Hur "vill" du krocka?

CarCass CarCass
21 september 2007 · 627 Inlägg

Fick en fundering när jag körde hem från jobbet idag.

Ta två likadana bilar, hyfsat säkra. Ställ dem mittemot varandra. Den ena ska stå still den andra kör in i den stillastående bilen i säg 70km/h.

(den stillastående bilen använder inga bromsar)

Om du var tvungen att sitta i någon av bilarna, vilken skulle du välja och varför?

Join the Evolution
golf88
21 september 2007 · 956 Inlägg

tror  nog att dom i den stillastående bilen får värre skador..så jag sitter helst i bilen som kör in i dom då..
men helst sitter jag inte i nån

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Martin 9-3 Fisketokig
21 september 2007 · 2 997 Inlägg

för fysiska skadorna så föredrar jag nog den som åker, men sitter man i den stillastående bilen så är man inte vållande till skadorna och slipper betala...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Akka
21 september 2007 · 1 174 Inlägg

den som kör vet ej varför men låter bättre :S

CarCass CarCass
21 september 2007 · 627 Inlägg

För att svara själv så säger jag att jag skulle välja bilen som kör. Har ingen aning om vad som är bäst. Anledningen är av fallet: "Låter bäst så.."

Join the Evolution
azathoth
21 september 2007 · 58 Inlägg

Givetvis är det bättre att sitta i bilen som rullar även om allra bäst är att inte krocka alls.

Waho Allmänt Jobbig
21 september 2007 · 1 200 Inlägg

Bilen som kör in i den andra big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Fujifilm
23 september 2007 · 53 Inlägg

CarCass skrev:
Fick en fundering när jag körde hem från jobbet idag.

Ta två likadana bilar, hyfsat säkra. Ställ dem mittemot varandra. Den ena ska stå still den andra kör in i den stillastående bilen i säg 70km/h.

(den stillastående bilen använder inga bromsar)

Om du var tvungen att sitta i någon av bilarna, vilken skulle du välja och varför?

Sköna tankar du tänker! lite udda. men är sån själv, får sånna tankar ibland. smile

beta
23 september 2007 · 804 Inlägg

I bilen som kör. Av samma anledning som det gör ondare att skallas än att skalla. Rörelseenergi vs. lägesenergi.

Senast redigerat av baaki (23 september 2007)

pz_racing VAG entusiast
23 september 2007 · 277 Inlägg

den som rullar om den har procon-ten, airbag och kör 30 och inte 70 km/h

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
paradyne Green Street Elite
23 september 2007 · 676 Inlägg

eh inge sånt där trams, full fart rätt in i en bergsvägg ska sluta mina dagar smile

Mankan1978 Son Of Murphy
23 september 2007 · 782 Inlägg

paradyne skrev:
eh inge sånt där trams, full fart rätt in i en bergsvägg ska sluta mina dagar smile

Håller med till 100%! Har varit med om en olycka, klarade mig ganska bra så när som Whiplash skada, så aldrig en gång till! Nästa gång blir den sista! tongue

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Digital_Kicker
23 september 2007 · 3 721 Inlägg

en rullande bilen

Sushikocken Sleeper
23 september 2007 · 3 084 Inlägg

jag kör ner sätet horisontellt sen binder jag fast mig i stolen  i den stillastående bilen då smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang