upp på hennes infart och nån ropar efter mig så då heltplötsligt står det en målad polisbil på hennes infart och ville prata smile pulsen gick i taket då han nämde nått om att jag inte borde ha körkortet kvar. men 5minutersenare hade jag fått blåsa och han önskade mig en trevlig kväll och att jag ksulle ta det lugnt. inga böter eller nånting smile

JonasPLind
20 september 2007 · 820 Inlägg

_Glenne_ skrev:
vill bara säga att det inte spelar nån roll om man kör 100 på 90väg med eller utan prövotid, samma straff endå smile

Det skall det väl inte vara? yikes har jag missuppfattat allt? sad

MrTobias
20 september 2007 · 1 297 Inlägg

stoppad av civilen i 180 på 90väg.. pulsen var högre än hastigheten.. hände dock inget..

blåst förbi en kontroll i 150 på 110 förbi en lastbil.. tack lastbilen=)

låsta hjul från 160-70 förbi en alkoholkontroll..

Tycker alltid att man ligger och kör lite för fort.. så hamnar man bakom ett gäng som ligger tätt.. tänker att skit samma.. orkar inte köra om.. 1 km senare så är det hastighetskontroll.. phew=) Hänt säkert 5 ggr.

beemern .......
20 september 2007 · 2 655 Inlägg

wh0re skrev:

_Glenne_ skrev:
vill bara säga att det inte spelar nån roll om man kör 100 på 90väg med eller utan prövotid, samma straff endå smile

Det skall det väl inte vara? yikes har jag missuppfattat allt? sad

spelar INGEN roll vad du gör när du har provtid, ALLA lagar och regler är likadana MEN, om du gör nått så du blir av me körkortet så måste du ta om de på nytt om du har provtid, de som inte har de får tillbaka kortet efter vis länge...

MrTobias
20 september 2007 · 1 297 Inlägg

wh0re skrev:

_Glenne_ skrev:
vill bara säga att det inte spelar nån roll om man kör 100 på 90väg med eller utan prövotid, samma straff endå smile

Det skall det väl inte vara? yikes har jag missuppfattat allt? sad

ja du har missuppfattat allt smile

den ända skillnaden är att om du har prövotid och blir av med körkortet (30 över hastighet, kört mot rött etc) så måste du ta om det.

har du inte prövotid så blir du av med det i ca 3 månader för samma överträdelse. Båda får samma böter.

Den ända gången du måste ta om körkortet om du inte har prövotid är om du blir av med det längre än ett år. Då måste man ta om det.

Ludds
20 september 2007 · 329 Inlägg

wh0re skrev:

_Glenne_ skrev:
vill bara säga att det inte spelar nån roll om man kör 100 på 90väg med eller utan prövotid, samma straff endå smile

Det skall det väl inte vara? yikes har jag missuppfattat allt? sad

Är exakt samma regler för dig som för alla andra med körkort, skillnaden är att OM du blir av med lappen, så får du ta om den. Inte svårare än så smile

LotL
20 september 2007 · 135 Inlägg

här finns det aldeles för många historier hmm

var ute o körde lite en sen lördagkväll för några helger sen, små rejsade med en kompis.
låg ca 100km/h på 50väg i utkanterna på stan. o så kom det ett rödljus, som jag tragiskt nog inte ville stanna för, har aldrig kört mot rött innan, men nu var kl 3 på natten o ja såg inga bilar i närheten, så jag körde vidare mot rött i 100km/h på 50 väg, o när jag e mitt i korsningen så är det en snutbil på väg mot korsningen på en av de korsande gatorna som har grönt just då. svänger ut precis bakom mig, o min puls lägger sig på en 300 slag i SEKUNDEN. såg körkortet flyga iväg. men 500 meter senare i en rondell så svänger jag av åt ett håll o snuten åt ett annat.  smile

en annan gång så åkte ja ut från stan på kvällen på väg hem, precis blivit 90 väg efter 50 vägen i stan, så accar på, fortsätter upp i 150 ca, möter en bil på långt avstånd som inte vill stänga av helljusen, så ja blinkar på han lite snabbt, men han stänger inte av ändå. så då startar jag mina helljus med, efter nån sekund så stänger han av. men då för att jävlas så kör jag vidare med mina helljus på. sen när jag väl möter bilen så var det tydligen en polisbil, o då ligger jag i 150 på 90 väg. men även då brydde dom sig inte.

mitt på dagen i stan en dag, så e jag på väg hem från jobbet, på väg fram mot en korsning som e två filig i båda körriktningarna, ena filen helt tom o andra filen ligger det en 10 bilar i, så jag väljer självklart den tomma o gasar på lite, för att det precis slog om till grönt, o jag kom redan rullande i fart. gasar upp i 70-80, så vet iof inte om ja skulle förlora körkortet, för det var en 50 väg, så det var nog ingen fara, men så en av dom 10 bilarna som stog i andra körfältet var en snutbil, som slår på blåljusen precis när jag kör om. o jag blir ju livrädd så klart, men bilen framför polisen svänger in på en busshållsplats, o polisen följer efter den.

sen orkar jag inte skriva mer, för då kommer alla bara tro att jag kör som en idiot, o det gör jag verkligen inte! (A)

Om man kan gasa fullt, så har man trimmat för lite.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 september 2007 · 5 753 Inlägg

skulle väll vara när jag var på väg in till stan på nå jävla möte med arbetsförmedlingen och är lite halv sen, så ligger jag bakom en lastbil som kör lite för sakta tycker jag eftersom jag var sen, så jag kör om lastbilen är väll uppe i en 120-130 på 90väg innan jag är förbi lastbilen, och precis när jag har kommit om så får jag se polisen lite längre fram på en P-ficka, men som tur var så hade han inte hunnit upp med lasern än så jag hade precis fått ner farten när han fick upp lasern, så man fick ju lite puls roll men sen så tänkte jag att det inte kan vara nån mer polis kontroll innan stan eftersom jag redan hade passerat en, så jag gasar väll på lite igen då eftersom jag inte ville bli sen, och så kommer jag på en raksträcka oc hamnar bakom en lastbil till och hade ingen möjlighet att köra om pga mötande bilar och mitt på den där rak sträckan så är det en polis kontroll till men som tur var så var ju jag fast bakom lastbilen och inte hade möjlighet att köra om så jag höll då laglig hastighet, ja jisses vilken dag det var tongue

Senast redigerat av _Glenne_ (20 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
GTI-95 low profile
20 september 2007 · 253 Inlägg

Jag har har en jävla tur när vi kommer till detta ämne hänt mig kanske 5 RIKTIGA gånger?

denna var rätt rolig:  körde 60 för fort på 70väg polisen bakom, stoppar mig efter typ 3 min(vet ej varför). Jag bromsade bara ner 10 så körde fortfarande 50 för fort, jag visste inte att de va polis i början.
Blev inte ett dugg rädd när dom stoppade mig eftersom dom gör det ca 10 gånger i månaden ändå(för ingen anledning). Var en tjej på 23 år, jag frågade då jag tyckte hon såg ut som en snorunge och borde gå hem o lägga sig typ, iaf slutade med att hon sa du körde för fort och jag sa nej och sen trevlig kväll, hehe som vanligt.

decib3L Körv
20 september 2007 · 3 535 Inlägg

Helt galet, men jag kör ganska fort rätt ofta (hehehe).. Men VARJE gång jag möter pappa haffa så kör jag lagligt. Och det är när jag inte hunnit se dem ännu. Skapligt tur har jag iaf.

Truckdriving Man
Weermets Gasglad
20 september 2007 · 295 Inlägg

På väg från mölndal till hisingen. Strax efter man kör förbi Maxi på vänster sida så bli 90 väg 70. Utan en tanke på det så blåser jag vidare mot hisingen i ca 110. I höjd med örgrytemotet dyker en blåvit bil upp i baken och glider närmare. Det ända jag hinner tänka är i princip fan va tröttsamt. Då blåser en gul golf förbi i ytterfil, lätt 130+. Blåljus på och efter den istället. Tror ni jag höll hastighet resten av dagen?

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Aga_Diff Bärs!
20 september 2007 · 3 456 Inlägg

TRUE STORY!

Var på väg hem från Bollnäs crusingen på morgon där, ca. 04:30 kanske... hade problem med elen till mina nybytta bakljus, brände säkringar hejvilt... så jag hade inget ljus alls på höger sida om bilen. och såklart, 2st helt slut börnade bakdäck. Jag hade plockat av nummerplåten fram för att spara tid. (& pengar wink så kommer jag mot en kamera i aldeless för hög hastighet, så jag väcker min polare som sitter fram & säger att han ska kolla på kameran, för han har aldrig sätt hur mkt dom blixtrar, men den blixtrade inte... attans tänkte vi, forstätter ligga på och ca 6-700 merer efter kameran blåser vi förbi en liten grusväg, och där ser jag en blåvit i ögonvrån och tänker, "ajdååå!" så jag kastar i 4'an och sliter i handbromsen för att få ner hastigheten utan att tända bromsljusen, hinner ner till 100km/h innan dom är ikapp. så ligger dom så där irriterande nära en stund, så jag går ut på kanten för att släppa förbi dom, men det gick dom inte på. tillslut kommer blåljusen iaf på och jag stannar. "hmm, det var mitt körkort det" tänkte jag, slår av motorn och tar fram körkortet, då kliver det ur 3 poliser och smyger sig fram med handen på bössan. och hon som körde säger nått i stil med:

"Hejsan, jag skulle vilja se ditt körkort."
"ja visst!"
"Varför så bråttom?"
"Njaa, jag e lite trött och vill hem & sova..."
"Okej, hur fort gick det där egentligen?"
"runt 100 kanske?"
"Då ska du få blåsa lite, gjort det förr?"
"nix..."
"Djupt andetag och blås."

Precis när jag blåser, så får dom larm om nått som tydligen var viktigare, så dom 2 poliserna som kollade på min bil sprang tillbaka till deras bil, och hon som stog där med alkohol mätaren sa att dom var tvugna att åka och att jag skulle vara VÄLDIGT försiktig i fortsättningen. Så drog dom iväg i en väldig fart.

eeh, vafaan? tänkte jag, hur fan gick det där till? yikes
Kompisen som satt fram såg ut som ett frågetecken, och det gjorde nog jag med.
Senare i veckan där så läste jag om en singelolycka den morgonen vid 04:30, så jag antar att det var den dom åkte på...

Om man tänker efter så hade dom inte kunnat ta kortet av mej, eftersom dom inte använde laser & att jag var nere i låg hastighet när dom kom ikapp, men dom hade ju kunnat ge rejäla böter iaf...

Skulle köpt en trisslott den morgonen, men det missade jag.. hmm
Hur som helst, hade jag en Jävla tur!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Sushikocken Sleeper
20 september 2007 · 3 084 Inlägg

Ja nått som jag aldrig gör om är att jag kör hem "dagen efter"  var en sista april och man var ju inte full men man hade lätt över 0,2 promille i blodet var inte så långt hem och fanns en skogsväg så man tog bilen... Nog fan skulle man stöta på polisen som tur var så hade han tagit en fyllerist redan så han vinkade in mig. Fick myror i hela kroppen och skakade i nästan 3 timmar när man kom hem. En gång aldrig mer har dessutom prövotid.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
HOLLELLE
20 september 2007 · 409 Inlägg

jag hade äcklig tur en gång. hade haft körkortet i några månader. låg och jävlades med en 325a (körde i 80 när det var enfiligt och gasade ifrån honom så han inte kom om när det blev dubbelfiligt).

i alla fall så när det skulle bli dubbelfiligt börjar jag dra på i god tid så man tajmar perfekt när det blir tvåfiligt å bara blåser om. är en lastbil å någån husvagn osv som skulle passeras. hinner väl komma upp i 120-130 när jag kör förbi en volvo med massa antenner och 2 uniformerade herrar i. broooooomsar mig in framför bilen framför. bmwn bromsar sig in precis bakom mig. ett par hundra meter längre fram var det laserkontroll smile

alltså. hade det inte varit för civilarn så hade jag haft 160-170 förbi fartkontrollen. jag hade inte stannat kan jag säga. pulsen var nära på 200 slag i minuten lätt big_smile

ryttersson
20 september 2007 · 454 Inlägg

Jag låg i 130 på 90 väg å pilade på stereon , när jag tittar i backspegeln så ligger polisen bakom mig å blinkar med helljusen så jag bromsar in å lägger mig i högerfilen å känner att nu är det kört , men dom bara gasar förbi å ingen blev gladare över det än jag

RedEyeMS3
20 september 2007 · 355 Inlägg

Gasade mot en C70 i sommras mitt på dagen och var uppe i +240km/h och bakom ett krön står polisen inbackade på en mindre väg och hade stoppat ett par bilar som tur var:) Körde jäkla lugnt efter det!

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang