4702
Sök

Felaktiga uppgifter om effekten på bilarna.

Refined
1 770 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Jag tycker det är välldigt tråkigt att folk skriver till 50hk eller mer på sina bilar för att det skall låta fräckt! Om det är p.g.a. okunskap är det en sak, men t.ex. avgassystem och luftfilter ger inte 50 extra häst, på en vanlig 740 eller något i den stilen utan turbo. Och en 850/855 t.ex. kan inte få ut 350+ hästar med bara chip, avgassystem och luftfilter. Tycker det är tråkigt att blir fel/folk ljuger om sina bilar. Och en annan sak vore oxå kul om man skrev om man t.ec har 400hk, om det är i motorn eller på driven. blir mer intressagnt då smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 september 2007
"Raggar" hästar vet du väll....många här som tror dom tar ferraris vare sig det är volvo/saab/fiat så kommer det alltid vara internet är mytomanernas paradis där man kan gömma sig bakom skärmen och skriva saker utan att bevisa det och allmänt stor ljuga...

Men något som stör mer är folk som verkligen trimmat och sedan bänkat motorn och bara skriver Hästkrafterna eller "kommer inte ihåg vridet" Det är alldeles för mycket F&F över det hmm

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
22 september 2007
Hehe exakt.
Folk som typ har 200Hk org, så sätter dom dit ett chip som ska ge 45Hk och ett luft filter och plötsligt har dom 255Hk´på drivhjulen:P
Förstår inte riktigt.

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

Mercedes och Volvo i blodet
30 Inlägg
22 september 2007
jag har då inte skrivit nå hk på min bil då jag inte har en aning om hur många jag har men ca:300hk ska de vara iaf.

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna

Smålänning
7 887 Inlägg
22 september 2007
Jag har i alla fall 128. Vet dock inte om alla är kvar tongue Tappade väll två - tre häst med öppet filter wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

5 198 Inlägg
22 september 2007
DU fick väl 30 hk till med öppet filter tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
22 september 2007
gamlingen skrev:

HAHA, ja säkert wink Lät visseligen så när man varvade ut den, men tror faktiskt jag tappade effekt. Det blev mycket varmare runt det filtret än runt originalfiltret...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Avstängd
658 Inlägg
22 september 2007
twin_cam skrev:
gamlingen skrev:

HAHA, ja säkert wink Lät visseligen så när man varvade ut den, men tror faktiskt jag tappade effekt. Det blev mycket varmare runt det filtret än runt originalfiltret...

Därför ska du skärma av det wink

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Smålänning
7 887 Inlägg
22 september 2007
BEATNIK skrev:
twin_cam skrev:
gamlingen skrev:

Därför ska du skärma av det wink

Okade inte tongue Skulle bara höra hur det lät, men orkade inte byta tillbaka tongue

Bytte tillbaka innan jag skulle åka till en polare där det är manssa vägarbeten... Original is the shit när det gäller att filtrera wink

Masterworks
22 september 2007
Jag kommer att montera öppnare luftburk, headers, ljuddämpare plus att den mappas
i veckan,  undrar om man vågar skriva att man fått några extra föl? roll
Senast redigerat av Masterworks (22 september 2007)

2 600 Inlägg
22 september 2007
jag skriver bara orginal hästar jag me 120 hk ha jag i scorpan och 101i focusen som är pappas bil då:P sen att folk skriver mera hk än va dom ha är fel tycker jag me.

gör som jag kör gubba racer=)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 september 2007
klimpan skrev:
jag skriver bara orginal hästar jag me 120 hk ha jag i scorpan och 101i focusen som är pappas bil då:P sen att folk skriver mera hk än va dom ha är fel tycker jag me.

nej nej nu ljuger du, du vill bara att det ska låta som att du har mkt hk i scorpan, dom har faktiskt 118hk inte 120hk om jag inte minns fel wink tongue lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

3 132 Inlägg
22 september 2007
Sen kan man ju undra vad man får ut av 50 extra hästar med chip på en i övrigt standard turbomotor. Även om motorn kanske har 50 extra hästar under optimala förhållanden så är sannolikheten stor att den inte ger lika mycket effekt en riktigt varm dag med hård körning.

Har man då verkligen 250 hästar eller ligger sanningen närmare de 200 som bilen hade från fabrik? smile

Jag bryr mig inte enbart om hur många hästar en bil har, det ska gå att få ner dem i backen, stå på i kurvorna, bromsa osv...
Senast redigerat av viccoA (22 september 2007)

buffys
22 september 2007
Va de ingen som såg annonsen på blocket för ett tag sen, en kille som sålde en megastor aluminumvinge, skulle enligt säljaren ge mellan 25-50hk beroende på bilmodell;) Man skulle ju köpt 10-15st av honom så  hade man ju haft bra me mos i bilen;)

220 Inlägg
22 september 2007
Masterworks skrev:
Jag kommer att montera öppnare luftburk, headers, ljuddämpare plus att den mappas

Klart det blir mer hästar i stallet! tongue

Sen tror jag också att folk är minst sagt överoptimistiska när det gäller effekten efter små detaljer som chip, filter osv. roll

Vart hände med den gamla devisen att trimning kostar i runda slängar 1000 spänn/Hk?? hmm

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

7 120 Inlägg
22 september 2007
Mange_C5 skrev:
Masterworks skrev:

Sen tror jag också att folk är minst sagt överoptimistiska när det gäller effekten efter små detaljer som chip, filter osv. roll

Vart hände med den gamla devisen att trimning kostar i runda slängar 1000 spänn/Hk?? hmm

Gäller väl fortfarande, men inte motorer med överladdning. roll

Masterworks
22 september 2007
Mange_C5 skrev:
Masterworks skrev:

Beror nog på hur man trimmar?

Headers, dämp, burk och mappning kostar ca: 35k
och borde väll kanske ge 35hk?

Sätter jag kompressor så ger den kanske 120hk och kostar 80k!

Lustgas ca: 25k = 120 hk!

220 Inlägg
22 september 2007
Aerodynamik skrev:
Mange_C5 skrev:
Masterworks skrev:

Till större delen sant, men skall man upp rejält då kostar det på även för överladdat. neutral

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

Masterworks
22 september 2007
Mange_C5 skrev:
Aerodynamik skrev:
Mange_C5 skrev:

Till större delen sant, men skall man upp rejält då kostar det på även för överladdat. neutral

Så sant, jag åker på en preppning av lådan för nästan 40k oxå,
så man är redo för kompressorn! hehehe...

Meister
6 763 Inlägg
22 september 2007
Första  biten är ju alltid billigast. Innan man får bygga om botten. De är då de kostar möe pengar. Co h chip tror jag inte ger dom 45hk te.x på en turbo heller. Kanske ger 35, för att få dom där 45 så ska man ha fruktansvärt optimala förhållanden så man kommer aldrig upp i dom effekterna. Sedan finns de ett problem till gammla mätsystemet eller nya(din) ?

Sök