5263
Sök

Prickar hit och dit

312 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Åkte på böter två gånger i somras. Fick 1000kr i böter för att ha kört in på en bussfil under en cruising och sedan för att ha spelat för hög musik i stan. Där fick jag 1000kr men nekade till bötern och ville dra upp det i rätten (dumt, ja vet) och då drogs rättegången upp som är nu i oktober men jag ringde och erkände mitt brott och skulle få betala de där 1000kr i böter istället. Dock kommer rättegången hållas men utan min närvaro.

Då är frågan får man några prickar i registret för såna här saker eller är det bara bötern som gäller. Vad har dessa prickar för inverkan på körkort, jobb osv?

Någon som vet..

Miklen
23 september 2007
Jadu.. Du bör väl få prickar.. varning i samband me böter .. 3 prickar så ryker väl kortet en stund. Om dom kollar när du söker jobb så ser d ju inte direkt bra ut men tror inte det ska spela nån roll..beror ju på va dom beror på hur dom ställer sig till det. Sen angående körkort så vet ja faktiskt inte hur vägverket ser på d... antar du menar högre behörigheter..

459 Inlägg
23 september 2007
Säger man att man körde i en bussfil under en cruising eller spelade för hög musik  så tror jag nog inte dom bryr sig så mycket när man söker jobb.

312 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Om nån kollar upp hur många prickar man har, står det inte varför man har dem?

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
23 september 2007
Om du har fått böter så har du väl inte fått en prick bara för det?!!

Man blir väl informerad med ett brev i postlådan om att man fått en prick...

Miklen
23 september 2007
..jo ja är lite kluven va d gäller för prick är väl samma som varning och JA det ska man få på posten..men va vet jag.

Sök